HDMI trådløst ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI trådløst ?

Heisann,

Jeg har Stereorack og TV på 2 forskjellige vegger i stua (uten vegg i mellom) og kabel lar seg ikke trekke. Jeg kommer til å bruke receiver som en HDMI switch. Det jeg da trenger er å sende HDMI signalet (full HD) fra Receiver til TV.

Jeg fant denne testen på nett:
    Test: Trådløse HDMI-systemer - VG Nett om Lyd- og bildetester

Noen som har en formening om hva som finnes i dag? Anbefaling (helst med begrunnelse) ?

Takker og bukker

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over et HDMI + nettverk over cat5 i sommer tror prisen var ca 3k, og ifølge butikkmeedarbeideren ville dette funke gjennom homeplug. (nettverk over strøm) Da er den kontakt bak anlegget og en bak tv, om det funker har du kablet hele veien rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Kom over et HDMI + nettverk over cat5 i sommer tror prisen var ca 3k, og ifølge butikkmeedarbeideren ville dette funke gjennom homeplug. (nettverk over strøm) Da er den kontakt bak anlegget og en bak tv, om det funker har du kablet hele veien rundt.
    Jeg ville ikke satset på slikt som går via strømmen. har testet noen forskjellige slike selv og har aldri opplevd en stabil hastighet mot pc og mod alitbox pvr dekoder. Ett bilde må ha stabil hatighet evt ikke droppe for langt ned i hastighet siden det ikke er buffer på slikt.

Har vel sett hdmi over 2x cat5 kabler, men da er det ikke mye trådløst

Men finnes sikkert noe, men jeg er selv veldig redd for hvordan dette fungerer i praksis og ikke bare på papiret.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg aldri hatt problemer med homeplug, men har heller ikke testet med IPTV, bare videreformidlet noe jeg fant som kunne være interesant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •