Pc- lyd. Jeg er forvirret... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du får ikke dårligt spdif signal fra et dårligt lydkort.
    Vanskeligt dette. Jeg tviler vel egentlig på du blir fornøyd med AudioEngineA2 til ditt bruk, men vet ikke. Modellen over, A5 er mye mer potent, har langt bedre bass, men fortsatt ikke de features du trenger.
    Der må jo være aktive høyttalere derute med utgang for hodetelefon.

Det du egentlig trenger tror jeg er noe a la dette : Yamaha :: Multimedia
    Komplett audio til pc, og andre kilder, med fjernkontroll og headsett utgang.
    Yamaha :: Multimedia

Vet ikke hvor du kan få dette i Norge, og hva det koster, men det er sikkert mer enn du vil ofre.

Men ja, som du er inne på, kanskje du bør spare litt mer opp og kanskje kjøpe et mer normalt anlegg med dac.
    Finner ingen som selger denne i Norge dessverre...

Noen som far kjenskap til denne: EDIFIER S530D ( EDIFIER S530D 2.1 WHITE - Kraftfullt 2.1 multimediehøyttalersystem med 8 tommers subwoofer )? Eller noen som har erfaring med merket EDIFIER? Ser ikke ut som det er et stort merke i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GlennIskake
    Ville bare nevne at hvis du Velger å kjøpe Fiio D3, så må du for all del kjøpe den oss Dealextreme eller lignende butikker. Kjøpte min der og måtte betale 180 kr totalt. Siden den er så billig ble det ingen moms eller fortolling. På Dealextreme trenger du heller ikke å betale frakt.

Til prisen er jeg strålende fornøyd med lyden
    Det var jo veldig billig i forhold til andre DAC... Hva slags anlegg bruker du den på, og hører du stor forskjell om du kobler den fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt står slik: pc>optisk>Fiio d3>trends ta10.1(midlertidig)> klipsch rf62.

Ja hører litt forskjell hvis jeg kobler den fra å bare bruker det integrerte lydkortet i hovedkortet mitt(må nevne at det integrerte lydkortet mitt er allerede ganske så bra, Bruker Asus ROG Gene-z)
    Men hvis jeg sammenligner Fiio d3 med lyden fra det integrerte lydkortet på mitt gamle hovedkort så er det STOR forskjell i lyden.

Til prisen har du ingenting å tape

NB: Fiio d3 støtter bare optisk eller coax, mini-usb inngangen er bare for strøm. Så hvis du bruker en bærbar pc så kan du ikke bruke den med mindre den har utgang for optisk ut via minijack utgangen og ett adapter.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke hifi uten å omtrent lage det selv for den prisen, jeg har hatt mye forskjellig men til den bruken ville jeg ikke nølt med å kjøpe noe fra logitech.
    Enten det eller et par aktive studio monitorer, men da har du andre begrensninger.

Bruker selv et enkelt eksternt lydkort fra Steinberg ( 4SOUND.no - Lydkort Steinberg CI1 USB Audio Interface (Art:274050) ) noe som gir merkbart løft både fra Z5500 og alle headsett jeg bruker på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt står slik: pc>optisk>Fiio d3>trends ta10.1(midlertidig)> klipsch rf62.

Ja hører litt forskjell hvis jeg kobler den fra å bare bruker det integrerte lydkortet i hovedkortet mitt(må nevne at det integrerte lydkortet mitt er allerede ganske så bra, Bruker Asus ROG Gene-z)
    Men hvis jeg sammenligner Fiio d3 med lyden fra det integrerte lydkortet på mitt gamle hovedkort så er det STOR forskjell i lyden.

NB: Fiio d3 støtter bare optisk eller coax, mini-usb inngangen er bare for strøm. Så hvis du bruker en bærbar pc så kan du ikke bruke den med mindre den har utgang for optisk ut via minijack utgangen og ett adapter.
    Kjempegreier, takk for tips! Skal bestille meg en slik en

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Får ikke hifi uten å omtrent lage det selv for den prisen, jeg har hatt mye forskjellig men til den bruken ville jeg ikke nølt med å kjøpe noe fra logitech.
    Enten det eller et par aktive studio monitorer, men da har du andre begrensninger.

Bruker selv et enkelt eksternt lydkort fra Steinberg ( 4SOUND.no - Lydkort Steinberg CI1 USB Audio Interface (Art:274050) ) noe som gir merkbart løft både fra Z5500 og alle headsett jeg bruker på det.
    Ja, hifi skjønner jeg at jeg ikke får til den prisen... Har vært og testet musikk på 5.1 logitech z5500, z906, og 2.1 systemet z623 og syntes lyden var overraskende dårlig. Men mulig lyden er bedre hjemme enn i store butikklokaler. Uansett er nok et slikt anlegg flott til ps3, men da har jeg etter å ha lest anmelderser mer tro på Corsair sp2500 ( Fra Lyd og Bilde: Corsair SP 2500 | Lyd & Bilde ), så får jeg vente litt og kjøpe en ren musikkstereo senere.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger du eget strømadapter, leste at den bare kommer med US-adapter. Eller kan man bruke USB for å få strøm, siden jeg skal koble den til en Mac Mini?

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen aktive monitorer med DAC:

Infrasonic Blow 4 og 5: :: Infrasonic Home Page: Welcome ::
    To digitale innganger med velger på baksida av høyttaler

Alesis: Monitors
    Kun USB

Roland: Roland Central Europe | Products > Computer Music > Monitors & Speakers > MA-15DCW - Digital Stereo Micro Monitors

Behringer: BEHRINGER: MS40

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •