Pre-amp kontra Surround receiver som pre-amp. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 322
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er jeg enig i, for det er vel nesten kun her inne en slik tråd kan bli så heftig, de fleste andre steder er visse ting opplest vedtatt for lenge siden, been there done that osv :-D der ligger vel litt av humoren i tråden for min del :-D

Nettopp, det er kun på hjemmekinoforum som dette man må diskutere helt selvfølgelige realiteter i hifiverden. Hvilket er en av grunnene til at jeg mistenker man selv som surroundreceiverinnehaver blir inhabil på et vis: man greier ikke/vil ikke innse at man har inngått et kompromiss på lydkvalitet ved å bruke kinderegget som pre fremfor en dedikert stereo pre.

Man forsøker derfor å etablere en ny sannhet, som skulle tilsi at det ikke er kvalitetsforskjeller i samme prisklasse på dedikert pre og receiverpre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Nettopp, det er kun på hjemmekinoforum som dette man må diskutere helt selvfølgelige realiteter i hifiverden. Hvilket er en av grunnene til at jeg mistenker man selv som surroundreceiverinnehaver blir inhabil på et vis: man greier ikke/vil ikke innse at man har inngått et kompromiss på lydkvalitet ved å bruke kinderegget som pre fremfor en dedikert stereo pre.

Man forsøker derfor å etablere en ny sannhet, som skulle tilsi at det ikke er kvalitetsforskjeller i samme prisklasse på dedikert pre og receiverpre.
    ser det på en litt annen måte jeg, de fleste her er opptatt mest av film og mindre på musikk, derfor burde det egentlig ikke blitt såpass med støy rundt en slik tråd , men ............

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ganske enkelt å skjønne hvorfor denne tråden tidligere ble så omdiskutert og det kan oppsummeres på følgende måte. Det var også grunnen til at jeg registrerte denne brukeren på Avforum.

- En av debatantene nedvurderer konstant sine motdebatanter og kaller dem indirekte idioter fordi de er uenig med han. Eksempel overfor i bold
    - Man kommer med slutninger som baserer seg på falske argumenter.
    - En av debatantene nektet å høre på hva som andre argumenter for å bare fortsetter å gjenta mantra sitt.
    - En av debatantene kommer med stråmannargumenter om den andre parten.

Det paradoksale er følgende.
    På samme måte som man hevder at alle stereoforsterkere til x pris må være bedre enn hjemmekinoforsterkere til x pris fordi de gjør mindre. (ikke er Kinderegg) så kan man overføre samme argumentasjon til andre produkter.
    Vi trenger ikke å gå så langt, men la oss "tilfeldig" velge CD-spillere.

Man kan jo argumentere for at en CD spiller må være mye bedre enn en multispiller som i tillegg til å spille CD spiller: MP3, DIVX, WAV, MKV, SACD, DVD Audio, Blu-Ray ++++ I tillegg har den USB og nettverkstilkobling som også koster penger. Det er jo tross alt selvsagte realiteter at denne må da være mye dårligere på CD enn en vanlig CD spiller. De som tror at noe slikt er bra til å spille CD må jo være så inhabil at de ikke klarer å se at de har inngått kompromisser på lydkvalitet. Stakkars dem. Her er et eksempel på en slik bruker og hans hyllest til CD-egenskapene til den offislle tråden til spilleren. :-)

+1. Dette er også eksakt hva flere anmeldere har påpekt i sine omfattende tester av 751. Spilleren forsvarer prisen på 7000 kr som standalone CD spiller, så i praksis får man en referanse blu-ray spiller, dvd spiller og SACD spiller på kjøpet som en ren bonus. Det er i mine øyne intet mindre enn fantastisk hva Cambridge har fått til med 751.

Moderert: Fjernet brukernavn i quote

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lag en annen tråd og ta personlige diskusjoner da

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lag en annen tråd og ta personlige diskusjoner da

Enig.

Forøvrig er diskusjonen om mitt valg av kilde som du påpeker jokris,noe ganske annet. Jeg har heller aldri påstått at ikke jeg har inngått kompromisser på kildesiden, bare for å ha nevnt det også. Slik at sammenligningen som ble gjort har ingen relevans.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, jeg har klaget inn brukeren til moderator nå, jeg aksepterer ikke slik uthenging av enkeltperson.
    nå mente jeg alle utenom kommentarer i tråden , ikke bare baronen spessifikt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke bare tråden rundes av med denne egentlig

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere gir dere ikke...

Det er tydelig at flere av dere har som eneste hensikt med å poste å (direkte eller indirekte) plage motparten, dette forlanger vi en øyeblikkelig slutt på!

Neste innlegg av denne art medfører at tråden stenges og vedkommende kan få påskeferie fra AVforum...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Dere gir dere ikke...

Det er tydelig at flere av dere har som eneste hensikt med å poste å (direkte eller indirekte) plage motparten, dette forlanger vi en øyeblikkelig slutt på!

Neste innlegg av denne art medfører at tråden stenges og vedkommende kan få påskeferie fra AVforum...

jeg er trådstarter og for min del kan dere bare stenge denne

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinderegg effekten slår seg ut i flere retninger ja. Kjøpte meg selv en liten kinderegg overraskelse til meg selv idag, nemlig en blended whisky. Tørr ikke si hvilken men den er ganske ålreit til mine smaksløker hehehe :-D

Ha en fin påske folkens

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg er trådstarter og for min del kan dere bare stenge denne
    Kan du ikke heller ta denne tråden til et konstruktivt nivå?

Jeg stiller gjerne på en shootout med en receiver og pre i 15k-klassen så kan vi få et inntrykk av forskjellen i lydopplevelsen? Gjerne en pre i 30k-klassen(eller dyrere) samtidig...

Demorommet til Watt(Hjemmekino) på Økern(Oslo) er et sted vi kan samles - inntil 20 plasser.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kan du ikke heller ta denne tråden til et konstruktivt nivå?

Jeg stiller gjerne på en shootout med en receiver og pre i 15k-klassen så kan vi få et inntrykk av forskjellen i lydopplevelsen? Gjerne en pre i 30k-klassen(eller dyrere) samtidig...

Demorommet til Watt(Hjemmekino) på Økern(Oslo) er et sted vi kan samles - inntil 20 plasser.

Greit nok forslag om å utføre test, selvom jeg vel føler at det ikke kun er jokris sitt ansvar å ta denne tråden "til et konstruktivt nivå". Det er debattantene som hevder det oppsiktsvekkende (at kinderegg skal være supre som stereo pre), som i utgangspunktet skulle sitte på en bevisbyrde hvis man kan si det på den måten.

All erfaring og logisk tankegang i hifibransjen fordrer at en dedikert god stereopre gir bedre lyd.I utgangspunktet er dette den virkeligheten vi må gå ut ifra.Når det da velges å argumentere mot dette etablerte faktum, altså at man forsøker skape en ny sannhet, så er det disse debattantene som i første rekke bør trekke dokumentasjonslapp etter min mening.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det da velges å argumentere mot dette etablerte faktum, altså at man forsøker skape en ny sannhet, så er det disse debattantene som i første rekke bør trekke dokumentasjonslapp etter min mening.
    Etablert og etablert, fru blom.
    Nå vet jeg ikke helt hvor du vil med det siste her. Flageborg strekker ut en hånd om demo/test - grip den!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Etablert og etablert, fru blom.
    Nå vet jeg ikke helt hvor du vil med det siste her. Flageborg strekker ut en hånd om demo/test - grip den!

Er du ikke enig i at konsesus og hva vi må kunne annse som en etablert sannhet er at dedikert stereo pre er bedre i 2 kanals musikkavspilling enn en surroundreceiverpre i samme prisklasse?

Hvis nei, hva legger du til grunn for svaret?

Angående demo eller testing, har jeg ingen intensjon om å sette av en hel dag for å kjøre inn til Oslo. Men det er prisverdig av Flageborg å ta iniativ til dette, i likhet med hva han gjorde i kabeldebatten.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok forslag om å utføre test, selvom jeg vel føler at det ikke kun er jokris sitt ansvar å ta denne tråden "til et konstruktivt nivå". Det er debattantene som hevder det oppsiktsvekkende (at kinderegg skal være supre som stereo pre), som i utgangspunktet skulle sitte på en bevisbyrde hvis man kan si det på den måten.

All erfaring og logisk tankegang i hifibransjen fordrer at en dedikert god stereopre gir bedre lyd.I utgangspunktet er dette den virkeligheten vi må gå ut ifra.Når det da velges å argumentere mot dette etablerte faktum, altså at man forsøker skape en ny sannhet, så er det disse debattantene som i første rekke bør trekke dokumentasjonslapp etter min mening.
    Du gjør det jo ikke noe bedre for deg selv med å bruke en så nedlatende form som du bruker i en debatt. Du snakker om et annet produkt som et kinderegg og det motsvarende som gull, diamanter og platina.

Dette er igjen en diskusjon om smak og behag, men først og fremst hva formålet med produktet er. Skal du ha et rent stereo oppsett, javel kjøp deg et stereo oppsett, skal du ha flerkanal kjøp surround. Har du masser av penger kjøp et av hvert

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - jeg legger vel til grunn at det har vært en rivende utvikling på receiverfronten de siste årene som følge av etterspørsel/konkurranse i surrerundt-markedet.
    Dette har ført til hevet kvalitet også for 2 kanals lyd.

På ren stereo-pre har det vel i bunn og grunn blitt smalere og smalere marked og at det her har vært satset mest på high-end produkter for den "smale-menighet".

Men jeg kan ta feil, veldig feil, og stiller gjerne på en slik demo/test i regi av Flageborg; hvis det passer rent praktisk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du gjør det jo ikke noe bedre for deg selv med å bruke en så nedlatende form som du bruker i en debatt. Du snakker om et annet produkt som et kinderegg og det motsvarende som gull, diamanter og platina.

Dette er igjen en diskusjon om smak og behag, men først og fremst hva formålet med produktet er. Skal du ha et rent stereo oppsett, javel kjøp deg et stereo oppsett, skal du ha flerkanal kjøp surround. Har du masser av penger kjøp et av hvert

Voldsomt og du er etter meg for tiden BEF?Jeg får noen ganger inntrykk av at du forfølger meg, og jeg blir syndebukk i hver debatt som utarter og det begynner jeg bli passe lei av.

Kinderegg er en humoristisk, og faktisk en tildels presis beskrivelse av hva man får med en surroundreceiver på blant annet stereo gjengivelse. Det er en boks proppet full med alt mulig krims krams du kan tenke deg.

At jeg snakker om det andre som gull,platina og diamanter er en fullkommen stråmann. Det eneste jeg påstår er at dedikert stereo pre har alle forutsetninger for å låte bedre til 2 kanals stereo, det er et kompromissløst produkt som er laget KUN for å spille musikk best mulig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tja - jeg legger vel til grunn at det har vært en rivende utvikling på receiverfronten de siste årene som følge av etterspørsel/konkurranse i surrerundt-markedet.
    Dette har ført til hevet kvalitet også for 2 kanals lyd.

På ren stereo-pre har det vel i bunn og grunn blitt smalere og smalere marked og at det her har vært satset mest på high-end produkter for den "smale-menighet".

Men jeg kan ta feil, veldig feil, og stiller gjerne på en slik demo/test i regi av Flageborg; hvis det passer rent praktisk.

Ja, og jeg er helt enig i at kvaliteten er hevet når det gjelder hva receivere kan prestere. Man kan kanskje si at så skulle bare mangle, i de første årene på surroundrecievere var de jo nærmest katastrofe i to kanals stereo.

Når det er sagt finner jeg det du sier noe underlig. Hvor tar du det fra at det utviklingen på dedikerte stereo preer har stått stille for eks og at det er et marked kun for menigheten? Hva bygger disse uttalelsene på?

Uansett hvor gode receivere blir så er de bygget på en alt i ett måte som etter min mening nærmest MÅ gi forringelse av enkelte kvaliteter. Skjerming blant annet og oppbygging osv, hvor man MÅ ta hensyn til alt man skal ha oppi surroundrecieveren.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt og du er etter meg for tiden BEF?Jeg får noen ganger inntrykk av at du forfølger meg, og jeg blir syndebukk i hver debatt som utarter og det begynner jeg bli passe lei av.

Kinderegg er en humoristisk, og faktisk en tildels presis beskrivelse av hva man får med en surroundreceiver på blant annet stereo gjengivelse.

At jeg snakker om det andre som gull,platina og diamanter er en fullkommen stråmann. Det eneste jeg påstår er at dedikert stereo pre har alle forutsetninger for å låte bedre til 2 kanals stereo, det er et kompromissløst produkt som er laget KUN for å spille musikk best mulig.
    Så du tar den tonen igjen. Du forstår tidelig vis veldig lite av hva som er blitt sagt til deg i senere tid.

Dette er en siste advarsel før du får en lang pause her fra forumet!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt finner jeg det du sier noe underlig. Hvor tar du det fra at det utviklingen på dedikerte stereo preer har stått stille for eks og at det er et marked kun for menigheten? Hva bygger disse uttalelsene på?
    Det er vel egentlig bare å sjekke hva AV sjappene selger mest av. Er rimelig sikker på at det går mest i receivere med all verdens duppedingser innebygget - kinderegg.

Du kan jo sjekke Yamaha - Global og se selv hva du finner av AV receivere vs. stereo-pre/forsterkere. Det gir vel et slags bilde.

Men igjen, jeg kan ta veldig feil.

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •