Dritt DAC i laptoppen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dritt DAC i laptoppen?

når jeg kobler pcn til forterkern via hdmi får jeg mye bedre bass og mye høyere lyd en jeg får når jeg kobler via phono - 3,5 jack. er dette fordi at laptoppen min har en crappy DAC? er det verdt og investere i en ordentlig DAC siden jeg syns det er kjekt og kunne bruke 2 skjermer, og som kjent tar hdmi et videosignal uansett om du vil eller ikke...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eskills
    når jeg kobler pcn til forterkern via hdmi får jeg mye bedre bass og mye høyere lyd en jeg får når jeg kobler via phono - 3,5 jack. er dette fordi at laptoppen min har en crappy DAC? er det verdt og investere i en ordentlig DAC siden jeg syns det er kjekt og kunne bruke 2 skjermer, og som kjent tar hdmi et videosignal uansett om du vil eller ikke...
    Helt korrekt.

Ikke spesielt god kvalitet på DACen i en laptop. Vil du bruke HDMI utgangen til en monitor er en usb DAC en fornuftig oppgradering.

Geir Arne

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, konklusjonen har du selv.

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et eksternt lydkort til 4-500.- vil gi et kjempeløft, men jeg ville heller satset på en "vanlig" stand-alone DAC med coax/toslink SPDIF in. Det er kjekt å kunne koble den til CD/DVD og andre komponenter med SPDIF ut, og ikke bare PCn.

Denne fra eBay har fått mye skryt, og mange av de som også sitter på dyrere (500-2000$) saker har blitt litt lange i maska.
    Det er også flere veldig enkle mods du kan gjøre om du føler for litt DIY. Store forskjeller bare ved å kjøre den fra et battery og bytte eller fjerne et par kondensatorer på utgangen, litt ettersom.

Til 360,- ink frakt er det ikke noe å lure på

PS: Denne har ikke USB-ingang, kun COAX og Optisk SPDIF.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •