HDMI Audio Retur Channel problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI Audio Retur Channel problem

Jeg har en Pioneer VSX-921 recevier og en Samsung 7005 serie TV.

Dette er koblet sammen med HDMI kabel fra TV'n sin HDMI port 2 som har ARC og til HDMI OUT på recevieren iht. manualene. Receiveren er konfigureret til å å ha lyd inn på TV kanalen via HDMI og TV'n er satt opp til å benytte ekstern høytaler. Alle HDMI kabler som benyttes er sertifisert for 3D/ARC.

Problemet er at når jeg bruker TV'n sin SMARTHUB eller bruker TV'n mot en DLNA kilde får jeg ingen lyd via recevieren. Setter jeg på TV'n at lokal høyttaler skal benyttes kommer lyden ut av TV'n. Noen som forklare hva jeg har gjort feil elle rikke forstått?

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MoF65
    Jeg har en Pioneer VSX-921 recevier og en Samsung 7005 serie TV.

Dette er koblet sammen med HDMI kabel fra TV'n sin HDMI port 2 som har ARC og til HDMI OUT på recevieren iht. manualene. Receiveren er konfigureret til å å ha lyd inn på TV kanalen via HDMI og TV'n er satt opp til å benytte ekstern høytaler. Alle HDMI kabler som benyttes er sertifisert for 3D/ARC.

Problemet er at når jeg bruker TV'n sin SMARTHUB eller bruker TV'n mot en DLNA kilde får jeg ingen lyd via recevieren. Setter jeg på TV'n at lokal høyttaler skal benyttes kommer lyden ut av TV'n. Noen som forklare hva jeg har gjort feil elle rikke forstått?

Morten
    Får du lyd fra "vanlig" tv da? Altså TV2 osv?

Jeg plages også med ARC. Hver gang jeg slår på tv og receiver må jeg gå inn i menyen på receiveren å slå av og på innstillingene for ARC. Først da får jeg lyd. Litt snedig !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Får du lyd fra "vanlig" tv da? Altså TV2 osv?
    Bilde/lyd for TV kommer fra GET boksen som går til receiveren, den sender da lyden dit den skal og bilde til TV'n.

Morten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •