Anbefaling til mini-annlegg til veggseksjon, opp til 8000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling til mini-annlegg til veggseksjon, opp til 8000kr

Nå har jeg ordnet med Wimp til mine foreldre, og det er nå på tide å oppgradere deres anlegg (de har idag et dårlig og gamelt kompaktanlegg fra phillips). De skal ha et lite anlegg som skal plasseres i en veggseksjon.

Kriterier:

Lite - Må kunne settes i veggseksjonen
    Radio
    CD-spiller
    Pris - opptil 8000
    Gjerne se bra ut
    Gjerne også mulighet for streaming (ikke et must)

Det trenger ikke være et kompaktanlegg med alt i ett, men som sagt det skal passe inn i vegseksjonen. Hyllen anlegget skal stå i har disse målene:
    H: 26
    D: 37
    B: 77
    Øystein

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kunne de gjerne ha valgt Squeezbox og en god forsterker (ala Kingrex e.l.) og noen gode små høyttalere. Men de er desverre ikke helt på squeezbox-nivå enda
    Øystein

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med anbefalinger?
    Øystein

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et par b&w dm686, spiller stort i forhold til størrelse og en cd-receiver med innebygget dac. Vet arcam og naim har noen gode slike, men usikker på pris..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Kjøp et par b&w dm686, spiller stort i forhold til størrelse og en cd-receiver med innebygget dac. Vet arcam og naim har noen gode slike, men usikker på pris..
    Det er noe slik jeg er ute etter ja... Men dm686 er for høye for veggseksjon-hyllen. Naim blir litt utenfor budsjettet desverre...
    Øystein

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse i stua selv nå, og er forsåvidt fornøyd i forhold til størrelse/pris:
    System Audio Saxo 1 Stativhøyttaler - Hvit høyglans

De er 25 cm høye, og bør være et godt alternativ. Engasjerende, og vokser med forsterkeriet.

Av forsterkere har Soundgarden tilbud på forsterkeren hk980 som er et godt alternativ, ellers så har du jo Blu-ray receiveren fra Denon som gir en enorm valgfrihet i forhold til tilkoblingsmuligheter:
    DENON RBD-X1000 Blu-ray receiver | Hi-Fi Klubben

Dersom anlegget ikke skal kobles til et tv i nær fremtid ville jeg gått for HK-alternativet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje disse System Audio Aura 1 | Lyd & Bilde
    Muligens litt for høy?
    Eller disse PSB Imagine Mini | Lyd & Bilde
    Kanskje litt dyre, men passer muligens hylla?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    [...], ellers så har du jo Blu-ray receiveren fra Denon som gir en enorm valgfrihet i forhold til tilkoblingsmuligheter:
    DENON RBD-X1000 Blu-ray receiver | Hi-Fi Klubben
    Jeg kikket også litt på denne, for jeg liker formfaktoren og designet, og har ikke bruk for mer enn 2.1 i "oppe-stua". Innebygget bluray er også fint, så denne hadde passet perfekt i TV-benken til hverdagsbruk.

Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, og det er mangelen på HDMI inn! Jeg har en Canal Digital HD-dekoder, og å ikke kunne koble denne direkte på virker meningsløst for meg. Mulighet til å koble på en spillkonsoll ville også vært naturlig, synes jeg, og jeg har også en Apple TV det hadde vært fint å dra gjennom receiveren. Tror ikke dette er så veldig ekstreme krav til en receiver i året 2012?

Mangelen på HDMI er det eneste som hindrer meg i å plukke opp en slik X-1000, så når du skriver at den har "enorm valgfrihet i forhold til tilkoblingsmuligheter" så skjønner jeg rett og slett ikke helt hva du mener; det eneste som er her er jo et par RCA-plugger og to USB 2-porter, pluss radioantenne og litt sånt, men dette er vel kanskje den forsterkeren jeg har sett med dårligst tilkoblingsmuligheter - eller er det jeg som går glipp av noe her?

Min karakteristikk blir derfor nesten stikk motsatt: Veldig kompakt og forlokkende produkt, og det er forfriskende å finne en skikkelig stereo/2.1-receiver, for det er faktisk ikke nødvending med full surround over alt, hele tida. Bare synd med de elendige tilkoblingsmulighetene!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olemak
    Jeg kikket også litt på denne, for jeg liker formfaktoren og designet, og har ikke bruk for mer enn 2.1 i "oppe-stua". Innebygget bluray er også fint, så denne hadde passet perfekt i TV-benken til hverdagsbruk.

Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, og det er mangelen på HDMI inn! Jeg har en Canal Digital HD-dekoder, og å ikke kunne koble denne direkte på virker meningsløst for meg. Mulighet til å koble på en spillkonsoll ville også vært naturlig, synes jeg, og jeg har også en Apple TV det hadde vært fint å dra gjennom receiveren. Tror ikke dette er så veldig ekstreme krav til en receiver i året 2012?

Mangelen på HDMI er det eneste som hindrer meg i å plukke opp en slik X-1000, så når du skriver at den har "enorm valgfrihet i forhold til tilkoblingsmuligheter" så skjønner jeg rett og slett ikke helt hva du mener; det eneste som er her er jo et par RCA-plugger og to USB 2-porter, pluss radioantenne og litt sånt, men dette er vel kanskje den forsterkeren jeg har sett med dårligst tilkoblingsmuligheter - eller er det jeg som går glipp av noe her?

Min karakteristikk blir derfor nesten stikk motsatt: Veldig kompakt og forlokkende produkt, og det er forfriskende å finne en skikkelig stereo/2.1-receiver, for det er faktisk ikke nødvending med full surround over alt, hele tida. Bare synd med de elendige tilkoblingsmulighetene!
    For foreldrene mine er det ikke nødvendig med så mange innganger, så det har ingen betydning for dem.
    Øystein

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT tror jeg bli JohnBlue JB3. En HT som passer fint inn i hylla, ser utrolig bra ut, "matcher bra til det meste" og fått god kritikk. Passer musikkstilene deres meget bra.

Som forsterkeri har jeg sett litt på denne:

Cocktail Audio X10

Det eneste jeg ikke likte var at de brukte springfjær isteden for spade/bananplugg inn på forsterkeren. Føler dette er litt billig, men vet ikke hva det har å si i praksis.

Et annet altternativ er Squeezbox Touch + Kingrex T20U. Men da må jeg forsikkre meg om at foreldrene mine klarer å bruke annlegget, at det er brukervennlig nok for dem.
    Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •