Hjelp til nytt anlegg - 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nytt anlegg - 15k

Det nærmer seg juletider, og jeg har tenkt å kjøpe nytt anlegg.
    Har sett endel på nettet, og vært innom Hi-Fi klubben.
    Endte egentlig opp med en NAD356BEE og Dali Ikon 6 MK2 / B&W DM683, men nå har jeg begynt å se på litt andre steder, ettersom jeg føler jeg har fått dårlig kundeservice hos Hi-Fi klubben.

Tenkte jeg skulle høre om noen hadde noen idèer til hva jeg kunne kjøpt?
    Jeg er veldig interessert i å få god lyd, men også muligheten for å spille høyt innimellom (kompiser på besøk, fest etc). Har funnet ut at om ett par år er det kanskje ikke høy lyd som er det viktigste, heller god lyd, derfor er jeg på utkikk etter noen høyttalere som jeg kan nyte godt av både nå, og om ett par år. Jeg er som de fleste ungdom, hører mest på hip-hop, men det går litt i alle sjangre. Tenker å kjøpe en subwoofer senere, så høyttalerene trenger ikke å være "bare bass". Tenker også å kjøpe en effektforsterker senere, hvis det trengs og er mulighet for det. Akkurat nå har jeg bare råd til en integrert forsterker og høyttalere, så det får bli senere, men kom gjerne med tips angående subwoofer også.

Har kommet over en brukt forsterker, en Abrahamsen v2.0 oppgradert versjon til 6500. Noen som vet om dette vil være ett bra kjøp? Isåfall hvilke høyttalere burde jeg gå for sammen med dette?

Budsjett forsterker/høyttalere (ikke effektforsterker, subwoofer, kabler o.l): ca 15,000 +

Kan kjøpe brukt, trenger ikke å være nytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke så mye å komme med annet enn at jeg selv har noen Klipsch RF82 MK2 samt at jeg har hørt RF83(utenfor ditt budsjett) og må si disse kan passe hva du er ute etter ganske bra å kan kjøpes brukt til en meget fornuftig pris.

Kjører mine RF82 på en Yamaha RX-V771 og det fungerer helt greit, men trenger litt mer krafft.

Regner det kommer noen som virkelig vet hva dem snakker om her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen forsterkeren jeg så på var dessverre allerede solgt.
    Har kikket litt på Electrocompaniet ECI 3 sammen med en høyttaler fra Monitor Audio (RX8 eller GS20), noen som vet om dette er en god match? eller vet noe om forsterkeren, eller høyttalerene? Tenker også å kjøpe en effektforsterker senere, hvis det trengs.

Hvis det er noen som har noen andre forslag, så kom med det!

Budsjett økt til maks 20,000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Klipsch RF82mk1 ifra Elkjop.no. Samt denne forsterkeren kanskje :

Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort

DAC inngangen (også USB) gir deg fine muligheter også .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.

Endte opp med en Abrahamsen v2.0 (ikke oppgradert), men har ikke fått kjøpt høyttalere enda.
    Noen som vet om noen gode høyttalere som passer bra sammen med Abrahamsen? Har sett litt på Monitor Audio RX8 og GS20, men er usikker.

Tenker å kjøpe en subwoofer senere. Trenger tips på det også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •