Støy i høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i høytalere

Hei alle sammen. Jeg har nå forsøkt det meste, men fremdeles hører jeg pc'en min lage støy på høytalerene mine. Før jeg forklarer nærmere, kan jeg gi følgende opplysninger om hvilket hardware jeg har.

1 STK MEDIACENTER (mATX)
    1 STK 42" SAMSUNG PLASMA TV
    2 STK KRK RPG 6" AKTIVE HØYTALERE
    1 STK ONKYO FORSTERKER
    1 STK DREAMBOX
    1 STK PS3

Alt dette er koblet på samme kurs i et Belkin Pure Audio Home Teatre overspenningsvern/filter

Lyden til de aktive høytalerene går fra TV'ens audio out på to Phono kabler. Jeg har ikke noen andre muligheter å koble dette sammen og det MÅ gå gjennom TV'en (har jeg funnet ut fordi ZONE 2 ikke henter digital HDMI lyd fra PCEN og jeg kan derfor ikke koble høytalerene direkte på ONKYOEN)

Er det koblingen på PHONO fra TV'en som er støykilden ? Har også prøvd forskjellige kabler og resultatet er fortsatt det samme. Jeg har hørt at PLASMA generelt er dritt når det kommer til interference.

Jeg har klart å forhindre litt av støyen ved å skru ned lyden på de aktive høytalerene til et minimum. Er det dette som er løsningen ?

Når jeg skrur de på 2/3 hører jeg mye forstyrrelser.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Onkyo forsterker siger meg ingenting, men jeg antar det er surround siden du prater om hdmi.
    Er støyen fra pc er det jo den du må se på.
    Kjender ikke til ditt mediasenter heller, men normalt er beste kobling for lyd fra en pc optisk digital overføring, da må du konfigurere receiveren slik at den bruker den digitale inngang som lyd sammen med den hdmi inngangen der brukes fra mediasenteret.
    Har du noen antenne inngang et sted må du ha galvanisk skille på denne kablen, fås ved enhver Elkjøp osv.
    Normalt skal du ikke ha aktive høyttalere på mer enn 50% volum så jeg ville unngå å sette bryteren over dette.
    Ellers, prøv med en forlengerkabel og se om du fortsatt får støy om du bruker en annen kurs til bare pc`en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •