Wimp og TV (plasma - innbrenning)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp og TV (plasma - innbrenning)

Jeg har en PC som nå fremover kommer til å ha ett formål: ha wimp stående på koblet mot anlegget.

For å styre det hele har jeg et par muligheter. En av dem er å installere noe remote-desktopish mot iPhonen.

Det jeg helst vil er å bruke TVen som skjerm. Men med en 50" plasma og Wimp stående på hele dagen ser jeg for meg innbrenning som et problem. Det kan selvfølgelig løses ved å bruke skjermsparer på PCen, men jeg vil helst ha noe mer. Jeg ville hatt en fin visualisering ++.

Forslag? Finnes det noen add ons som kan installeres?

Jeg ser at Wimp kan kjøres mot Squeezebox, og Squeezebox har såvidt jeg husker en PC-klient i tillegg. Vil den være noe å satse på?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vet du skal bruke en tv til å ha et statisk bilde stående på hele dagen, da kjøper du ikke plasma.
    Har du kjøpt plasma kan du jo bare justere kontrasten noe ned, uansett har en plasma innebygget screensaver slik at hvis den står med samme bildet i fem minutter vil den slå inn.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble stemplet som ignorant her om dagen fordi jeg trodde at innbrenning på plasma fortsatt var et problem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt avhenger av hvordan tv`en brukes jo. Selv gammeldags crt skjermer får innbrenninger, se på noen pc skjermer der har stått med windows på hele dagen i noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innser at jeg burde hatt noe annet, men nå henger nå TVen der..

Hvordan vil den skjermbeskytteren slå ut? Wimp vil jo aldri ha et helt statisk bilde, feks vil markøren som viser hvor langt i sangen man er bevege seg. Er det nok til at en vanlig plasma tror at det ikke skjer noe og setter på skjermbeskytter?

Uansett, skjermbeskytter kan jeg få til i Windows også. Var mer et spørsmål om det finnes noen smarte plug ins som visualiserer musikk og gir et bilde som følger musikken.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermbeskytteren kan du jo teste på din tv, du kan pause bildet med fjernkontrollen, da kan du se hvordan den ser ut etter en stund. Kanskje i menyen er der noen valg for denne, vet ikke.
    På min Panasonic plasma blir skjermen mørk grå og ordet "VIERA" flytter seg over skjermen.
    Din pc har massevis av screensavere, eller du kan lage din egen tror jeg, den kan du programmere til å slå inn etter en vis tid, men ja, du kan jo søke på nettet om noen følger f.eks. musikk.
    Men som sagt, har du kontrast ganske langt nede bør det ikke skje.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic er konge når det gjelder innbrenning, har aldri fått noe innbrenning hjemme, selv om både Fallout3, LA noire og Youtube har stått på døgnet rundt. Imidlertidig har jeg fått, men det gikk bort med engang jeg byttet kanal.

LG og Samsung er litt dårligere på innbrenning, har å gjøre med hvor mye de brenner inn skjermene(herding) på fabrikk....

Skjermbeskyttelse kan man lett fikse på PC, så derfor skulle ikke innbrenning være noe problem lenger uansett hva slags modell man har....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Spotify & MacMini på Pioneer PDP. Bruker skjermsparer. Hvis du kjører Windows kan du vel laste ned en skjermsparer du synes er "kul".

Bruker den en remote-app, så slipper du jo å ha på skjermen; problem solved.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •