Hvilken mediaspiller skal jeg velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken mediaspiller skal jeg velge

Hei

Vil rydde opp på tv/stereo/data fronten hjemme. Har funnet ut at en mediaspiller er trikset for meg.
    Det jeg vil ha er følgende:
    • Internettradio
    • mulighet for å streame spotify direkte utenom pc
    • mulighet for å koble en ekstern hardisk rett i mediaspilleren og spille både musikk og film fra denne
    • kunne styre dette og finne fram i biblioteker etc, uten å bruke tv/pc som skjerm. Dvs. ha en eller annen form for fjernkontroll med display eller et styringssytem ala' logitech squeze box sin tochskjerm
    • hadde vært fint å kunnet se på nett-tv, youtube etc. også uten å måtte gå via pc'en.
    Jeg så først på logitec sin squezebox touch, virker som akkurat det jeg trenger hvis man bare ser på musikkbiten.
    Har også sjekket ut boxee box, virker som denne skulle gjøre jobben, men jeg vil unngå og måtte bruke tv/pc skjermen for å finne fram i biblioteket og vil ha en mer elegant løsning hvor jeg kan finne fram på en fjernkontroll med display eller noe lignende touchskjermen på logitech squeezebox.

Er det mulig å få til noe sånt noe med boxee boxen?

Finnes det andre mediaspillere på markedet som dekker alle mine ønsker?

takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med denne

Logitech UNIVERSAL FJERNKONTROLL HARMONY 1100 kjøp billig sammenligne pris tilbud

kunne man brukt den til f.eks. boxee boksen evt. xtreamer eller lignende?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De fleste", mange mediabokser har Mobil og Pad applikasjoner som gir deg kontroll over fjernkontrollfunksjoner rett på mobilen eller nettfjøla...

Et Display frempå en mediespiller vil gi veldig dårlig oversikt over hvor i en mappestruktur elller spilleliste du er...
    Derfor er det nesten (må si nesten i tilfelle det er noen på markedet nå som har en bra skjermvisning på spilleren) ingen som har display for navigering på selve spilleren...
    Dune HD Pro kommer snart, men kommer til å koste en smule...

Dune spillere har ikke Spotify igjen... (enda)
    Når jeg leste ditt første innlegg så faller vel boxeebox inn som en god kandidat..
    Hvis du klarer deg uten display...

Harmony 1100 vil heller ikke gi deg oversikt over mappestrukturer og spillerlister..
    (såvidt jeg vet)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertenone
    Logitech UNIVERSAL FJERNKONTROLL HARMONY 1100 kjøp billig sammenligne pris tilbud

kunne man brukt den til f.eks. boxee boksen evt. xtreamer eller lignende?
    Nei.

Boxee Box bruker ikke IR som standard, og selv om det er mulig å koble til en ir-mottaker, så er det begrenset hvilke kommandoer man kan sende til Boxee fra en slik mottaker. I praksis fungerer det nesten, men etter mye masing i et års tid, så har ikke Boxee prioritert å gjøre de små justeringene som skal til for at fjernkontroll med IR skal fungere godt. Jeg ville definitivt ikke følt meg trygg på at resten av funksjonaliteten kommer på plass innenfor en fornuftig tidsramme.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du BD spiller har jo noen av disse nett-tv, youtube etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •