Ikke fornøyd med ny stereo (RF-82, Xindak)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke fornøyd med ny stereo (RF-82, Xindak)

Kjøpte et anlegg brukt for litt siden, Klipsch RF-82, Xindak XA6950 og en Abrahamsen USB A-DAC, allt fra forskjellige folk.

For det første så får jeg Error-1 på forsterkeren når jeg spille høyt, andre ganger vrenger det på 117+ volum av 120 maks, syns ikke det spiller "jævlig" høyt. Syns også elementene rører veldig på seg og (akkurat som det er stilt på veldig mye bass på forsterkeren ellerno)

For det andre er det støy som kommer og går, typ 30sek med støy, 30 sek uten støy (pluss, minus) Har ikke jording på romme. Den er der bare når det kommer lyd i høyttalerne, og den skifter fra høyre til venstre høyttaler heletiden osv.

For det tredje synest jeg lyden er bedre uten DAC (vrenger ikke?), men har ikke testet dette skikkelig enda.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...orsterker.html Har forresten gjort denne moden på forsterkeren, og subben spiller som bare det den (forsterkeren får også Error-1 vist jeg slår av suben når jeg spiller) dette skjer ikke visst jeg spiller lavt. Men det har kansje en naturlig forklaring?

Men jeg hadde kansje bare for høye forventninger? Trodde dette skulle spille nokså sykt? ... Takker for all hjelp og tips

Edit: Det knitrer også bittelitt i høyttalerne av og til, hører det såvidt men er veldig irriterende

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt har sine begrensninger. Men kan nok virke som at forsterker / høyttaler kombo er en uheldig match! ville testet forsterkeren på andre høyttalere for å se om det ble likere.

At du kan vri opp såpass som til 117 uanset kilde, da er det noe feil der ja . Tviler på at det er noe feil på begge høyttalerene dine. Testet med vanlig CDspiller/dvd/bluray spiller da ?

Selv har jeg en NAD M3 på mine RF82... det spiller ok fett det . Men DB messig er det jo begrensninger i 2x8" .

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, dust, når du skruer opp til 117 av 120 mulige på forsterkeren da forvrenger den, klipper som bare det. Det vil den også gjøre om du skruer opp til 90 f.eks. Tenk på at musikk er dynamisk, ikke en konstant tone.
    Tyder på din forsterker er for liten til dine høyttalere, at elementene beveger seg mye tyder på den overhodet ikke har kontroll på elementene heller. Når man spiller litt høyt med et avbalansert anlegg skal faktisk ikke elementene bevege seg mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempedust vettu. Men ja, jeg skjønner at anlegget har sine begrensninger, men den støyen har vært morsomt og blitt kvitt. Den er ikke der på cd-spilelrn, var heller ikke på pcn før.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    kjempedust vettu. Men ja, jeg skjønner at anlegget har sine begrensninger, men den støyen har vært morsomt og blitt kvitt. Den er ikke der på cd-spilelrn, var heller ikke på pcn før.
    Er nok XA6950'n som er det svake ledd. (Lån med deg en annen forsterker) Effektmessig er en ting, men da er da bare å prøve å lære seg å akseptere lavere lydnivå inn til videre. Er nok summingen og ulydene som kommer fra tid til annen som er irriterende (støy), og tyder på uheldig match. Hornene til Klipschene plukker lett opp støy med sin høye sensitivitet. Til slutt vil jeg si at det er mange som tror Klipsch er magiske og har ingen begrensinger, og dette stemmer desverre ikke helt. De er noen råskinn for sin prisklasse dog!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og pass på diskantene dine, de tåler heller ikke maks