Hvordan kombinere headset og rumperister?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan kombinere headset og rumperister?

Nå skal man prøve å ta gaming- og filmopplevelsen opp ett hakk, og tenkte da på en rumperister siden jeg for det meste bruker headset til denne typen aktiviteter Alt blir kjørt fra en ps3, til en 42" plasma og ett Logitech headset utviklet for gaming. Headsettet fungerer utmerket til sitt bruk, er meget fornøyd med lyden både ved spill og film. Men det er noe som mangler! Jeg kjenner ikke noe på kroppen, selv om jeg har nok med bass. Så for denne ekstra gode følelsen er vel rumperister riktige veien å gå?

Jeg har lurt litt på å kjøpe en surround-reciever, for å samle alle signaler på en plass på en måte (ps3, PC og RiksTV), og kjøre lyd signalet derifra og inn til den lille boksen som tilhører headsettet. Da vil jeg jo også få muligheten til å kjøpe noen høyttalere senere dersom jeg skulle føle det som ett behov etterhvert.

Så: hvordan kombinere headset og rumperister på enkleste og "billigste" måte?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump.

Jeg lurer på det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe å bidra med? :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke problemet... Er det ikke bare å tre hue inn i hodetelefonen og raua oppå ristern?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Skjønner ikke problemet... Er det ikke bare å tre hue inn i hodetelefonen og raua oppå ristern?
    Hvor får ristern signal ifra da? Er det sånn at jeg må kjøpe en reciever også?
    Kablingen går fra ps3 til tv med HDMI, og RCA til boksen som hører til headsettet.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mer går det ikke å bruke lfe til sub og hodetelefonutgangen, må da evt ha reciver

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefon utgangen på min receiver fungerer iallefall ikke. Når jeg plugger headsettet inn der kommer det ingen lyd fra rumperisteren, eller noen annen høyttaler. bare lyd i headsettet da.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å klippe kabelen å koble den som en vanlig høyttaler da?

må selvfølgelig være forsiktig med volumet da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    hva med å klippe kabelen å koble den som en vanlig høyttaler da?

må selvfølgelig være forsiktig med volumet da
    Er det headsettet du snakker om nå? isåfall er mitt trådløst (Logitech F540). Det vil si at jeg har en liten boks vedsiden av min ps3, som har 2 eller 3 innganger for RCA, og sender signalet videre til selve headsettet.

Men dersom jeg kjøper meg en reciever med 2 RCA utganger (eventuelt invistere i Y-ledd), så burde vel dette funke greit? Siden jeg slipper å bruke hodetelefon-utgangen fra reciever liksom. Det som er synd da er jo at jeg ikke kan ha høyttalere koblet til? Noen som har en genial løsning på det problemet da? :-D

Vurderer å bestille denne og denne, og en billigst mulig reciever, ser at elkjøp har noe pioneer greier til 1500, som skal studeres litt nøyere etterhvert.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeckyll
    Er det headsettet du snakker om nå? isåfall er mitt trådløst (Logitech F540). Det vil si at jeg har en liten boks vedsiden av min ps3, som har 2 eller 3 innganger for RCA, og sender signalet videre til selve headsettet.

Men dersom jeg kjøper meg en reciever med 2 RCA utganger (eventuelt invistere i Y-ledd), så burde vel dette funke greit? Siden jeg slipper å bruke hodetelefon-utgangen fra reciever liksom. Det som er synd da er jo at jeg ikke kan ha høyttalere koblet til? Noen som har en genial løsning på det problemet da? :-D

Vurderer å bestille denne og denne, og en billigst mulig reciever, ser at elkjøp har noe pioneer greier til 1500, som skal studeres litt nøyere etterhvert.
    Hva med og kjøpe to y-ledd og plugge inn signalet, headsett og rumperister-forsterker på? Da har du signalet inn og alle signalene ut og slipper styr med receiver. Det er vel egentlig enkleste og billigste måte og gjøre det på.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Hva med og kjøpe to y-ledd og plugge inn signalet, headsett og rumperister-forsterker på? Da har du signalet inn og alle signalene ut og slipper styr med receiver. Det er vel egentlig enkleste og billigste måte og gjøre det på.:-D
    Kjøre y-ledd fra ps3 du mener? Det kunne vel faktisk funket :-D

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeckyll
    Kjøre y-ledd fra ps3 du mener? Det kunne vel faktisk funket :-D
    Jepp mener fra PS3 eller de andre tilkoblingene du har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •