Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 322
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det er vel egentlig bare å sjekke hva AV sjappene selger mest av. Er rimelig sikker på at det går mest i receivere med all verdens duppedingser innebygget - kinderegg.

Du kan jo sjekke Yamaha - Global og se selv hva du finner av AV receivere vs. stereo-pre/forsterkere. Det gir vel et slags bilde.

Men igjen, jeg kan ta veldig feil.
    Ingen tvil om at surroundforsterkerne selger best, der er vi helt enige. Mitt spørsmål var hva du bygger uttalelsen om at lydutviklingen innen stereo preer har stått stille, og at de kun er for menigheten?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger det utelukkende på at produsentene bruker/har brukt mere ressurser på receiverutvikling enn rene stereoprodukter. Derav oftere lanseringer av surrerundt-produkter for menigmann.

Produsenter av rene 2 kanal produkter spisser vel produktene mot high-end markedet.

Synsing på høyt plan

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger det utelukkende på at produsentene bruker/har brukt mere ressurser på receiverutvikling enn rene stereoprodukter. Derav oftere lanseringer av surrerundt-produkter for menigmann.

Produsenter av rene 2 kanal produkter spisser vel produktene mot high-end markedet.

Synsing på høyt plan

Helt fair med synsing Super, det bedriver nok mange av oss her inne8) Men det er en grei klargjøring, hvorvidt du baserer det på ren synsing eller noe hakket mer håndfast hvis du skjønner.

Jeg tror ikke utviklingen av stereo preer har stått stille, selvom man fra produsentenes side har pøst ut shitloads med cash i utviklingen av surroundrecievere. Men de retter seg nok mot et marked med høyere budsjett og pengebruk som du sier, de fleste som kjøper dedikert pre vil jeg tro opererer i prisklassen 10 K eller høyere for preen iallfall.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour

Men de retter seg nok mot et marked med høyere budsjett og pengebruk som du sier, de fleste som kjøper dedikert pre vil jeg tro opererer i prisklassen 10 K eller høyere for preen iallfall.
    Vi har vel, de fleste av oss, fått med oss et innblikk i "HighEnd"(innmaten) fra bl.a. en produsent som Edge...?!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Vi har vel, de fleste av oss, fått med oss et innblikk i "HighEnd"(innmaten) fra bl.a. en produsent som Edge...?!

Jeg har ikke fått med meg det, og jeg har ikke engang hørt om produsenten Edge. Hvor selges dette?

Det er jo ikke slik at man kun må se til små obskure selskaper for å finne produsenter som bygger gode stereo preer, som jeg har vært inne på i tidligere innlegg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

ja det er ett velkjent eksempel , skrekkm eksempel, men er det virkelig noen her so har påstått at det bare finnes gode pre ?
    du som en bransjeaktør bør vel strengt tatt holdes noe mer i øra i denne type diskusjoner, eller er det nå gratis å hyre flageborg, her bør moderator følge med

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja det er ett velkjent eksempel , skrekkm eksempel, men er det virkelig noen her so har påstått at det bare finnes gode pre ?
    du som en bransjeaktør bør vel strengt tatt holdes noe mer i øra i denne type diskusjoner, eller er det nå gratis å hyre flageborg, her bør moderator følge med

Jaha, så Flageborg er bransjeaktør? Visste jeg ikke, takk for opplysningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sist jeg sjekket så er han det, skriver vel litt for forskjellige blekker også

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sist jeg sjekket så er han det, skriver vel litt for forskjellige blekker også

Det er fint du sier fra, for i slike debatter er det essensielt å få vite om det er debattanter som har åpenbar slagside den ene eller den andre veien, noe som godt kan være tilfelle om man er bransjeaktør og/eller skribent for magasiner og blekker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, synes det er merkelig , flageborg er ikke ukjent her inne, men har tydeligvis langt løpebånd, kan nå tråden stenges ???????

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere gi dere. Er det virkelig galt av Flageborg, mannen som på forumet er kjent for å kunne hente frem det beste fra hvilket som helst anlegg (uten å selge noe), stiller seg tilgjengelig for å hjelpe til med en blindtest og påpeker at det finnes High-End Utstyr som inneholder billig innmat og dyrt kabinett.

Hvis ikke han skal kunne uttale seg så vil ikke BEF kunne si noe om bygging av rom, Gorm si noe om projektorer, Akto si noe om hjemmekino/hifi osv. Skal det være slik på Avforum at kun de uten noen som helst erfaring skal få lov å synse?
    Det blir jo helt tullete.

La tråden stå åpen så lenge folk kan oppføre seg sier jeg. Det hadde jo vært supert med en blindtest som også inkluderte billige hjemmekinoreceiver også.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke utviklingen av stereo preer har stått stille, selvom man fra produsentenes side har pøst ut shitloads med cash i utviklingen av surroundrecievere. Men de retter seg nok mot et marked med høyere budsjett og pengebruk som du sier, de fleste som kjøper dedikert pre vil jeg tro opererer i prisklassen 10 K eller høyere for preen iallfall.
    Et argument tidligere du har brukt mot hjemmekinoreceivere er at det utvikles så fort og dermed faller i pris mens det ikke skjer på stereo pre. Det er jeg helt enig i da du finner stereo forsterkere som omtrent er uforandret siden 90 tallet i salg enda.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig bare å sjekke hva AV sjappene selger mest av. Er rimelig sikker på at det går mest i receivere med all verdens duppedingser innebygget - kinderegg.

Du kan jo sjekke Yamaha - Global og se selv hva du finner av AV receivere vs. stereo-pre/forsterkere. Det gir vel et slags bilde.

Men igjen, jeg kan ta veldig feil.
    Du er nok inne veldig på sannheten. Det finnes i praksis ikke produkter i salg som man kan sammenligne. Typisk er det forsterkere med forskjellig filiosofi, avanse osv. Dermed fungerer ikke argumentene lenger om at samme pris må bety at x er bedre enn y. Dette ble diskutert opp og ned i en tidligere tråd som ble slettet i påsken i fjor.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ikke enig i at konsesus og hva vi må kunne annse som en etablert sannhet er at dedikert stereo pre er bedre i 2 kanals musikkavspilling enn en surroundreceiverpre i samme prisklasse?
    Hvilken konsensus er det du prater om? Er det den samme konsensusen som påstår at ting må være dyre for å holde mål. At man ikke har god lyd om man ikke har kabler til minimum 50 tusen, og folk med anlegg under 500 frogner tiere ikke har peiling på god lyd, og helst ikke bør utale seg? Den samme konsensusen som påstår at det kunn er ørene som kan fortelle noe som helst, og da også kunn ørene til de med dyrt nokk, og puritansk nokk anlegg (det menneskelige øret er jo det mest fantastiske instrument vi vet om)??

Vel det er ikke konsensus i disse utalelsene, men de er hevdet fra en elitisk andel av high endere, og kommer også fra de mest elitiske selgerne. Disse samme folkene er selvfølgelig helt enig med deg om to kanals pre kontra surround reciveren/prosessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Nå må dere gi dere. Er det virkelig galt av Flageborg, mannen som på forumet er kjent for å kunne hente frem det beste fra hvilket som helst anlegg (uten å selge noe), stiller seg tilgjengelig for å hjelpe til med en blindtest og påpeker at det finnes High-End Utstyr som inneholder billig innmat og dyrt kabinett.

Hvis ikke han skal kunne uttale seg så vil ikke BEF kunne si noe om bygging av rom, Gorm si noe om projektorer, Akto si noe om hjemmekino/hifi osv. Skal det være slik på Avforum at kun de uten noen som helst erfaring skal få lov å synse?

La tråden stå åpen så lenge folk kan oppføre seg sier jeg. Det hadde jo vært supert med en blindtest som også inkluderte billige hjemmekinoreceiver også.

serisøt ? så regler for branskjeaktører skal ikke gjelde ? at forumet er gjennomsyret av aktører betyr vel ikke at de ikke skal uttale seg med dette i bakhodet
    dette finnes det regler for, og uttalelser som den om egde, når man tjener kroner i bransjen, er for meg uspiselig

3 gang jeg nå ber om at min tråd stenges forøvrig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

nå er dette min tråd og jeg ber at den skal stenges, skal du overstyre det også ?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    serisøt ? så regler for branskjeaktører skal ikke gjelde ? at forumet er gjennomsyret av aktører betyr vel ikke at de ikke skal uttale seg med dette i bakhodet
    dette finnes det regler for, og uttalelser som den om egde, når man tjener kroner i bransjen, er for meg uspiselig

3 gang jeg nå ber om at min tråd stenges forøvrig

Men han har jo ikke brutt noen regler som jeg kan se med sine to innlegg i dag.

Sitat regler:
    Info til forhandlere / bransjeaktører:
    Forhandlere / bransjeaktører er selvsagt også velkommen, men da i form av å opptre som entusiastiske AV-diskutanter som svarer på egne, private vegne, ikke som selgere / promotører for en gitt bransjeaktør. Bransjerepresentanter skal forsøke å ikke gjøre seg til kjenne som dette på forumet, da det vil føre til problemer med å overholde overstående. Hvis dette først er kjent skal uansett ikke eventuelle spørsmål knyttet til din kommersielle aktivitet besvares, verken på forumet eller via PM. Vi understreker at forhandlere må unngå å indirekte promotere egne tjenester under dekke av å opptre som vanlige brukere.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er dette min tråd og jeg ber at den skal stenges, skal du overstyre det også ?
    At du har startet en tråd betyr vel neppe at du eier den. Og hvorfor skal den stenges? Her oppfører folk seg passe ok, og ingne lider av at den er oppe å går. Er du lei den, så la vær å les og post. Det er vel neppe værre en det?

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i forumreglene står det at trådstarter alltid skal kunne stenge en tråd.
    Hva med alle de som oppretter f.eks Offisielle tråder for nye produkter?

Skal det være slik at med en gang de får litt motgang, så skal de kunne stenge tråden etter en rekke andre personer har involvert seg. Hva skjedde med mer åpenhet og demokrati som Stoltenberg snakket om.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Hvilken konsensus er det du prater om? Er det den samme konsensusen som påstår at ting må være dyre for å holde mål. At man ikke har god lyd om man ikke har kabler til minimum 50 tusen, og folk med anlegg under 500 frogner tiere ikke har peiling på god lyd, og helst ikke bør utale seg? Den samme konsensusen som påstår at det kunn er ørene som kan fortelle noe som helst, og da også kunn ørene til de med dyrt nokk, og puritansk nokk anlegg (det menneskelige øret er jo det mest fantastiske instrument vi vet om)??

Vel det er ikke konsensus i disse utalelsene, men de er hevdet fra en elitisk andel av high endere, og kommer også fra de mest elitiske selgerne. Disse samme folkene er selvfølgelig helt enig med deg om to kanals pre kontra surround reciveren/prosessor.

Det er ikke elitistisk tankegang hos high endere at dedikert stereo pre er bedre til musikk i to kanals ift kinderegg som pre. Jeg mener dette er skivebom og en grov forenkling av sannheten fra din side.

Jeg snakker om den konsesusen som har vært i hifi verden, hos bransjen, skribenter, journalister og selgere i alle år kombinert med rasjonell fornuft. Det er _ingenting_ i utgangspunktet som skulle tilsi at receiver matcher en stereo pre på musikk i to kanaler, og det er for meg utgangspunktet.

Er det da noen som mener at brått så er kjøttdeig er like god kvalitet som biff enetrecote fordi det har vært en rivende utvikling på kjøttdeigfronten de siste par åra,så ja da ligger bevisbyrden på den/de som hevder dette.

Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •