Oppgraderingssoøkelset på besøk igjen, putte 10k hvor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgraderingssoøkelset på besøk igjen, putte 10k hvor?

Hei alle sammen.

Da dere ser i signaturen hva slags utstyr jeg har, så skal jeg oppgradere igjen, men hva? Har 10k til rådighet.

Dette står det mellom:

Cambridge 840W effekttrinn å bruke med min eksisterende 650A - Dette effekttrinnet er vel på 2x200watt og vil gi et betydlig løft på effektsiden vertfall, de har også en slik stående på mitt lokale hi-fi asyl i byen.

Cambridge 840A integrert forsterker - å erstatte min 650A med en slik - vil ikke gi like mye effekt som en 840W men er et par tusen billigere.

Bytte ut min Cambridge DacMagic med en dyrere dac?

Evt. andre forslag? har som sakt 10.000,- som brenner i lomma for å bruke her :-)

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirop
    Hei alle sammen.

Da dere ser i signaturen hva slags utstyr jeg har, så skal jeg oppgradere igjen, men hva? Har 10k til rådighet.

Dette står det mellom:

Cambridge 840W effekttrinn å bruke med min eksisterende 650A - Dette effekttrinnet er vel på 2x200watt og vil gi et betydlig løft på effektsiden vertfall, de har også en slik stående på mitt lokale hi-fi asyl i byen.

Cambridge 840A integrert forsterker - å erstatte min 650A med en slik - vil ikke gi like mye effekt som en 840W men er et par tusen billigere.

Bytte ut min Cambridge DacMagic med en dyrere dac?

Evt. andre forslag? har som sakt 10.000,- som brenner i lomma for å bruke her :-)

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Bel Canto S300 Demo

Der har du effekttrinn som anbefales. Hva har du av ht?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audio:Physic
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Bel Canto S300 Demo

Der har du effekttrinn som anbefales. Hva har du av ht?

Jada sjekke signatur nå Men sjekk ut det effekttrinnet som de selger i demo fra OHFC. Knall bra.
    Kraftig og liten i str. Bruker en lik bare i integrert forsterker på mine Audio Physic Tempo 6.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audio Physic Tempo 6

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en Cambridge 840v2 hjemme til demo et døgn, og denne falt ikke helt i smak, dem spilte lysere og flatere enn min eksisterende 650A, det ga litt mer detaljer i lydbildet, og kunne spille sprenghøyt, men når alt kom til alt synes jeg ikke det var verd oppgraderingen.

Jeg er nå åpen for alt, budsjett 13.000,-

Jeg må ha forsterker og DAC for det.
    Vuderer en brukt abrahamsen v6 til 2500,-

På forsterkersiden har jeg vurdert brukt EC ECI-3, Abrahamsen v2.0, Primare i22 med innebygd DAC, Hegel (disse går for å være veldig nøytral?)

Jeg foretrekker en forsterker med litt musikalsk og varm klang, da den Cambridge 840a som jeg hadde til demo ble for lys og analytisk på mitt oppsett.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirop
    Da har jeg hatt en Cambridge 840v2 hjemme til demo et døgn, og denne falt ikke helt i smak, dem spilte lysere og flatere enn min eksisterende 650A, det ga litt mer detaljer i lydbildet, og kunne spille sprenghøyt, men når alt kom til alt synes jeg ikke det var verd oppgraderingen.

Jeg er nå åpen for alt, budsjett 13.000,-

Jeg må ha forsterker og DAC for det.
    Vuderer en brukt abrahamsen v6 til 2500,-

På forsterkersiden har jeg vurdert brukt EC ECI-3, Abrahamsen v2.0, Primare i22 med innebygd DAC, Hegel (disse går for å være veldig nøytral?)

Jeg foretrekker en forsterker med litt musikalsk og varm klang, da den Cambridge 840a som jeg hadde til demo ble for lys og analytisk på mitt oppsett.
    Sier det igjen. Oslo Hi Fi Center selger nå en demo spilt Bel Canto S300 effekttrinn. Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med Abrahamsen 2.0 Oppgradert verson og en Abrahamsen v6.0

Kjøpte utstillingsmodellen på v2.0, og fikk derfor litt lavere pris.

Denne spiller helt klart mye roligere og varmere enn Cambridge 840a etter min smak, og er meget behagelig å lytte til over lengere perioder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •