Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 322
    Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er ikke elitistisk tankegang hos high endere at dedikert stereo pre er bedre til musikk i to kanals ift kinderegg som pre. Jeg mener dette er skivebom.

Jeg snakker om den konsesusen som har vært i hifi verden, hos bransjen, skribenter, journalister og selgere i alle år kombinert med rasjonell fornuft. Det er _ingenting_ i utgangspunktet som skulle tilsi at receiver matcher en stereo pre på musikk i to kanaler, og det er for meg utgangspunktet.

Er det da noen som mener at brått så er kjøttdeig like god kvalitet som biff enetrecote,så ja da ligger bevisbyrden på den/de som hevder dette.
    Skjønner ikke poenget med dine nedlatende innlegg hele tiden hvor du indirekte kaller folk idioter. Dette er din debatteknikk som du ikke klarer å legge fra deg og har som tidligere nevnt før til utestengelse både på avforum og andre steder.

Så til sak:
    Det er ingen konsensus på dette. I den forrige tråden ble det i flere tilfeller linket til tester som viste det motsatte gjennomført av bransjeaktører, det ble henvist til langt høyere avanse på hifi produkter og som du selv har funnet ut med Cambridge så kan et produkt gjøre flere ting bra. Avforum brukerne er gjennomsnittlig mer realistiske enn f.eks Hifisentralen. Det er mulig slike argumenter flyr der, men her vil du alltid få litt motstand på slike påstander når det ikke er hold i dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Men han har jo ikke brutt noen regler som jeg kan se med sine to innlegg i dag.

Sitat regler:

jeg vil si at når man tar betallt for å sette opp oppsett så promoterer man dette indirekte ved å snakke om at man skal gjøre det
    har ved flere anledninger sett folk få sine tråder stengt.

som bransjeaktør så har jeg tidligere blitt fortallt at man ikke skal uttale seg negativt om andres produkter, kan fort oppleves da at man promoterer egne, eller merker som man promoterer for andre.
    diskutere dette kan dere gjøre med dere selv, jeg er trådstarter og foretrekker faktisk ikke bransje promotering i min tråd

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke elitistisk tankegang hos high endere at dedikert stereo pre er bedre til musikk i to kanals ift kinderegg som pre. Jeg mener dette er skivebom og en grov forenkling av sannheten fra din side.

Jeg snakker om den konsesusen som har vært i hifi verden, hos bransjen, skribenter, journalister og selgere i alle år kombinert med rasjonell fornuft. Det er _ingenting_ i utgangspunktet som skulle tilsi at receiver matcher en stereo pre på musikk i to kanaler, og det er for meg utgangspunktet.

Er det da noen som mener at brått så er kjøttdeig er like god kvalitet som biff enetrecote fordi det har vært en rivende utvikling på kjøttdeigfronten de siste par åra,så ja da ligger bevisbyrden på den/de som hevder dette.
    Denne konsensusen du prater om er ikke hos bransjen generelt, den er hos typpiske high endere som jeg nevnte. Disse mener også alle de andre tingene jeg nevnte (dyrt er best, liten og sær er bedre, dyre kabler etc. etc.). De bruker også til stadighet hersker teknikker som prisen på eget anlegg kontra motdebatanter, jeg vet hva jeg hører, og hører du ikke det så... etc.

Så ja, er det denne gjengen du mener er konsensus i bransjen, og disse du vil assosiere deg med så greit.

Ellers finnes det masse argumenter mot dine holdninger, og det finnes selfølgelig masse for. Men noen konsensus finnes det ikke (utenom igjen blant denne gjengen jeg nevnte før).

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg vil si at når man tar betallt for å sette opp oppsett så promoterer man dette indirekte ved å snakke om at man skal gjøre det
    har ved flere anledninger sett folk få sine tråder stengt.

som bransjeaktør så har jeg tidligere blitt fortallt at man ikke skal uttale seg negativt om andres produkter, kan fort oppleves da at man promoterer egne, eller merker som man promoterer for andre.
    diskutere dette kan dere gjøre med dere selv, jeg er trådstarter og foretrekker faktisk ikke bransje promotering i min tråd
    Men Flageborg selger jo ikke produkter. Hadde han jobbet i Hifi klubben, eller andre steder hvor produkt X selges så hadde det vært veldig galt å si noe galt om produkt Y. (sier seg selv)

Hva med folk som har jobbet i platebutikk? Skal de kunne uttale seg negativt om spotify?

Flageborg tilbød seg å stille på blindtest. På hvilken måte er det utnytting av reglene. Jeg oppfattet det som et rent entusiast tilbud og jeg er rimelig sikker på at han ikke stiller seg opp å selger Tupperware eller hva det skal være når folk kom dit.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen hevder du at du eier tråden. Kan noen fortelle meg om dette er riktig. Eier trådstarter tråden, og kan skalte og valte med den som han vil?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Denne konsensusen du prater om er ikke hos bransjen generelt, den er hos typpiske high endere som jeg nevnte. Disse mener også alle de andre tingene jeg nevnte (dyrt er best, liten og sær er bedre, dyre kabler etc. etc.). De bruker også til stadighet hersker teknikker som prisen på eget anlegg kontra motdebatanter, jeg vet hva jeg hører, og hører du ikke det så... etc.

Så ja, er det denne gjengen du mener er konsensus i bransjen, og disse du vil assosiere deg med så greit.

Ellers finnes det masse argumenter mot dine holdninger, og det finnes selfølgelig masse for. Men noen konsensus finnes det ikke (utenom igjen blant denne gjengen jeg nevnte før).

Jeg assosierer meg ikke med en bestemt gruppe hifi kunder, hvilken bås du måtte finne på å sette meg inn i gir jeg forsåvidt beng i.

Det er etter min mening ikke i kontakt med virkeligheten det du påstår, det å hevde at det å mene stereo pre generelt er bedre til musikk i to kanals enn surroundreceiver som pre er forbeholdt hifi kunder som kun priser svindyre produkter og kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Flageborg selger jo ikke produkter. Hadde han jobbet i Hifi klubben, eller andre steder hvor produkt X selges så hadde det vært veldig galt å si noe galt om produkt Y. (sier seg selv)

Hva med folk som har jobbet i platebutikk? Skal de kunne uttale seg negativt om spotify?

Flageborg tilbød seg å stille på blindtest. På hvilken måte er det utnytting av reglene. Jeg oppfattet det som et rent entusiast tilbud og jeg er rimelig sikker på at han ikke stiller seg opp å selger Tupperware eller hva det skal være når folk kom dit.
    han selget ett produkt, seg selv og ekspertisen sin, og forøvrig de produktene han foretrekker, dessuten er han reporter på frilans basis for blad, hva trengs i dine øyne for å være bransjeaktør eie ett selskap ?????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er fullstendig avsporet og jeg gjenntar ønske som trådstarter å få stengt den

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke i kontakt med virkeligheten å hevde at det å mene stereo pre generelt er bedre til musikk i to kanals enn surroundreceiver som pre er forbeholdt hifi kunder som kun priser svindyre produkter og kabler.
    Igjen et innlegg hvor du indirekte kaller UOB en idiot og kommer med et stråmannsargument. Eneste han sa at det er eneste gruppen hvor du eventuelt finner konsensus.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne konsensusen du prater om er ikke hos bransjen generelt, den er hos typpiske high endere som jeg nevnte. Disse mener også alle de andre tingene jeg nevnte (dyrt er best, liten og sær er bedre, dyre kabler etc. etc.).
    Hyggelig å få vite hva som er bransjens generelle oppfattning, og hva den typiske highender mener.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg assosierer meg ikke med en bestemt gruppe hifi kunder, hvilken bås du måtte finne på å sette meg inn i gir jeg forsåvidt beng i.

Det er ikke i kontakt med virkeligheten å hevde at det å mene stereo pre generelt er bedre til musikk i to kanals enn surroundreceiver som pre er forbeholdt hifi kunder som kun priser svindyre produkter og kabler.

Jeg setter deg absolutt ikke i den ekstreme high end båsen, du har jo ikke noe der å gjøre. Og det var vel litt av poenget mitt også.

og jeg hevder ikke noe som helst, det er du som hevder at det er konsensus i bransjen, blant skribenter etc.. og jeg sier det er tull. (kan du forresten lese siste avsnittet ditt og fortelle meg hva du prøver å formidle)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han selget ett produkt, seg selv og ekspertisen sin, og forøvrig de produktene han foretrekker, dessuten er han reporter på frilans basis for blad, hva trengs i dine øyne for å være bransjeaktør eie ett selskap ?????
    At han er en bransjeaktør har jeg vel ikke benektet. Jeg bare sier at han ikke bryter med noen regler (slik jeg tolker dem).

På dette forumet finnes det en rekke bransjeaktører. (sikkert over 1000)
    Som nevnt i reglene kan man ikke tilkjenne gi seg.

Det å skrive tester for blader eller AVForum i seg selv har da ikke tidligere ført til at man må holde kjeft for resten av sitt liv. Da blir det fort veldig vanskelig å holde liv i forumet. Mange av bransjens beste skribenter (som f.eks Gorm) har utspring fra dette forumet og hvis de ikke skulle kunne kommentare saker med sin faglige kunnskap blir det et veldig fordummende forum.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at ikke alle foretrekker transparant lyd - det kan jo vere mange grunner til det,som f.eks rom,ht osv...

Men hvis en god receiver er "tett på" å vere transparent,så vil det vel si at den "ødelegger" minimalt,og da kan man vel heller gjøre den ønskede fargingen et annet sted i kjeden?
    Med en transparent pre,og et "varmt-lydende" effekt-trinn (f.eks rør),så burde det vel vere mulig å tune lyden til ønsket klang !

Dac/CD-spiller kan vel også bidra noe i denne retning hvis ønskelig!

Hvis dette resonnementet er riktig,så burde vel en receiver absolutt kunne duge som en brukbar pre ?

Etter hva jeg har prøvd,både her hjemme,og hos en kompis, er hvertfall ikke jeg i tvil :-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen et innlegg hvor du indirekte kaller UOB en idiot og kommer med et stråmannsargument. Eneste han sa at det er eneste gruppen hvor du eventuelt finner konsensus.
    Leser de mitt utklipp, kan de lese hva UOB sa. Jeg bare fremhevet noe som kanskje unnslapp øyet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser de mitt utklipp, kan de lese hva UOB sa.

Denne konsensusen du prater om er ikke hos bransjen generelt, den er hos typpiske high endere som jeg nevnte. Disse mener også alle de andre tingene jeg nevnte (dyrt er best, liten og sær er bedre, dyre kabler etc. etc.).
    Hva for slags etterrettelighet er dette da? Milevis fra en god målings nøyaktighet iallefall. Nei, leggetid. God natt.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg setter deg absolutt ikke i den ekstreme high end båsen, du har jo ikke noe der å gjøre. Og det var vel litt av poenget mitt også.

og jeg hevder ikke noe som helst, det er du som hevder at det er konsensus i bransjen, blant skribenter etc.. og jeg sier det er tull. (kan du forresten lese siste avsnittet ditt og fortelle meg hva du prøver å formidle)

Det jeg ville ha frem er at oppfatningen om at stereo pre er best til musikk fremfor kinderegg som pre, er en gjengs oppfatning blant menigmann, og ikke forbeholdt sære high endere slik du ga inntrykk av med din påstand.

Er det feil opptattet av meg så beklager jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At han er en bransjeaktør har jeg vel ikke benektet. Jeg bare sier at han ikke bryter med noen regler (slik jeg tolker dem).

På dette forumet finnes det en rekke bransjeaktører. (sikkert over 1000)
    Som nevnt i reglene kan man ikke tilkjenne gi seg.

Det å skrive tester for blader eller AVForum i seg selv har da ikke tidligere ført til at man må holde kjeft for resten av sitt liv. Da blir det fort veldig vanskelig å holde liv i forumet. Mange av bransjens beste skribenter (som f.eks Gorm) har utspring fra dette forumet og hvis de ikke skulle kunne kommentare saker med sin faglige kunnskap blir det et veldig fordummende forum.
    så du kaller andre debatanter i tråden dum ?
    det jeg reagerte på er at han går inn i en slik kragletråd som faktisk har med hans yrke å gjøre, at han uttaler seg i andre faglige tråder eller andre ting ser jeg da intet galt med, på lik linje med andre bransjeaktører
    men som bransjeaktør skal man vokte seg vel for å henge ut merker på foumer

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Hyggelig å få vite hva som er bransjens generelle oppfattning, og hva den typiske highender mener.
    Tja, med typisk highender skulle jeg selvfølgelig sakt ekstreme highender.

At det ikke er en konsensus i bransjen og blant skribenter står jeg for, jeg har lest utalelser fra flere skribenter som går mot dette, og jeg har hørt utalelser fra flere i bransjen (ja jeg kjenner flere i bransjen, jeg går ikke bare inn i en butikk å spørr). Og jeg sa ikke hva som var den generelle oppfattning jeg sa det ikke var konsensus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg eier både en ganske dyr pre og har brukt surroundlyd recievere som "pre". Det som forundrer meg er at folk er så kategoriske. Det nytter ikke å si at alle rene stereo-high-end-preer suger lut fordi noen en gang åpnet lokket på en Edge cd-spiller, og fant ut at det var et helt vanlig drivverk og billige deler. Like lite nytter det å si at alle surround-recievere-prosessorer ikke kan være superbra på musikk fordi de er så "billige". Har alle som påstår at en surroundreciever/prosessor ikke holder mål, hørt en prosessor i "high-end" klassen, eller har alle de som mener at en Yamaha surround prosessor til 15-20K holder følge med en eksempelvis Audio Research ref.5 til 100K, hørt den aktuelle forforsterkeren? Jeg tror det er en viss sammenheng mellom pris og kvalitet, samtidig som vi ikke skal lukke øynene for at det finnes/ innbilles mye der ute, som vi brukere skal bite på. Hvilke preferanser har vi? Hvilke erfaringer har vi?
    Og i hvilke rom med hvilke anlegg? Hvor langt skal vi dra det hele? Og drar vi det hele etter janteloven? Jeg har ikke råd eller rettferdiggjør kjøpet av en pre til 100K, og derfor er det ikke verdt det?
    Samtidig sitter jeg selv og lurer på om jeg skal gjøre visse oppgraderinger på båten til 50K. De fleste her inne vil mene jeg er gal, samtidig som gutta på Baatplassen.no mener vi er gærne
    For å vende tilbake til temaet...noen liker rørlyden og hører mye på musikk, andre digger underholdningen og ser mye film, andre igjen analyserer alt av 3D lyd, rominformasjon, hvor orkesteret står, fela spiller til venstre bak vokalisten ca 2 meter ut på flanken..."det fikk jeg ikke til med den billigere forforsterkeren"...Noen er opptatt av "nøytral" lyd og ingen farging og elsker Hypex ncore, mens andre ikke kan fordra den samme klangen. Noen kjører rommet fullt av absorbenter og diffusorer, for uten dette blir jo alt falskt og feil, mens andre som har en pre til 100K kun har et enkelt teppe foran sofaabordet, som forøvrig er av glass og dermed også full av førsterefleksjon, er dritfornøyd med lyden.
    Kjærlighet gutter Hvem av oss har sannheten? Ikke hvilket rom? Og med hvilket anlegg?
    Skål for god musikk og god underholdning med film, bare vi ikke ender opp med 1500kr annlegg fra Elkjøp

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Leser de mitt utklipp, kan de lese hva UOB sa. Jeg bare fremhevet noe som kanskje unnslapp øyet?
    Endret ikke min oppfattelse av hva UOB skrev. Han skrev f.eks ikke hva som er bransjen generelle, men hva som ikke er det. (for kunne si at alle mener en ting må man sjekke med alle, for å kunne si at ikke alle mener det samme trenger man bare å kjenne en liten andel)

Men back to topic.

Watt hadde forresten en test i siste nr med sammenligning mellom dyre og billige receivere fra samme merke. Kanskje vi kunne foreslått for dem å gjøre en slik test. De driver jo både med Hifi og Hjemmekino.

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •