Nyhet Cambridge Audio : DacMagicPlus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Burde den hatt det ?
    Tja, det kommer vel an på om du har noen kilder som enten er analoge, eller ikke har annet enn analoge lydkilder, du gjerne vil spille fra hvis du bruker den som forforsterker.
    Poenget mitt var at det var derfor den ble kalt en heldigital forforsterker, ikke om dette var et savn eller ikke.
    De skal uansett ha gjort om en del på lydsignaturen i forhold til forrige versjon for at denne skulle være en kandidat for meg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde den hatt det ?
    Hvis man skal kunne bruke den som head-fi amp og har LP spiller, så ja
    Enten da direkte kablet fra LP spiller eller kablet fra en ekstern RIAA, f.eks en Azur 540p

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke lyd DacMagic Plus

Har anskaffet meg den nye MagicPlus, og har koblet macen til converteren via en usb kabel. Har koblet en phonokabel fra utgangen i converteren og inn i analog inngang i forsterkeren.
    Har endret lydinnstillingen i systemvalg på macen. Fortsatt ingen lyd. Har gjort diverse endringer i innstillingene på forsterkeren også.
    Kan noen hjelpe en grønnskolling?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var det frædda og det ble nesten et kinderegg...
    Med 2 go'biter i hånda og 1 lydopplevelse i kjømda er helgen i box

Med 2 helt ferske "produkter" skal det bli spennende å finne ut om Blåtanna kan levere en hittil ukjent høy kvalitet på lydsiden...
    Så langt er løsningen med Sonos, digitalt direkte koblet i Cambridge DacMagic Plus, og med et par B&W P5 på hodet en opplevelse som er lett å forveksle med løsninger til mange ganger prisen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese mer...

Cambridge Audio DacMagic Plus review from the experts at whathifi.com

Overraskende bra lyd fra wav filene på telefonen via den "nye" blåtanna...

Noen andre som har erfaring med aptX-lyd ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flottis
    Har anskaffet meg den nye MagicPlus, og har koblet macen til converteren via en usb kabel. Har koblet en phonokabel fra utgangen i converteren og inn i analog inngang i forsterkeren.
    Har endret lydinnstillingen i systemvalg på macen. Fortsatt ingen lyd. Har gjort diverse endringer i innstillingene på forsterkeren også.
    Kan noen hjelpe en grønnskolling?
    Kanskje du må laste ned en usb driver til Mac`en.
    Hvilken forsterker har du? Hvilke innstillinger føler du du må gjøre her? Kommer ikke på noen..
    Du bruker selvfølgelig Line Out på Cambridge til en linjeinngang på forsterkeren ja...
    Ellers bruk en miniToslink>Toslink kabel fra Mac`en til Cambridge, jeg bruker en sånn. Optisk lydutgang er gjemt i hodetelefonutgangen på en Mac, emn nå skriver du jo hverken hvilken Mac eller forsterker det er du bruker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apt-X Lossless a technical white paper by Dr. David Trainor, APT

Etterhvert er også PC koblet til DacMagic Plus med Blåtann og spiller HiRez 96kHz/192kHz trådløst...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noe blåtann som fungerer?
    Du kan bevege deg fritt i rommet mellom sender og mottager uten at signalet forstyrres?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å lyttet til denne dac/headampen/pre i forrige uke. Tok med mine Grado PS500 på tur til Hifiklubben i Grensen.

Først tusen takk for kjempesørvis!

Jeg fikk et rom for meg selv, og en denon cdspiller som drivverk, koblet mot Cambridge med coax kabel.

Jeg lyttet raskt igjennom et par cdplater. Jeg er ute etter en god headamp og at den har dac i tilegg er bare et pluss.

Jeg fikk også lyttet til dac med seperat headamp fra Aragon, og da kom det frem et problem med denne dac-en som jeg ikke var klar over. Dac har lun linje utgang, dvs all lyd som skal ut fra denne må innom volume kontrollen. Dette gav mye sus/støy når jeg brukte Aragon som headamp.

For meg så er dette et problem, da jeg hadde tenkt å bruke dac til både head.amp og til en ren dac til min PS3 samt decoder.

Med denne måten å koble på så må jeg frem til dac og justere volum, alt etter hvilken kilde jeg skal bruke.

Lydmessig så var Cambrigden helt ok, den passet kanskje ikke til mine Grado, ivertfall så ble jeg ikke blåst bort av den.

Men dette er en billig dac, med mange mange muligheter. Og for de av oss som er ute etter å få mye for pengene, så er dette helt klart et godt valg, om det er det beste valget får bli opp til hver enkelt. For meg så var ikke dette jeg det jeg var ute etter.

Jeg enda opp med et annet sett, men til litt over dobbel pris. Så det blir feil å sammenligne desse to.

Settet som jeg enda opp med gav mye mere av alt.

Oppsummert, er du ute etter noe som skal stå ved siden av pc-en din og du skal bruke den til headsett ved spilling eller musikk avlytting så er dette en flott dings.

Til seriøs musikk lytting med andre kilder og som skal kobles opp på et hifi anlegg, så ver klar over at den ikke har fixed utgang, bare linje.

Jeg vil gi den terningkast ut ifra lydkvalitet og funksjonalitet for meg 3,
    Som ren USB dac til pc avspilling med headsett, og med prisen tatt i betraktning så vil den få en sterk 4.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk inn på hjemsiden til Cambridge og fant dette

Note:
    The DacMagic Plus is supplied as default with Digital Preamp mode enabled. In this mode the output from the Unbalanced and Balanced audio outputs is controlled by the front panel Volume control.
    If you wish to disable this mode (and have fixed line-level level output from the Unbalanaced and Balanced Audio outputs) switch the DacMagic Plus off, then push and hold the Volume control in whilst switching the DacMagic Plus on.
    The DacMagic Plus confirms the setting by flashing the source LEDs downwards for Digital Preamp Mode and upwards for Fixed Line Level Mode.

Så da ser det som om man kan gå rundt volum kontroll fra dac hvis man ønsker dette.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB kobling med kabel til PC gikk helt etter boka - med hjelp av denne infoen sakset på nettet:

"Switching between USB Class 1 and USB Class 2 operation

Your DacMagic Plus will come set to driverless USB Audio Class 1.0 by default, but it can be configured to run in either USB Class Audio 1.0 or 2.0 mode. To change USB Class, press in the ‘Filter/ Phase’ button during power up. One of the digital input source LEDs will illuminate to indicate current USB setting: Digital 1 represents USB Audio Class 1.0, likewise Digital 2 is USB Audio Class 2.0. USB Class is selected by turning the Volume knob, once set simply press the Volume knob and DacMagic Plus will restart in your chosen mode."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese mer...

Cambridge Audio DacMagic Plus review from the experts at whathifi.com

Overraskende bra lyd fra wav filene på telefonen via den "nye" blåtanna...

Noen andre som har erfaring med aptX-lyd ?
    Trengte du noe ekstra til din mobil for få dette til å fungere?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •