Finnes det "hjemmekino" uten optisk spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det "hjemmekino" uten optisk spiller?

Hei,

Et spørsmål fra en amatør:

Vi har en fin tv hjemme (KDL-52HX900) men vil gjerne ha litt mer lyd. Har ikke noe lyd-anlegg i dag og vil gjerne en sak hvor jeg kan plugge inn flere kilder, xbox360, PS3 og ekstern Parabol-tuner (alt med hdmi selvsagt). Kommer sikkert til å plugge inn en laptop med et analog audio-signal (eller kanskje hdmi der og?) for å få litt streaming av musikk og/eller nettradioer.

Det jeg egentlig ønsker meg, er et "hjemmekinoanlegg", altså av typen som koster noen FÅ tusenlapper, som er plasseringsvennlig, med små høytalere og høy waf. "Problemet" er at jeg ikke klarer å finne noe slikt - det virker som alle disse små anleggene kun er ment for å brukes som en Blueray-spiller?

Må man gå på "full pakke" med separat forsterker og høytalere? Finnes det ikke noe "kompakt-greier" man kan kjøpe som har flere hdmi-innganger som man kan veklsle mellom? (Om det faktisk sitter en BR-spiller i den som jeg aldri kommer til å bruke er ikke viktig).

Dersom man må på en separat forsterker - hva kan man "slippe unna med" for å få ønsket funksjonalitet? Jeg har ingen krav til "godlyd" og mye watt eller noe - kun en "boks" som jeg kan koble alle kildene til, som jeg kan koble til noen høytalere (gjerne med mer enn 2 kanaler da) som gir litt mer "trøkk" når kona ser på Idol, og jeg av og til ser på en eller annen musikk-dokumentar på NRK eller unga hører på noe streaming av Lady Gaga eller hva det er unga hører på...

Finnes det noe slikt som IKKE følger 19" standard, som er litt mer kompakt?

Det er mulig jeg nå stiller et sprørsmål på linje med "hva koster en ny bil" - men da får dere som har peilig heller korrigere meg - og eventuelt hjelpe meg med å begrense "skopet" mitt :-D

Og om jeg har vært så klønete å legge dette i feil kategori, så hadde det vært fint om moderatorer kunne flytte meg dit jeg hører hjemme.

Takk for hjelpen!

K.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere og flere leverandører lager nå også såkalte slimline receivere hvor de har tatt med seg mesteparten av funksjonaliteten til en normal receiver og puttet dette inn i en slank enhet. her er et eksempel:
    VSX-S500 Slank 5.1 kanals HDMI 3D AV-mottaker med HD-lyd, MCACC og iPod/iPhone Digital Direct - Pioneer AV receivere
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz UK | NR1402

Tar ikke stort mer plass enn en Blu-ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Det ser jo ut som et ok produkt, men har to "problemer".

For dyrt - og det systemet inkluderer ikke høytalere som da kommer i tillegg vel?

Dessuten er den fremdeles 19" bred så vidt jeg kan se?

Da ser jeg ikke lenger helt den store forskjellen på å kjøpe en vanlig reciever med en høytalerpakke?

Jeg ser f.eks. at elkjøp denne uken selger en Yahama pakke med høytalere for 3499, det er jo egentlig alt jeg trenger til "riktig" pris. Sist jeg hørte noen si noe så var vel Yamaha et helt ok merke, i det minste på recievere?

Så også at komplett selger noe tilsvarende enda rimeligere. En pakke fra Onkyo for 2 laken - det MÅ vel være (for?) billig?

Noen som har lyst til å mene noe om de alternativene?

Takk for tips så langt!

K.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hempkins
    Takk for tips. Det ser jo ut som et ok produkt, men har to "problemer".

For dyrt - og det systemet inkluderer ikke høytalere som da kommer i tillegg vel?

Dessuten er den fremdeles 19" bred så vidt jeg kan se?

Da ser jeg ikke lenger helt den store forskjellen på å kjøpe en vanlig reciever med en høytalerpakke?

Jeg ser f.eks. at elkjøp denne uken selger en Yahama pakke med høytalere for 3499, det er jo egentlig alt jeg trenger til "riktig" pris. Sist jeg hørte noen si noe så var vel Yamaha et helt ok merke, i det minste på recievere?

Så også at komplett selger noe tilsvarende enda rimeligere. En pakke fra Onkyo for 2 laken - det MÅ vel være (for?) billig?

Noen som har lyst til å mene noe om de alternativene?

Takk for tips så langt!

K.
    Ja det er for billig for en komplett pakke. Hvorfor kjøpe kvantitet med lav kvalitet? Det ender fort på bossfyllingen om noen år. Legg litt mer penger i det og kjøp deg f.eks en brukt surround receiver og et par brukte høyttalere. Bedre med bra lyd i to kanaler enn dårlig i surround. Finner du ikke brukte høyttalere som passer, så kan du kjøpe de nye. Surround receivere flommer bruktmarkedet over av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •