Hei, KAn noen hjelpe meg litt med valg av ting?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei, KAn noen hjelpe meg litt med valg av ting?

Heihei, min første post ^^

Eg er på let etter en slags hjemmekino. Disse pakkene de selger. Feks, LG. di selger jo mange 5.1 hjemekino systemer. Med bluerayspiller og trådløst nett i boksen for å streame fra pc.
    Har hørt disse gir ganske crappy lyd.
    Så eg tenkte de vill være bedre å faktisk invistere litt penger i en kvalitets reciever og 2 front høytalere eller det dere skulle foreslå.
    men når eg ser på recievere, så er det ikke ut som de kan streame til pc.

Er det bare eg som ser feil?
    MEn ja. Eg trenger noe som eg kan koble opp til pc'en. enten trådløst eller via hdmi. Eg har også xbox og wii som må kunne være koblet til samtidig.
    Hva er den beste løsningen?

ser at denne er på tilbud fra komplett: Komplett.no - Yamaha RX-V571BL hjemmekinoreceiver vil bare høre hva dere syns om denne. Eller bør eg kjøpe brukt?
    har dere forslag til høytalere?

Og ja, viksigst av alt. budsjettet mitt. 4-6 tusen er vel det eg satser på.
    På forhånd takk

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg viser deg samme linken som jeg har lagt igjen i noen andre tråder jeg
    Pioneer VSX421K + Klipsch HDT500 - Elkjøp

dette er et knalltilbud, og mere for pengene tror jeg ikke du får. om du er fast bestemt på å skaffe 2 gulvstående høyttalere så bør du skrive litt om hva de skal brukes til, film/musikk?

Om du skal bruke anlegget til musikk vil jeg anbefale deg en stereoforsterker.

Ville sett litt på brukten etter noen gode tilbud der også

Klipsch er jo på tilbud på elkjøp nå om dagen også. rf-62 til 4000 er et kupp, og så lete på bruken etter en rørforsterker. det kommer sikkert litt over budsjettet ditt, men da har du lyd så det holder også da

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal det brukes til film og musikk, eller kun musikk ? Er det hovedsaklig musikk så ville eg nok satset på en "ren" 2 kanals stereo forsterker ja, gjerne noe fra bruktmarkedet hvor du kan finne meget bra utstyr til en rimelig penge.
    Trenger du derimot en receiver for bruk til film, så bør du se etter en med "Airplay" som kan streame musikk (usikker på om det krever utstyr fra Apple)
    Som denne fra hifi-klubben DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Selv benytter jeg Squeezebox duet til Spotify og streaming fra pc til forsterker, og er meget fornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal hovedsaklig brukes til film og spilling på tven. Litt musikk blir de vell også men hører ikke så mye musikk hjemme. Hører bare i bilen ^^

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrygveL
    Det skal hovedsaklig brukes til film og spilling på tven. Litt musikk blir de vell også men hører ikke så mye musikk hjemme. Hører bare i bilen ^^
    da ville jeg gått for det oppsettet jeg linket til, evt se litt på Surround.no - Høyttaler-spesialisten, der har de mye til en billig penge. F.eks en i klassen kjøpte seg dynavoice, og syns det spiller som bare rakkern, har dog ikke hørt på det

men alle har forskjellige smaker, og er du lur så ta deg en tur innom en hifibutikk, eller elkjøp. der får du garantert en demenstrasjon, og litt veiledning osv, hjelp med andre ord

Lykke til, og spør om du lurer på, både her og pm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    da ville jeg gått for det oppsettet jeg linket til, evt se litt på Surround.no - Høyttaler-spesialisten, der har de mye til en billig penge. F.eks en i klassen kjøpte seg dynavoice, og syns det spiller som bare rakkern, har dog ikke hørt på det

men alle har forskjellige smaker, og er du lur så ta deg en tur innom en hifibutikk, eller elkjøp. der får du garantert en demenstrasjon, og litt veiledning osv, hjelp med andre ord

Lykke til, og spør om du lurer på, både her og pm
    okey takk skal du ha

men har et spørsmål til. Eg tenkte eg kunne kjøpe 2 front høytalere og en reciever til ca 6 tusen. Og oppgradere videre med flere høytalere og en sub etterhvert. i stedet for å kjøpe et komplett 5.1 system med en gang. Da blir jo høytalerene mindre og ikke av samme prisklasse.
    bra/dårlig ide?

eg ser også at det du linket til er utsolgt ;(

og forsterkeren var vell en 5.1. Så eg kikker litt på noen med 7.1 sånn at eg slipper og skifte den ut i fremtiden. men jo mer eg leser her på forumet tror eg det vil bli unngåelig siden det virker som folk blir smittet av en eller annen lyd sykdom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du vel en grei til din bruk og med specs du ville ha som 7.1 og Airplay, dlna osv : Pioneer VSX-921 Surroundreceiver - Sort

Her en til med litt mer krefter: Harman/Kardon AVR265 surroundreceiver - Sort

Jeg har selv forgjenger AVR 255 og er veldig fornøyd med denne. JBL låter bra på H/K, sikkert mye annet og mye etter smak og hva man foretrekker og har råd til. Ta deg en runde rundt lytt på og ikke bare hør på hva andre sier men gå for det du liker..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrygveL
    okey takk skal du ha

men har et spørsmål til. Eg tenkte eg kunne kjøpe 2 front høytalere og en reciever til ca 6 tusen. Og oppgradere videre med flere høytalere og en sub etterhvert. i stedet for å kjøpe et komplett 5.1 system med en gang. Da blir jo høytalerene mindre og ikke av samme prisklasse.
    bra/dårlig ide?

eg ser også at det du linket til er utsolgt ;(

og forsterkeren var vell en 5.1. Så eg kikker litt på noen med 7.1 sånn at eg slipper og skifte den ut i fremtiden. men jo mer eg leser her på forumet tror eg det vil bli unngåelig siden det virker som folk blir smittet av en eller annen lyd sykdom.
    Det er en god idé. MEN dersom du tenker veldig fremtidsrettet så kjøper du en reciver med pre-out. Det gjør slik at du kan koble til ekstra effektforsterker når du får kraftige fronter. For dersom du ikke har pre-out og må ha mer effekt til frontene så må du ha helt ny reciver. + kanksje en effekt. Da slipper du å kjøpe reciver på nytt når den tid kommer.

En annen tanke er å begynne med Stereo forsterker. For så å kjøpe reciver med pre-out når du har behov for surround. Da kan du bruke stereo forsterkern som effektforsterker.

Dersom du absolutt må ha hdmi så vil nok en reciver være det letteste. Men mange TVer har jo tross alt 3++ hdmi innganger, og da kan du sende bilde og lyd til tv. Så sender du lyden videre til stereoforsterkern. Og evt. andre kilder du bruker. Det er alltid mange muligheter
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •