Hva er galt med Bose Lifestyle? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det meste av hefi egentli. har enda ikke hørt noen hifi kasser som spiller kraftig nokk får et publikum med 300++ folk, men jeg vet jo veldig godt at det ikke er bygd for det,så jeg gidder ikke å male mer på det

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bose
    det meste av hefi egentli. har enda ikke hørt noen hifi kasser som spiller kraftig nokk får et publikum med 300++ folk, men jeg vet jo veldig godt at det ikke er bygd for det,så jeg gidder ikke å male mer på det
    Ja, det er nettopp det. Det er ikke bygd for det... Men om du sammenlikner Hifi og PA så har du jo misforstått litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke du skjønte poenget mitt helt. har et bose anlegg, veldig fornøyd med det men siden jeg bruker pa`n til å leie ut gidder jeg ikke å bruke no særlig tid og energi på hifi anlegget.

noen har kanskje sett at jeg vil selge det. og grunnen til det er at jeg trenger penger til billappen

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bose.

Flott å høyre at du er fornøygd med "sette" ditt. Men ta deg ein tur å høyr på eit HiFi anlegg til summen av det bose settet ditt kostar. Høyr om du det er litt "forandring" i lydbilde. :wink:

Og med at du styrer med p`a og, so er det større grunn å få seg ein lytte test i stereo modus innan generell hifi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget er at jeg har et Bose Lifestyle 8 anlegg, syns det låter bra og er fornøyd med det.... om folk mener det er feil eller riktig gir jeg rett og slett blanke f i. er ikke dere som skal bestemme hva jeg evnt skal kjøpe.
    Dersom du er så fornøyd med anlegget ditt og gir fa.. i hva andre synes, hvorfor oppretter du da denne tråden og spør hva folk synes om BOSE ? Du kan ikke forvente annet enn negativ omtale på et AV Forum.

Jeg hørte BOSE Lifestyle til ca kr 50 000 for et år siden. Sjekket både musikk og hjemmekino. Umiddelbart lød ikke dette galt i det hele tatt, spesielt ikke på hjemmekino. Mye bass og diskant, men nesten ingen mellomtone. Jeg sammenliknet med at anlegg til ca kr 20 000, og dette lød mye bedre. MEN en betaler mye for design. Ikke alle ønsker å ha store kassehøyttalere i stua, og her kommer BOSE og B&O til sin rett. Designmessig er disse anleggene kanon.

Men kr 50 000 er anlegget ikke verdt dersom du bare skal vurdere lyden, men det er heller ikke meningen med BOSE. Når det gjelder bilanlegg, er dette litt annerledes enn et anlegg du skal ha i en stor stue.

Jeg stiller meg et spørsmål: Hvordan har du som 17-18 åring hatt råd til å kjøpe et BOSE anlegg ? Ikke mange tenker på design i denne alderen.

Uansett, det er din egen smak som teller !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første: var ikke meg som starta denne tråden
    anlegget brukte jeg konf pengene til (angrer nå på at jeg ikke sparte dem)
    Var i hovedsak inntresert i et anlegg av den typen, har i bunn og grunn ikk plass til større anlegg på rommet mitt :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lærer så lenge en lever ! Jeg vet ikke hva annenhåndsverdien på et BOSE anlegg er, men jeg regner med at du taper mye i forhold til hva du engang betalte. Dette er et av problemene med Hi Fi anlegg, ettersom det hele tide kommer nye formater (DD, DTS, DTS ES, THX, DPL II, etc). Anlegg med de gamle formatene er ikke mye verdt (dessverre).

Mitt råd er: Selg anlegget til en rik onkel !

Lykke til med lappen !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..... sliter litt med å få solgt det ja. hvor mye sånn ca kan jeg få for det da? kosta 16 laken nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var et anlegg til kr 50 000 og ikke 16 000 som du oppgir. Hvor mye du kan få vet jeg ikke. Kommer litt an på hvilke formater det har. Har du DD og DTS ? Har anlegget DVD spiller, eller må man kjøpe dette separat (mange ønsker færrest mulig komponenter) ?

Jeg tror du skal slite med å få mer enn 50% av det du ga for anlegget. Trikset er å selge til noen som tenner på designet og deretter lyden. Kr 8000 er ikke gal pris for et anlegg med helt grei lyd og bra design.

Men, jeg vet ikke. Legg det ut på AV Torget etc og test om du får noen svar. Be om bud. Lykke til.

PS Kvinner elsker BOSE ettersom høyttalerne er nesten usynlige. :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv qxl også, der kan det være større oppslutning enn her hos "avfre@ks" som oss... For mange er designet viktigere enn lyden, slik at det burde være mulig å få solgt dette.. Sett opp bilde, bilde er viktig for at de skal se designet.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Det var jeg som startet tråden, ettersom det er mange som er negative til Bose, og jeg lurte på hvorfor og akkurat HVA de er imot. Det er også interessant å se hva slags anlegg de har hørt på, Bose leverer jo ikke bare ett system! For en del er ikke pris det viktigste, at man kan få noe like bra til halve prisen er uvesentlig så lenge man vil ha noe lite og nett som ikke syntes (eller som er imponerende lite) men som likevel leverer bra lyd. At noen vil ha store høyttalere og komponeneter stablet oppå hverandre i haugevis får bli deres sak, men for mange er design og størrelse veldig viktig. For å vri litt på det hele, hva kan dere anbefale som er like lite og plassbesparende som Bose og hva vil dette koste?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom det er mange som er negative til Bose, og jeg lurte på hvorfor og akkurat HVA de er imot
    Det er vel lydkvaliteten de fleste reagerer på. Designet kan det jo ikke være Har hørt litt på Bose, i forhold til størrelsen er det vel ikke så halvgalt, men i forhold til pris/ytelse så stinker det.
    Men som sagt, det er et anlegg for de som vektlegger minimalistisk/mikroskopisk design, og ikke lydkvalitet.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 911carrera
    For å vri litt på det hele, hva kan dere anbefale som er like lite og plassbesparende som Bose og hva vil dette koste?
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...highlight=bose

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Kenti, nemlig at du får lite lyd for pengene, men mye design. At mange sier at det er bra lyd, er nok fordi en lar seg imponere over at det er mulig å presse såpass lyd ut av så små høyttalere.

Spørsmålet blir hvor mye en er villig til å betale for design.

Jeg synes en heller burde diskutere lyd/design i BOSE anlegg vs andre mikro anlegg. En kan f.eks sammenlikne BOSE til ca 15 000 (evt høyere pris) med KEF (eller andre) til ca 10 000. KEF har vel en smule større høyttalere, men et stiligere design (spør du meg). Lydmessig har jeg ikke sammenliknet disse 2. Noen som har det, evt sammenliknet BOSE mot andre anlegg med små høyttalere ? :?: :?: :?:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 911carrera
    For å vri litt på det hele, hva kan dere anbefale som er like lite og plassbesparende som Bose og hva vil dette koste?
    Bare for å nevne noen av mange:

* Canton Movie 10-MX II koster ca 5000 kroner
    * KEF KHT 2005.2 koster ca 10000 kroner
    * Audio Pro CinemaRoom koster ca 5000 kroner
    * DALI Elegance AV Høyttalersystem koster ca 7000 kroner

Alle disse gir etter min mening like god eller bedre lyd enn Bose-systemene jeg har hørt. De er også minst like plassbesparende. For å sammenligne med et komplett Lifestyle-system trenger man også en DVD-receiver. Gode valg i relativt små pakker er:

* Rotel RSDX-02 som koster ca 13000 kroner (denne er ikke så liten, men gir mye godlyd).
    * Sony AVD-S10 DVD-receiver koster ca 6000 kroner
    * NAD L53 DVD-receiver koster 3000 kroner når den lanseres i november
    * Denon ADV-500SD DVD-receiver koster ca 4000 kroner
    * Onkyo DR-S2.0 koster ca 13000 kroner

Det er sikkert MANGE flere produkter der ute som gir det du trenger. Det er også mulig at enkelte komplette systemer ellers gir like bra lyd, men for meg er høyttalerne den viktigste komponenten ved et lydanlegg, og da blir det viktigste å velge dette først, og så hekter man på eletronikken som passer smak og høyttalere best. Spesielt ville jeg holdt øye med Sonys nye Digitale S-master komponenter, også i pakkeløsninger. Annen elektronikk som kan matche er B&O som riktignok er priset noe høyere, men så blir det ganske stilig også...

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du glemmer med bose er de små detaljene.... kablene som følger med er LANGE, man kan utvide til flere rom og det følger med en RF fjernkontroll (går igjennom vegger og gulv/tak)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du glemmer med bose er de små detaljene.... kablene som følger med er LANGE, man kan utvide til flere rom og det følger med en RF fjernkontroll (går igjennom vegger og gulv/tak)
    Ikkje for å vere frekk, men det er ikkje noko å hoppe i taket av etter min meining da.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd med bose-konseptet, bose (det gjenspeiles jo også av valget av brukernavn). Jeg synes vel at bose-konseptet slik du presenterer det er noe av det samme som B&O. Altså et system der man betaler for en rekke andre ting enn ren lydkvalitet. Og for dem som velger disse systemene, så er det disse "andre" tingene som er vesentlige.

Lange kabler er det ikke så vanskelig å få tak i... Utvidelse til flere rom finnes det gode løsninger for, og er det DET man trenger, så kan man legge penger i det. Regner uansett med at det krever tilleggsinvesteringer, eller hva? Når det gjelder RF-fjernkontroll, så er vel det et spørsmål om hva man har behov for, og er du villig til å betale for det, så værsågod.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske stilig med den fjernkontrollen som går på radiobølger. Da kan man sitte på do og styre anlegget, og det er jo viktig :wink:

Nei, fra spøk til alvor, så er det greit med en fjernkontroll en ikke trenger å peke mot forsterkeren for at skal fungere. Da jeg så på BOSE Lifestyle for ca 1 år siden kostet denne fjernkontrollen kr 5000 EKSTRA. Det synes jeg personlig er litt drøyt ! :shock: Men stilig er den jo!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart. det fulgte med anlegget mitt min. kjøpte anlegget for 3 år siden jeg.
    ekstra fjernkontroll kosta da 900,-

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •