Hvordan få musikken min fra laptopen over til Ipaden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få musikken min fra laptopen over til Ipaden?

Heia.
    Har en ipad med spotify. Og en forsterker (pioneer vsx921) med airplay på vei i posten.
    Da er jo forhåpentligvis planen å kjøre spotify og youtube lyd trådløst via airplay til forsterkeren.
    Men verdens 2 beste band ligger jo ikke på spotify, nemlig Metallica og AC/DC.
    Men har jo alt av dem liggende på laptopen min.
    Så da er spørsmålet hvordan jeg enklest kan få brukt ipaden til å få spilt av disse sangene som ligger på laptopen??
    Kan jeg legge filene på inn i itunes på noe vis på laptopen og få spilt de av på itunes på ipaden via noe Icloud greier?
    Eller hva gjør jeg?
    Vil VELDIG gjerne spille Metallica og ACDC trådløst på ipaden sammen med resten av spotify musikken min

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt som skal inn på ipod/pad må vel gjennom iTunes.

På pc så kan man jo legge til lokale spor og spille de i Spotify. Men usikker på om det lar seg gjøre på iPad etter at iTunes har vært med i spillet...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ det via iPaden? Vi bruker Airfoil til å streame fra pc til ATV2. Mulig det går direkte til Pioneeren også?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må helst være fra ipaden ja.....
    Er den jeg skal bruke 90% av tiden.... (til all annen musikk) så gidder ikke å måtte finne fram pcen bare for å høre på Metallica og ACDC....
    Vil ligge langt nedi sofaen med ipaden min å styra alt
    Men mener å ha lest noe om at alt man har i itunes, kan spilles av på alle apple produkter... altså ipad,ipod,iphone og en mac....
    men usikker på om d samme gjelder for en windows pc med itunes....
    Er vel mulig å ihvertfall få konvertert mp3 filene mine og legge de lokalt inn på Ipaden.... men tar jo litt plass da....
    Og er usikker på hvordan det skal gjøres...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å la pcen streame alt til anlegget, og så fjernstyre alt fra iPaden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Kan jeg legge filene på inn i itunes på noe vis på laptopen og få spilt de av på itunes på ipaden...
    Problemstillingen er uhyre enkel å løse:

1) Importer sangene du har lokalt til iTunes. Du kan enten kopiere dem inn til biblioteket, eller bare peke til der de er.
    2) Koble iPad til PC. iTunes starter *)
    3) Klikk av de sangene / spillelsitene du vil ha overført. Overføringen tar kun kort tid.
    4) Koble fra.
    5) Spill av AC/DC, etc fra iPaden via AirPlay

*) Har du iOS5 så trenger du ikke koble den til med kabel, men kan synkronisere til iPaden trådløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemstillingen er uhyre enkel å løse:

1) Importer sangene du har lokalt til iTunes. Du kan enten kopiere dem inn til biblioteket, eller bare peke til der de er.
    2) Koble iPad til PC. iTunes starter *)
    3) Klikk av de sangene / spillelsitene du vil ha overført. Overføringen tar kun kort tid.
    4) Koble fra.
    5) Spill av AC/DC, etc fra iPaden via AirPlay

*) Har du iOS5 så trenger du ikke koble den til med kabel, men kan synkronisere til iPaden trådløst.
    --------------------------------------------------------------------------

Takker for svar.
    Har vel iOS5 tror jeg. Kjøpte ipad 2 til jul.
    Men betyr dette at jeg legger sangene inn på harddisken på ipaden? Eller blir det på en måte streamet ifra Itunes biblioteket på PCen?
    Vet ikke helt hvor mye plass musikken tar.Men alle utgivelser av Metallica og ACDC blir jo endel..... pluss at det gjerne er flere sanger jeg ikke får igjennom spotify også...
    Vil da ipaden min bli full ganske snart? Har 32gb versjonen...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Filene blir liggende på iPaden, så de streames ikke til den - men fra den til din nye receiver med AirPlay
    - Nå vet jeg ikke hvor mange sanger du har, men en 32GB iPad har plass til en god del...
    - En lossless kopi av en sang fra CD (16 bit og 44.1kHz) på 3 minutter er 32MB i størrelse. Bruker du ALAC (lossless og komprimert) så er fila ca. 16MB
    - Mao. så vil du få plass til 60 ALAC sanger pr. 1GB på iPaden
    - Du kan også sette opp at de sangene du har lossless på PC skal overføres til iPad som 320 AAC. Du kommer ikke til å høre forskjell, og får plass til mange flere sanger. Bruker 320AAC selv på min iPhone, men har ALAC på datamaskinen

PS: Har du musikken din i lossy format (f. eks. MP3) så får du vel plass til sånn ca. 6.000 sanger på den iPaden...

Lykke til.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sjekket ut Wimp istedenfor spotify? man kan jo abbonnere på begge deler eventuelt. Jeg mener huske de har pink floyd, noe ikke spotify har. Så kanskje de har ac dc og metallica også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke bruke itunes på ipaden for å spille av disse filene.
    Når du har filene lagret på Laptopen din, så kan du synce de med Spotify på Ipaden.

Da klarer du deg med et musikkprogram og slepper å bruke itunes

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    har du sjekket ut Wimp istedenfor spotify? man kan jo abbonnere på begge deler eventuelt. Jeg mener huske de har pink floyd, noe ikke spotify har. Så kanskje de har ac dc og metallica også?
    Nope.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    Du må ikke bruke itunes på ipaden for å spille av disse filene.
    Når du har filene lagret på Laptopen din, så kan du synce de med Spotify på Ipaden.

Da klarer du deg med et musikkprogram og slepper å bruke itunes
    Kunne du forklart hvordan i noen enkle trinn? Takk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SÅÅÅÅÅÅ glad for at jeg valgte en Asus Transformer og ikke tape på armer og ben. Bare å putte minnebrikken i kortleseren og kopiere 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du streame til receiver? Det er nettopp DET som er utgangspunktet her...

Ellers virker Transformer'n til å være knaseknæsj.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kunne du forklart hvordan i noen enkle trinn? Takk.
    For å være heeeeelt ærlig, så gikk dette litt automatisk hos meg, så jeg er litt usikker på noen trinn....

-Jeg hadde 11000 sanger på harddisk, som jeg brukte itunes til å spille av.

-Jeg fikk meg så spotify på pc'n, og den ga meg på et eller annet tidspunkt spørsmål om å legge til lokale filer, som jeg takket ja til

-Og så kommer biten jeg er litt usikker på fordi jeg ikke har gjort dette manuelt
    Men en dag jeg skulle høre musikk, og Spotify var i "Offline Mode" (Jeg hadde spillelister gjort available Offline) så la jeg merke til at noen sanger som var i spillelister som IKKE var available offline plutselig kunne spilles av. Tenkte først at det var fordi sangene også var i spillelister som var available offline, men fant senere ut at dette var sanger som hadde blitt syncet fra pc'n.

Jeg tror ikke dette er noe magi å få til, hadde planer om å forske litt på det nå så jeg kunne gi deg et godt svar, men har ikke pc'n min tilgjengelig. Mest sannsynlig har jeg fått opp en boks med spørsmål om å synce sanger og trygt ja. Men jeg husker dessverre ikke helt. Om dere ikke finner ut av det, så kan jeg sjekke det ut i morgen.

-Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke noe problem å legge til lokale sanger til spillelister i spotify.
    Har jo selv masse metallica og acdc sanger lagt inn i spotify spillelistene mine på pcen.
    Og hvis jeg får lagt inn disse sangene på ipaden og de ligger på harddisken til ipaden, så blir det vel akkurat det samme der....
    Og vil også forhåpentligvis kunne spille dem av via airplay sammen med resten av sangene i spillelisten....
    Gleder meg til å komme hjem å prøve!! Er på jobb i nordsjøen nå.....

Men et spørsmål:
    Forklar nøyaktig hvordan jeg synkroniserer det jeg har på laptopen over på ipaden....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Er jo ikke noe problem å legge til lokale sanger til spillelister i spotify.
    Har jo selv masse metallica og acdc sanger lagt inn i spotify spillelistene mine på pcen.
    Og hvis jeg får lagt inn disse sangene på ipaden og de ligger på harddisken til ipaden, så blir det vel akkurat det samme der....
    Og vil også forhåpentligvis kunne spille dem av via airplay sammen med resten av sangene i spillelisten....
    Gleder meg til å komme hjem å prøve!! Er på jobb i nordsjøen nå.....

Men et spørsmål:
    Forklar nøyaktig hvordan jeg synkroniserer det jeg har på laptopen over på ipaden....
    Du trenger ikke å "legge de inn på ipaden".

"All your own music files stored on your computer can be synced to your iPod, iPhone or Android device with Spotify.

Just plug your iPod into your computer with a USB cable and you’ll immediately see your iPod icon pop up in Spotify’s Device section. You can sync all your local files, or pick and choose playlists that you want added to your iPod."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •