Hjelp til splitter nytt oppsett i stue og kjellerstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til splitter nytt oppsett i stue og kjellerstue

Hei.Flytter snart inn i ett nytt hus og er på jakt en en streaming løsning i stua i 2. etasje og i kjellerstua.
    I stua skal jeg ha en flatskjerm,en viasat dekoder og skal ha en mediaspiller(boxee,wdlive eller noe)
    Den trådløse ruteren skal stå nede i trappeoppgangen i 1 etasje.(maks hastighet jeg kan få på nettet er 4 MB)
    Har ikke mulighet for å strekke kabel ifra ruteren til tv-benken i stua.... men kan kanskje få til kablet nettverk til kjellerstua (hvis det er noe poeng)
    Har nå et par Argon aktive høyttalere fra HiFi-klubben.Er ikke helt fornøyd med lydtrykket i disse selv, men kona synes de er så fine å se på i hvit høyglans og vil ikke bytte de ut... så vet ikke helt hva jeg skal gjøre der....

ARGON 7350A Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Har sett endel på squeezebox touch, men har nå begynt å vurdere sonos.....
    Har tenkt å skaffe meg en ipad 2 (eventuelt en galaxy tab)
    Målet er å sitte i sofaen med ipaden og bare gå inn på spotify og spille av lyden på høyttalerne.... vil ha mulighet til å søke på sanger/artister og bla i spillelistene mine....
    Vet jo at dette går med både squeezebox og sonos....
    Men finnes det noen mulighet for å kjøre lyden ifra youtube f.eks trådløst til høyttalerne på samme måte?

Og i kjellerstua har jeg absolutt ingenting av utstyr fra før.... vil ha TV,viasat-dekoder,projektor/lerret og sannsynligvis et par gode stereohøyttalere
    (kona er skeptisk til surround og masse høyttalere...)
    Har sett litt på disse:
    JBL STUDIO 190 BLACK

Og må jo ha en forsterker/reciever....
    Blir vel en mediaspiller her også... og så må jeg ha en løsning for musikk.... primært spotify... men også her vil jeg ha tilgang til fyre igang noen musikkvideoer på youtube.Og alt må være trådløst og lett tilgjengelig via Ipaden :-D

Så hva anbefaler folket....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Airplay

Er airplay veien å gå?
    Hva med denne recieveren med airplay?
    DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Dette må jo bli nedi kjellerstua for å kunne koble den til nettet via kabel. Men kan jeg da sitte i sofaen og spille av spotify og youtube videoer på anlegget med ipaden trådløst?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye svar å få her.... men etter det jeg kan lese på nettet så vil youtube fungere via airplay.
    Så hvis jeg forstår det riktig så kan jeg sitte med ipaden i sofaen og starte opp både spotify og youtube på ipaden. Og så kan jeg sende lyden til recieveren og få lyden på anlegget :-D
    Høres jo helt genialt ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Ikke mye svar å få her.... men etter det jeg kan lese på nettet så vil youtube fungere via airplay.
    Så hvis jeg forstår det riktig så kan jeg sitte med ipaden i sofaen og starte opp både spotify og youtube på ipaden. Og så kan jeg sende lyden til recieveren og få lyden på anlegget :-D
    Høres jo helt genialt ut!
    Youtube og alt annet av lyd vil fungere via ipad & airplay. Du dobbelklikker på hjem-knappen, og går helt til venstre, du kan så velge din airplay-kilde som lyd-ut. Da vil all lyd gå til denne. På pc/mac trenger du airfoil dersom du vil få lyd ut fra noe annet enn iTunes.

Har ikke så mye erfaring med receivere osv at jeg kan bidra noe der, men nok av folk her inne som vet det når de bare våkner
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    ja grunnen til at jeg lurte, var at jeg husker å ha lest noe om at du må bruke airfoil for å spille av ting på PCen utenom itunes....
    Men hvis Ipaden spiller av all lyd via airtunes så høres det knall ut!

Men når jeg har lest å studert litt på sonos og squeezebox, så var jo tanken å bruke ipaden som fjernkontroll. Men selve spotifyen ville jo da blitt kjørt på sqeezen eller sonosen.

Men sånn jeg tenker nå, med ipad og airfoil.... så er det jo spotify-programmet på selve ipaden som brukes....
    Men er lyden like god da? leste noe om at Iphone kun kjørte spotify på 166kb/s.....
    Gjelder dette ipad også??

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg Sonos. Da trenger du bare kable en boks nede i kjeller stua. Sonos har også støtte for Spotify og Wimp.
    Ipad fungerer ypperlig som kontrol til dette.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor bruke kjøpe sonos, når jeg bare kan bruke recieveren. Må jo ha en reciever uansett for å koble, høyttalere,dekoder,ps3 osv...
    Blir jo bare en ekstra dings med sonos?
    Og da kan jeg heller ikke spille av lyd fra youtube på ipaden??
    Så hva er fordelen med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke at du trenger Sonos. Kjører uten selv, og det fungerer utmerket. Mulig kvaliteten på lyden blir litt bedre med sonos, siden du da ikke streamer lyd, men bare bruker ipad som fjernkontroll....så det er vel det som er forskjellen. Du bruker da ikke airtunes i det hele tatt.....prøv uten først, kjøp sonons dersom du ikke er fornøyd

Ipad har bedre kvalitet enn Iphone som har 160, men husker ikke hva den kan stille opp med. Står noe om det i andre tråder her på forumet....
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyfender
    Hei.Flytter snart inn i ett nytt hus og er på jakt en en streaming løsning i stua i 2. etasje og i kjellerstua.
    I stua skal jeg ha en flatskjerm,en viasat dekoder og skal ha en mediaspiller(boxee,wdlive eller noe)
    Den trådløse ruteren skal stå nede i trappeoppgangen i 1 etasje.(maks hastighet jeg kan få på nettet er 4 MB)
    Har ikke mulighet for å strekke kabel ifra ruteren til tv-benken i stua.... men kan kanskje få til kablet nettverk til kjellerstua (hvis det er noe poeng)
    Har nå et par Argon aktive høyttalere fra HiFi-klubben.Er ikke helt fornøyd med lydtrykket i disse selv, men kona synes de er så fine å se på i hvit høyglans og vil ikke bytte de ut... så vet ikke helt hva jeg skal gjøre der....

ARGON 7350A Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Har sett endel på squeezebox touch, men har nå begynt å vurdere sonos.....
    Har tenkt å skaffe meg en ipad 2 (eventuelt en galaxy tab)
    Målet er å sitte i sofaen med ipaden og bare gå inn på spotify og spille av lyden på høyttalerne.... vil ha mulighet til å søke på sanger/artister og bla i spillelistene mine....
    Vet jo at dette går med både squeezebox og sonos....
    Men finnes det noen mulighet for å kjøre lyden ifra youtube f.eks trådløst til høyttalerne på samme måte?

Og i kjellerstua har jeg absolutt ingenting av utstyr fra før.... vil ha TV,viasat-dekoder,projektor/lerret og sannsynligvis et par gode stereohøyttalere
    (kona er skeptisk til surround og masse høyttalere...)
    Har sett litt på disse:
    JBL STUDIO 190 BLACK

Og må jo ha en forsterker/reciever....
    Blir vel en mediaspiller her også... og så må jeg ha en løsning for musikk.... primært spotify... men også her vil jeg ha tilgang til fyre igang noen musikkvideoer på youtube.Og alt må være trådløst og lett tilgjengelig via Ipaden :-D

Så hva anbefaler folket....

Sonos og mekk sammen non høyttalere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •