Cv Og Nad?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Cv Og Nad?

Newcomer STREETSHOT15 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cv Og Nad?

har en kompiss av meg som bruker en nad c372 og c275 effekforsterker på sine clsc 215 brokoblet, og det låter skikkelig kjedeligt.. jeg bruker en harman/kardon som forforsterker og en the t.amp 2400 som effekt på mine cls215, har hørt flere som mener mitt spiller både høyere og penere. har hørt oppsette hans i flere rom. så det jeg lurer på, hvorfor er det så mange som liker cv og nad sammen?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan spille høyt, med mye bass, uten å ha det største utstyret (no pun intended). Pluss det faktum at både NAD og CW er sett på som "tøffe" merkevarer. Vet ikke om du følger, men tenker da "tøft" som Jack Daniels eller Ray-Ban.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Man kan spille høyt, med mye bass, uten å ha det største utstyret (no pun intended). Pluss det faktum at både NAD og CW er sett på som "tøffe" merkevarer. Vet ikke om du følger, men tenker da "tøft" som Jack Daniels eller Ray-Ban.
    joda skjønner hva du mener, men det er da så mye annet og velge i som passer cv, brukte selv bare haman kardon'en på clsc15 før og det trykka sånn ca som hans 215 gjør nå med 2 nad :s er det de eldre modellene til nad folk er så forgudet av?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STREETSHOT15
    har en kompiss av meg som bruker en nad c372 og c275 effekforsterker på sine clsc 215 brokoblet, og det låter skikkelig kjedeligt.. jeg bruker en harman/kardon som forforsterker og en the t.amp 2400 som effekt på mine cls215, har hørt flere som mener mitt spiller både høyere og penere. har hørt oppsette hans i flere rom. så det jeg lurer på, hvorfor er det så mange som liker cv og nad sammen?

NAD og CV fungerer bra det.. problemet er at de som har CV ikke skjønner seg på brokobling (og hva som skjer da, ikke bare pluss), samt av 2x15" krever MYE mer enn hva 2 slike små amper kan gi!!!! Rett og slett uvitenhet!!!!

CV krever KRAFT... 2x15 pr side krever "minst" 400watt RMS og godt med strøm!!!

f.eks. Jeg bruker 2x250watt (Strømsterke) på mine dali 2x8" pr side... det fungerer veldig bra! Men kan fortsatt ha på rundt 400w og enda merke at det gir mer .

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere grunner:
    - HFK selger begge deler
    - HFK selgere anbefaler det
    - I de periodene HFK ikke har hatt noe egne CV forsterkere så har NAD vært eneste alternativet
    - NAD og CV er billig.
    - Ikke sikkert alle som har komboen liker komboen, men det er det de fleste starter med.
    - Jeg vil tippe at de fleste som kjøper nye CV kjøper forsterker i samme butikk.
    - De fleste som hører CV hos en kompis hører antageligvis CV+NAD kombo, og blir imponert -> Kjøper samme kombo selv.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STREETSHOT15
    joda skjønner hva du mener, men det er da så mye annet og velge i som passer cv, brukte selv bare haman kardon'en på clsc15 før og det trykka sånn ca som hans 215 gjør nå med 2 nad :s er det de eldre modellene til nad folk er så forgudet av?
    Jeg har et lite anlegg bestående av NAD og CV selv faktisk. Men jeg er heller ingen genuin entusiast på lydfronten. Har inntrykket av at NAD slår an hos hvermannsen uansett årgang, sjanger og pris.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er veldig kjedelig på di største cv modellene som 15 og 215.
    Men jeg syns Nad spess 218 er veldig kult på cv med 12" bass.
    Dog cv med 4 ohm.

Men det er svært sjeldent å se folk bruker nad 275 og 375 sammen med 215 idag.

Helt sant Ostemannen.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD og CV fungerer bra det.. problemet er at de som har CV ikke skjønner seg på brokobling (og hva som skjer da, ikke bare pluss), samt av 2x15" krever MYE mer enn hva 2 slike små amper kan gi!!!! Rett og slett uvitenhet!!!!

CV krever KRAFT... 2x15 pr side krever "minst" 400watt RMS og godt med strøm!!!

f.eks. Jeg bruker 2x250watt (Strømsterke) på mine dali 2x8" pr side... det fungerer veldig bra! Men kan fortsatt ha på rundt 400w og enda merke at det gir mer .
    tror han sa det var 400w per side brokoblet..

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville uansett hjelpe å ha LIK FORSTERKER på høyre og venstre kanal....

NAD 208 på CV 1515 låt i sin tid steintøfffffft, men det er mulig blir litt hardt å være forsterker i lengden. Rommet har vel mye å si med så store høyttalere, i et lite rom kan mindre høyttalere fungere bedre akustisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •