Hva er galt med Bose Lifestyle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er galt med Bose Lifestyle?

Har søkt litt etter Bose på forumet og det som slår meg er at det er noen som kritiserer og slakter Bose sønder og sammen. Noen gjør dette saklig og greit, mens andre har en bitter undertone uten å grunngi svarene sine veldig godt. Er det noen der ute som har noen gode argumenter, både for og imot?

Linken med amerikaneren som nesten har skrevet en bok om Acoustimass 15 høyttalersystemet har jeg allerede lest, så den trenger jeg ikke på nytt....

Hva av Bose har kritikerene og tilhengerene (hvis de tør å stå fram her på forumet) hørt?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man egentlig mer enn den "boka"? Det faktum at systemet ikke spiller 80Hz av den nedre mellomtonen, og koster en formue (regnes som overpriset i USA, og koster dobbelt så mye her) skulle da holde lenge. Såvidt jeg forstår vil heller ikke BOSE ta i bruk DTS.

Selv har jeg bare testet BOSE ved ett tilfelle (Lifestyle), men det systemet ble rundspilt av mitt eget anlegg til en tredel av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye prisen som gjør at du er imot det? Man kan selvfølgelig få kjøpt både billigere og dyrere ting, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er så dårlig som mange vil ha det til. Hva slags Lifestyle system er det du testet? Lurer bare på om meningene til folk er basert på ting de har hørt eller faktisk testet selv, og HVA de da har testet. Det er som å si at Ford er en drittbil bare fordi man har prøvd en modell (kanskje for lenge siden) og ikke var fornøyd.... Skjønner?

Sakset dette fra bose.com:

Is the Lifestyle® 28 system DTS-capable?

Yes. The Lifestyle® 28 system uses digital 5.1 decoding to deliver five discrete channels of audio from digital 5.1-encoded material, including Dolby® Digital and DTS® (digital theater systems) digital surround on DVD, DSS (digital satellite systems), HDTV (high-definition television), along with the added bass impact of the ".1" low-frequency effects channel.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt må sees i forhold til pris, er ikke det rimelig selvsagt? BOSE er dårlig i forhold til prisen. De selger dem på HFC, hva? Kan jo bare stikke innom og be om å få høre BOSE til 30k opp mot System Audio til 30k.

Husker forøvrig ikke hvilket system jeg testet, men ifølge butikkfyren av det nytt ifjor. Mulig BOSE har forbedret seg astronomisk det siste året, men jeg stiller meg tvilende. Mulig de har knallbra lyd i forhold til tilsvarende prisede halvlitershøyttalere, men man skal ha virkelig dårlig med plass om man trenger slike.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet med Bose er jo ikke at det er overpriset, men at det ikkke gjengir mellomtone i særlig grad. Dette fører til at hjemmekino blir en veldig trist opplevelse med Bose anlegg. Musikk har jeg ikke hørt på disse anleggene, men der er jo mellomtone enda viktigere.
    Det er mange som lar seg blende at skarp diskant og nogenlunde dyp bass, men som faktisk ikke hører at alt i mellom er borte. Det er selvsagt kun et spørsmaål om ens eget referanse nivå. Har man hørt et skikkelig anlegg en gang, faller Bose anleggene ikke særlig i smak etterpå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Bose mangler melomtone er bare tull. sitter selv med et Lifestyle8 mk2 anlegg. er stor-fornøyd med det. Er satelittene plasert langt vekk fra subwooferen så er jeg enig i at det kan bli litt tamt i midbassen, men hos meg syns jeg det låter fint fint. Og hvis man sammeligner med andre systemer så blir ikke prisen så veldig ille faktisk, husk at man får med ganske mye til et lifestyle anlegg. RF fjernkontroll (går igjennom vegger og gulv osv) LANGE kabler (veldig kjekt), diverse kalibrerings cd`r ++++
    Takk for meg
    Hilsen fornøyd Bose kunde

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du er fornøyd med anlegget ditt, det er jo tross alt hovedsaken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN jeg må ærlig innrømme at jeg sleit litt med å få det til å låte bra.plassringen har VELDIG mye å si, så jeg kan skjønne hvis noen ikke har at noen ikke syns at det låter bra, plasseringen (spess av frontsat og sub) er alfa og omega

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder alle anlegg, men er noe mange dessverre ikke legger nok vekt på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter selv med et Lifestyle8 mk2 anlegg. er stor-fornøyd med det
    Da er meningen oppnådd, gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    sitter selv med et Lifestyle8 mk2 anlegg. er stor-fornøyd med det
    Da er meningen oppnådd, gratulerer
    hadde jeg vært misfornøyd så hadde jeg sakt det. ærlig og oppriktig

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE er sikkert knallbra! Vi har bare forskjellige meninger om lydbildet Leverer ikke BOSE musikkanlegg til de beste/dyreste bilene i markedet? Det er vel en grunn til det, også? De yter bra i forhold til størrelsen

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mazda rx8 kommer med Bose

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til poenget med tråden...hvordan leverer BOSE i forhold til tilsvarende anlegg fra f.eks. KEF og JMlab?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, siden det er noen som ikke vil gi seg........tar vi tråden videre. Basert på egen erfaring: Ja, jeg har kjøpt Bose Lifestyle og ikke bare 1 gang. Rent generellt vil jeg si at Bose og MP3 = sant. For alle menneskene som er kjempefornøyd med alt som er "modernisert" vekk i lydbildet, vil Bose fungere "heilt tåpp"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sammenligna med andre enkelt og greit. Jeg syns lyden er bra enkelt og greit
    husk at god lyd ikke har no fasit
    Jobber faktisk som lydteknikker så jeg så jeg gidder ikke å putte så mye tid og energi i et pinglete hifi anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flageborg@flageborg.no : mener du jeg skal gi meg fordi du ikke syns bose er bra, nå snakker jeg om mine erfaringer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bose
    har ikke sammenligna med andre enkelt og greit. Jeg syns lyden er bra enkelt og greit
    husk at god lyd ikke har no fasit
    Jobber faktisk som lydteknikker så jeg så jeg gidder ikke å putte så mye tid og energi i et pinglete hifi anlegg
    Hva er ett pinglette hi-fi anlegg i dine ører, hvis du ikke har sammenligna med andre :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget er at jeg har et Bose Lifestyle 8 anlegg, syns det låter bra og er fornøyd med det.... om folk mener det er feil eller riktig gir jeg rett og slett blanke f i. er ikke dere som skal bestemme hva jeg evnt skal kjøpe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bose
    poenget er at jeg har et Bose Lifestyle 8 anlegg, syns det låter bra og er fornøyd med det.... om folk mener det er feil eller riktig gir jeg rett og slett blanke f i. er ikke dere som skal bestemme hva jeg evnt skal kjøpe.
    Det er vel ingen som har sagt hva du skal kjøpe. Det det lures på her er vel hva du mener med pinglete hifi-anlegg...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •