20 TB Media server / Nas til MAC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Apple selger Mac pro med Lion server, men da med max 8TB lagring. Hvis du skal ha mer Apple-lagring så må du i tillegg ha Xsan og en diskhylle.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har litt lyst til å teste den selv, men jeg synes egentlig den er i dyreste laget. $69 for opp til 6 disker, $119 for opp til 21.
    Tja, det er vel et one-time-fee? I forhold til gratisløsninger er det kanskje dyrt men hvis det er hazzlefritt å sette opp og bruke synes jeg det nesten er verdt det. Personlig orker jeg ikke å rote mer med linux, synes det blir for mye hacking og lesing av webforum og guider for å få til å virke som jeg vil.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Grumme greier!
    Har selv forgjengern.. 1010+. Forskjellen er hvisnok ikke all verden, med untak fra 1511 kan tilkobles 2 stk dx510(slik du har), og 1010 kan utvides med 1stk. Hvilke disker har du i den? For meg selv, var budsjettet ikke planlagt for en 1010+ og 5 disker, så det ble seagate sine green disker. Men det har etterhvert gått opp for meg at de skal vike for seagate dine heavyduty disker, men må vente til de er kommet tilbake ned til prisene som var i sommer (de spratt opp ca 300% idet eg vurderte 5 slike, som utgjorde at 5stk ble 15k, ikke 5k kr).

Så angående topic, ja jeg støtter forslaget som synology. Hatt min 1 et år, og blir bare mer og mer fornøyd ettersom den allerede glimrende programwaren blir stadig bedre og bedre.
    (PS, hvis det skulle være noen tvil om 1010+(tilsvarer dagens 1511+) tåler juling, så oppdaget jeg etter bestillingen ble gjort, at Synology anbefaler denne modellen til små bedrifter med inntil 25 brukere.
    Ergo, It'll do just fine

Jeg har brukt Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA2. De kostet en tusenlapp når jeg kjøpte dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nobleman
    Jeg har brukt Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA2. De kostet en tusenlapp når jeg kjøpte dem.
    Markedet har forandret seg litt siden da. Disse koster vel over 2000,- i dag.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Osx får man ikke installere på hva man vil, dessuten er det ikke egnet for formålet. Sats heller på en linuxløsning eller BSD.

NFS og sshfs er gode løsninger med interoperabilitet til alle OS. På mac er det vel bonjour som brukes, det går vel ann? Ikke vet jeg. Regner med du mente ikke samba da du forespurte noe som ikke var windowsbasert, det er forsåvidt rett tenkt.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAID 5 er IKKE en god løsning på store arrayer med store disker, muligheten for at disk nummer 2 ryker under rebuild (hvor diskene får skikkelig juling) er alt for høy, og skjer det er alle data borte.
    Jeg bruker Linux til sånt som dette, fortrinnsvis Debian.
    Satte opp en ny server for backup i forrige uke med 2x250GB disker i RAID 1 for system og 15 2TB disker i RAID 6, en hot spare, satt opp i mdadm, for datalagring.
    Tok vel en halvtime, omtrent.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •