Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp. - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 322
    Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Og jeg sa ikke hva som var den generelle oppfattning jeg sa det ikke var konsensus.
    Denne konsensusen du prater om er ikke hos bransjen generelt
    Du uttaler deg om hva bransjen generelt mener. God natt

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Samtidig sitter jeg selv og lurer på om jeg skal gjøre visse oppgraderinger på båten til 50K. De fleste her inne vil mene jeg er gal, samtidig som gutta på Baatplassen.no mener vi er gærne
    Personlig synes jeg du skal oppgradere båt for 50K, det er noe den bransjen trenger, jeg er vel ikke litt ot nå vel

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så du kaller andre debatanter i tråden dum ?
    det jeg reagerte på er at han går inn i en slik kragletråd som faktisk har med hans yrke å gjøre, at han uttaler seg i andre faglige tråder eller andre ting ser jeg da intet galt med, på lik linje med andre bransjeaktører
    men som bransjeaktør skal man vokte seg vel for å henge ut merker på foumer
    Jeg syns faktisk evnen til å henge ut et merke som skribent viser integritet.

Ta f.eks Gorm sin "slakt" av JVC sin toppmodell. De som ikke viste det før da skjønte da at Gorm ikke leker butikk og bare slenger terningen, men faktisk gjør skikkelig tester og slakter de som fortjener det. Edge fortjener å bli slaktet.

(ja, jeg mener at forumbrukere som meg ikke er like smarte som Gorm og resten av gjengen med lang erfaring innefor forskjellig teknologi)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Du uttaler deg om hva bransjen generelt mener. God natt
    Flisespikkeri, jeg sier at det ikke er konsensus i bransjen. Og det står jeg for. At du ønsker å plukke fra hverandre mine utalelser for å få frem et poeng forstår jeg. Jeg forstår bare ikke hvilket poeng du prøver å få frem.

Men kanskje du kjenner bransjen så godt at du vet at jeg tar feil. Da hadde jeg satt pris på den informasjonen og ikke bare billige poeng og kjappe sleivspark.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Jeg syns faktisk evnen til å henge ut et merke som skribent viser integritet.

Ta f.eks Gorm sin "slakt" av JVC sin toppmodell. De som ikke viste det før da skjønte da at Gorm ikke leker butikk og bare slenger terningen, men faktisk gjør skikkelig tester og slakter de som fortjener det. Edge fortjener å bli slaktet.

(ja, jeg mener at forumbrukere som meg ikke er like smarte som Gorm og resten av gjengen med lang erfaring innefor forskjellig teknologi)

ja da får det stå for din regning, det å henge ut merker man selv ikke promoterer eller bruker er for meg ikke integritet på ett forum i en diskusjonstråd, har pm fra mod fra sist gang jeg fikk kommentar angående en annen bransjeaktør som uttalte seg negativt i lignende tråd om ett merke
    så hva du mener om den saken er vel revnende likegyldig for min egen del

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da får det stå for din regning, det å henge ut merker man selv ikke promoterer eller bruker er for meg ikke integritet på ett forum i en diskusjonstråd, har pm fra mod fra sist gang jeg fikk kommentar angående en annen bransjeaktør som uttalte seg negativt i lignende tråd om ett merke
    Jokris, du er en ambassadør når det gjelder stereo utstyr, og mange burde lese dine betraktninger både her og på Sentralen! Er ikke helt sikker på hva som er sagt i denne tråden, fordi det går fort, men det å ha integritet i forhold til et merke eller slenge dritt, går mer på om du er bransjeaktør. Er du menigmann får du for min del si hva du vil, så lenge du har praktisk erfaring med produktet, det må folk se forbi eller være enige i. Når det derimot er bransjeaktører som promoterer eller selger produkter, eller er konkurrenter, da er jo reglene greie.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg du skal oppgradere båt for 50K, det er noe den bransjen trenger, jeg er vel ikke litt ot nå vel
    Hehe..får se om det blir en ny Arcam prosessor, som er like god på musikk og film, eller en hekk-thruster...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris, du er en ambassadør når det gjelder stereo utstyr, og mange burde lese dine betraktninger både her og på Sentralen! Er ikke helt sikker på hva som er sagt i denne tråden, fordi det går fort, men det å ha integritet i forhold til et merke eller slenge dritt, går mer på om du er bransjeaktør. Er du menigmann får du for min del si hva du vil, så lenge du har praktisk erfaring med produktet, det må folk se forbi eller være enige i. Når det derimot er bransjeaktører som promoterer eller selger produkter, eller er konkurrenter, da er jo reglene greie.

ja er enig Sannax, reglene bør være helt greie å forholde seg til som en bransjeaktør, er kun dette jeg har tatt opp her + ønske om å stenge tråden
    har ikke kommentert hva de andre slenger ut om merker som menigmenn
    jeg mener at det er en honningkrukke for bransjeaktører å kunne være "skjult" på slike foraer , og for forbrukere hadde det vært ryddigere om alle gav seg til kjenne her inne, for å kunne være ett seriøst forum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..får se om det blir en ny Arcam prosessor, som er like god på musikk og film, eller en hekk-thruster...

sesongen er lenger på arcam bruket

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sesongen er lenger på arcam bruket
    Det er det ikke noe tvil om Føles uansett ganske greit å legge til sidelengs på marinaen også...opplevelse vet du

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det ikke noe tvil om Føles uansett ganske greit å legge til sidelengs på marinaen også...opplevelse vet du

sant det, mange år siden jeg har vært noe særlig til vanns, det har sin sjarme det :-D

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris, jeg har respekt for deg som en som har relativt bred erfaring og har hørt/testet litt av hvert. Men helt konkret, relatert til denne tråden: Hva er det Flageborg har gjort galt? Han prøvde vel egentlig bare å strekke ut en åpen hånd med sitt forslag til åpen test/sammenlikning?
    Og plutselig florerer det med konspirasjonsteorier blant et par av deltakerne. "Bransjeaktør, O' styggedom" uten videre refleksjon over hvilken del av bransjen vedkommende faktisk representerer. Mener du/dere at Flageborg representerer/selger enkelte merker/systemer?
    Det jeg heller ville ha reflektert over er om Flageborg har kunnskap/erfaring som er relevant for diskusjonen. Kringlyd er vel behjelpelige med å kalibrere og fintune både tokanals og multikanals oppsett. Uavhengig av merke/produsent. Slik sett så vil jeg tro at Flageborg/Kringlyd har opparbeidet seg en viss erfaring som kan være nyttig å lytte til.
    Men; Om man vil utelukke praktisk erfaring og kun basere seg på synsing, tro og udokumentert "konsensus" så er jeg helt enig med deg; Steng tråden. Den tilfører ingenting.

Edge-eksempelet var vel akkurat bare det; Et (skrekk)eksempel. Sikkert ikke representativt for bransjen forøvrig..
    Uansett er det ingen grunn til å gå i skyttergravene selv om en av de ivrigste her er løs på avtrekkeren. Det er bare rødfis

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om vi kan bli enige om enkelte ting, slik at tråden kan komme videre (de som ikke er enige, får bare bite det i seg)

!. Flageborg har ikke brutt noen regler ved å benytte eksempelet han gjorde.
    2. Trådstarter eier ikke tråden.
    3. Tråder med mer krangling og off-topic, enn faktisk innhold, vil medføre reaksjoner ala advarsler, utestengelser, og i ekstreme situasjoner, sletting av hele tråden.

Med dette som bakteppe, kan alle rette blikket fremover, opprettholde en god tone, og holde seg til tema

Videre "krangling" eller off -topic, vil bli slettet fortløpende
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm.

Hvis man skulle gå metodisk frem for å kunne konkludere må man ha noen påstander man kan bekrefte eller avvise. Jeg oppfatter et par påstander fra tråden til å være

1. En stereo pre til krone X koblet til en effektforsterker Z vil "alltid" gi bedre resultat enn en hjemmekinoreceiver til krone X koblet til effektforsterker Z.

Fra 10.000 meters høyde høres jo argumentet fornuftig ut.

Et litt annen versjon av samme argument er et argument som tar høyde for at produsenter har forskjellig filosofi, avanse, produksjonsprosess.

2. En stereo pre fra Merke Y til krone X koblet til effektforsterker Z vil "alltid" gi bedre resultat enn en hjemmekinoreceiver fra Merke Y til krone X koblet til effektforsterker Z

For å teste påstand 2 har jeg prøvd å finne slike produkter i salg.

Til min store overraskelse finner jeg nesten ingenting. Jeg fant kun sammenlignbare produkter fra NAD som er NAD T748 VS NAD C165BEE (de er ikke helt likt priset, men det nærmeste jeg kom)

Finnes det virkelige relevante produkter som vi baserer diskusjonen på?
    Hvis ikke blir det iallfall rimelig meningsløst. (dvs stereo pre og hjemmekinoreceiver fra samme produsent)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tja - jeg legger vel til grunn at det har vært en rivende utvikling på receiverfronten de siste årene som følge av etterspørsel/konkurranse i surrerundt-markedet.
    Dette har ført til hevet kvalitet også for 2 kanals lyd.

På ren stereo-pre har det vel i bunn og grunn blitt smalere og smalere marked og at det her har vært satset mest på high-end produkter for den "smale-menighet".

Men jeg kan ta feil, veldig feil, og stiller gjerne på en slik demo/test i regi av Flageborg; hvis det passer rent praktisk.
    Jeg stiller også veldig gjerne, om det er mulig den dagen vi kommer frem til.
    Hadde vært moro å fått noen gode "blinde" tester på dette. Kan fort slå begge veier.:-D
    For min del trenger utstyret heller ikke været helt likt priset. Hva med receiver i 15k som Flageborg foreslår, stereo pre over og under denne prisklassen. Er selv ikke av den oppfatning at utstyr til mye over eller noe under trenger låte dårligere eller bedre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere off-topic innlegg slettet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Jeg stiller også veldig gjerne, om det er mulig den dagen vi kommer frem til.
    Hadde vært moro å fått noen gode "blinde" tester på dette. Kan fort slå begge veier.:-D
    For min del trenger utstyret heller ikke været helt likt priset. Hva med receiver i 15k som Flageborg foreslår, stereo pre over og under denne prisklassen. Er selv ikke av den oppfatning at utstyr til mye over eller noe under trenger låte dårligere eller bedre.

15 K er en fin prisklasse, da jeg tror at forskjellene her fortsatt vil være merkbare. Rundt 10 K hadde også vært en fin prisklasse å teste. Kommer man opp i høyere prisklasse, for eks Rotel prosessorer til over 30 K o.l så vil forskjellene gradvis bli mindre slik jeg ser det.

Når det er sagt så mener jeg at (noenlunde) likt prisede komponenter er mest interessant å sammenligne, iallfall hvis man har denne debatten som basis for testene.

I tillegg mener jeg man da skal velge presumtivt gode komponenter fra anerkjente produsenter, ikke en preamp fra en obskur smal garasjeprodusent mot toppmodellen innen receivere fra Pioneer

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    15 K er en fin prisklasse, da jeg tror at forskjellene her fortsatt vil være merkbare. Rundt 10 K hadde også vært en fin prisklasse å teste. Kommer man opp i høyere prisklasse, for eks Rotel prosessorer til over 30 K o.l så vil forskjellene gradvis bli mindre slik jeg ser det.

Når det er sagt så mener jeg at (noenlunde) likt prisede komponenter er mest interessant å sammenligne, iallfall hvis man har denne debatten som basis for testene.

I tillegg mener jeg man da skal velge presumtivt gode komponenter fra anerkjente produsenter, ikke en preamp fra en obskur smal garasjeprodusent mot toppmodellen innen receivere fra Pioneer
    Problemet er at du finner ikke slike produkter.

Marantz har ingen pre amp i 15k klassen
    Yamaha har ingen pre amp i 15k klassen
    Pioneer har ingen pre amp i 15k klassen
    osv.

Produsenter som lager hjemmekinoreceivere lager tydeligvis ikke pre amp i den prisklassen.

(korriger meg gjerne)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger vel ikke ikke henge seg opp i kronestykker her? Om en eller annen surroundreceiver, f.eks i prisklassen 10 til 15 tusen, låter bedre enn et gjennomsnitt av noe dyrere stereo utstyr, så er vel et poeng "bevist" ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Man trenger vel ikke ikke henge seg opp i kronestykker her? Om en eller annen surroundreceiver, f.eks i prisklassen 10 til 15 tusen, låter bedre enn et gjennomsnitt av noe dyrere stereo utstyr, så er vel et poeng "bevist" ?

Ja, for all del. Hvis noen vil prøve seg med en surroundreceiver i 10-15 K klassen mot en dyrere Hegel pre til rundt 20 K for eks så be my guest

Mitt hovedpoeng her var bare at diskusjonen har konsentrert seg rundt likt priset utstyr (noenlunde), og det har vært hva jeg har argumentert for i store og hele. At man faktisk inngår et visst kompromiss med lydkvaliteten på musikk i 2 kanals, når man kjøper surroundreceiver.

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •