hjemmekino oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink hjemmekino oppsett

Hei jeg har dette oppsettet
    jamo 606 pakken kjøpt hos Elkjøp
    Pioneer 5.1 receiver VSX-421-K Surround utgangseffekt (8 Ohm)
    subb er en CERWIN-VEGA VE-28SX
    tv er LG 47 LED

hva mener dere om dette hva kan jeg forbedre eller hva anbefaler dere en annen forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som gidder å svare eller?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kent-rbk@hotmail.com
    Ingen som gidder å svare eller?
    Tror nok du må smøre deg med litt mere tålmodighet. Er litt stille her inne om dagen pga. julen.

Ellers er det jo en grei start du har på oppsette ditt. Hva er det du bruker som kilde, DVD eller Blu-Ray?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Ps3 og pc har du noen forslag til kabler bruker nå noen kabler jeg kjøpte hos hifi klubben ikke de dyreste tror de kostet ca20kr per m

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten ganske fornøyd med subben den spiller helt rått egentlig til å være to x 8 i den

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Ps3 og pc har du noen forslag til kabler bruker nå noen kabler jeg kjøpte hos hifi klubben ikke de dyreste tror de kostet ca20kr per m
    Det har vært mange kabel debatter her på forumet opp gjennom årene og jeg er av de som mener kabler har svært liten betydning i oppsette. Det er mye mere å hente på å jobbe med plasseringen av høyttaler i forhold til plassen du sitter å hører musikk.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser mye film så ville jeg helt klart byttet ut subben. Kan ikke tenke meg at denne spiller spesielt dypt? Jeg hadde en CV 15" et eller annet en gang og byttet til 12" XTZ og det var en kjempeoppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er veldig overasket hvor dyp den går men det er klart at en 12 eller 15 spiller dypere men jeg har ikke plass til en 12 eller 15, stuen er ikke mere en ca 10 - 12 kvm. så her i denne stuen så blir faktisk ganske bra, du må huske at de frontene og har vær sin 8 montert i siden så det er faktisk 4 x 8 som spiller bass her.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at det er relativt mange bassere, men hjelper ikke så mye om de ikke går dypere enn 30Hz. Fremdeles mye informasjon i lydsporene, spesielt på film.

Hvorfor tror du at det trengs oppgradering eller mer effekt, hva savner du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg lurer på om, er det bra nok det jeg har eller trenger jeg å gjøre noe annet unntatt subb da, det er det som er spørsmålet mitt her hva dere her inne synes om det jeg har frek. jamo 606 høyttaler pakken jeg kjøpte hos Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frk vilke nivå bør høyttalerne stå på nå har jeg frontene på +7 center på + 10 subb på + 12 og de bak på + 15 som er maks sitte av stand til front er ca 2,40 center 2,70 og sub er 3m og bak er nærme da stuen er slik at jeg ikke får plassert de slik jeg vil.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frk vilke nivå bør høyttalerne stå på nå har jeg frontene på +7 center på + 10 subb på + 12 og de bak på + 15 som er maks sitte av stand til front er ca 2,40 center 2,70 og sub er 3m og bak er nærme da stuen er slik at jeg ikke får plassert de slik jeg vil.
    Justering av et anlegg er ikke noe man kan ta i teori over nett, det må man gjøre i praksis... Når det er sagt har du noen helt klare feil i din justering, det er ingen vits å øke alle kanaler i nivå. Frontene eller senter bruker man som referanse og har referansen satt til 0-db, så justerer du de andre kanalene slik at de har like stort lyd trykk som referansen. Når det gjelder avstand kan du måle opp alle avstandene med en målebånd å legge det inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Justering av et anlegg er ikke noe man kan ta i teori over nett, det må man gjøre i praksis... Når det er sagt har du noen helt klare feil i din justering, det er ingen vits å øke alle kanaler i nivå. Frontene eller senter bruker man som referanse og har referansen satt til 0-db, så justerer du de andre kanalene slik at de har like stort lyd trykk som referansen. Når det gjelder avstand kan du måle opp alle avstandene med en målebånd å legge det inn.

Hei jeg har målt opp og de målene jeg skrev er det jeg kom frem til
    altså vis jeg har skjønt det rett sette alle tre foran på 0db og stille bak og subb etter det? er dette riktig.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har målt opp og de målene jeg skrev er det jeg kom frem til
    altså vis jeg har skjønt det rett sette alle tre foran på 0db og stille bak og subb etter det? er dette riktig.
    Du velger enten senter eller frontene som referanse, å justerer de andre kanalen i forhold til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du velger enten senter eller frontene som referanse, å justerer de andre kanalen i forhold til det.
    Da var det gjort pluss flyttet litt på frontene vinklet de litt mere innover og det blei mye bedre lyd nå :-D enste som blei litt uvant var at jeg må skru opp forsterkeren litt mere for at dialoger i film eller vanlig tv skal høres greit på lydnivå men ellers tipp topp. takker for hjelp, ellers hva synes du om disse frontene jeg har?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det gjort pluss flyttet litt på frontene vinklet de litt mere innover og det blei mye bedre lyd nå :-D enste som blei litt uvant var at jeg må skru opp forsterkeren litt mere for at dialoger i film eller vanlig tv skal høres greit på lydnivå men ellers tipp topp. takker for hjelp, ellers hva synes du om disse frontene jeg har?
    Du kan nok skru opp senterkanalen, ikke uvanlig at jeg har hatt den +3dB over frontene. Nå er det ikke uvanlig ta de fleste senterhøyttalere virker underdimensjonert også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Du kan nok skru opp senterkanalen, ikke uvanlig at jeg har hatt den +3dB over frontene. Nå er det ikke uvanlig ta de fleste senterhøyttalere virker underdimensjonert også.
    Takk for hjelp men et siste spørsmål jeg har mulighet til å sette subben opp i fra gulvet er dette å anbefale eller ikke?? den vil komme ca 40-50 cm over gulvett,
    med tanke på de frontene jeg har for der sitter elementene langt opp kan man si

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

hei jeg lurer på hva som er "galt" når jeg har stilt front til +8 center +11 subb + 12 bak + 15 som er fult men jeg må liksom skru forsterkeren til 30 får at det skal bli bra særlig på barne filmene til barna, jeg bruker ps3 som kilde og optisk kabel fra ps3 til forsterker. kan det været rommet som "stjeler" lyden pgr av fasong møbler osv osv ?? hjeeeeeelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •