DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?

Dette ser da ut som en spennende sak :-D

Dette er noe som hadde vert intressant å prøve - gjør den en like god jobb med "full-range" høyttalere, som den gjør med suben ,så er det absolutt et spennende produkt!

Ser den har optisk både inn og ut,og da burde vel det vere en grei måte og bruke den på ,med digital kobling hele veien fra kilde til DAC/Receiver!
    Hvis jeg har forstått det riktig,så kan den fungere på denne måten
    Da unngår man unødvendige A/D - D/A konverteringer!

Blir artig å høre hva folk mener om denne!

AVshop.no / DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende produkt men finner veldig lite info om den..
    Hvor mange bånd EQ har den f.eks, hvilke områder jobber den, hva legger de i "room measurements" osv.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne nå?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan man lese mer om denne "saken":grin:

Google Oversetter
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lager rundt om!
    Nå er det bare for testerene å hive seg rundt

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    På lager rundt om!
    Nå er det bare for testerene å hive seg rundt
    Ja , hadde vert moro å hørt hva folk mener om denne!

Sendte en mail til bladet Watt ,og tipset dem om at en omfattende test av denne "saken" hadde vert intressant,så vi får håpe dem finner den verdt og se på:-D

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    absolutt spennende produkt, hadde likt lese test på den

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner man manualen - ser ut til at det er en del muligheter med denne boksen ja!
    http://www.dspeaker.com/fileadmin/da...ualCoreEng.pdf

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om noen har testet denne boksen enda?Tenkte på og bestille den.
    Har den gamle DSPeaker Anti Mode 8033 nå,men har jo alltid lyst på noe
    bedre
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Lurte på om noen har testet denne boksen enda?Tenkte på og bestille den.
    Har den gamle DSPeaker Anti Mode 8033 nå,men har jo alltid lyst på noe
    bedre
    Da har jeg idag lagt inn bestilling på den og er på vei i posten nå8)
    Blir spennende og prøve den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vell omtrent som en miniDSP med autokorigering gjennom REW. MiniDSP havner på under 1000kr, men klart, man får en ferdig og mer brukervennlig løsning her.

Problemet er at disse systemene skjeldent er smarte nok til å gjøre fullgode koreksjoner på egenhånd. Ser den også har muligheter til å gjøre manuelle instillinger via PC, da er man jo nesten i miniDSP land allerede.

Autokoreksjonen likner nok den man finner i REW sin filter generator og andre romkoreksjonsenheter.

For all del, denne boksen kan sikkert gjøre mye bra i mange systemer, men for min del faller den mellom to stoler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg idag lagt inn bestilling på den og er på vei i posten nå8)
    Blir spennende og prøve den
    Heisann - har du fått denne" vidudender-boksen" nå ?
    Hvordan har du tenkt å bruke/koble den?
    Tilbakemeldinger ønskes:-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann - har du fått denne" vidudender-boksen" nå ?
    Hvordan har du tenkt å bruke/koble den?
    Tilbakemeldinger ønskes:-D
    Har fått den og prøvd den og har levert den tilbakeBoksen var bra den,
    masse med muligheter og innstillinger,men fant ut at det holder med den
    gamle Anti-Moden jeg har da jeg har et ganske snilt rom når det gjelder
    bass,så jeg har heller bestilt meg en ekstra Anti-Mode(den gamle typen)
    Jeg koblet den på samme måte som med den gamle Anti-Moden,rca fra receiveren til boksen og så ut til subbene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått den og prøvd den og har levert den tilbakeBoksen var bra den,
    masse med muligheter og innstillinger,men fant ut at det holder med den
    gamle Anti-Moden jeg har da jeg har et ganske snilt rom når det gjelder
    bass,så jeg har heller bestilt meg en ekstra Anti-Mode(den gamle typen)
    Jeg koblet den på samme måte som med den gamle Anti-Moden,rca fra receiveren til boksen og så ut til subbene.
    Javel ok - ja hvis det er kun mtp sub kalibrering,så duger vel den "gamle" bortimot like bra!

Er vel mer mtp korrigering av frontene jeg synes denne virker spennende!

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal integrere den,for å utnytte den best mulig,og uten å "miste" noe lydkvalitet!
    Det enkleste er vel sikkert å koble den mellom receiver og effekt trinn,men da får man vel noen ekstra A/D-D/A konverteringer,og det spørs hvor god den er på det ?

Har man som i mitt tilfelle ikke effekttrinn,så må den vel kobles mellom kilde og receiver,med digitalt inn,og digitalt ut hvis jeg har skjønt det riktig ??
    Men da blir den jo kun brukt til musikk,og ikke til film,og det er jo litt dumt!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen fler som har testet denne boksen ?

Har lyst på :grin:

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som har vanskelige rom og har prøvd "alt" KJØP denne!
    Fikk min igår etter lynrask levering fra AVshop, tok 40 t fra bestilling til den var koblet opp.
    Jeg slet veldig med lite bass i sweetspot men etter kalibrering så er smilet på plass, en annen verden ble det, veldig moro. Hva og hvordan denne lille boksen gjør aner ikke jeg men jeg ble veldig imponert siden jeg var mer enn skeptisk før jeg koblet den opp.
    Koblet den mellom pre og effekt analogt.
    Kalibreringen tok ca 10 minutter, det er mange muligheter på denne, de fleste for avanserte for meg foreløpig men jeg skal nok bli kjent med den, inntil da skal jeg leke meg litt med EQ for og finpusse lyden.
    For skarve 6000 kr fikk jeg en skikkelig oppgradering i lyden.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedproblemet med denne er at den ikke kan brukes til filmlyd (i betydningen HD-lyd fra Blu-ray), og er således ubrukelig for meg. Ellers (til 2.0 og 2.1 musikk) virker den veldig spennende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hovedproblemet med denne er at den ikke kan brukes til filmlyd (i betydningen HD-lyd fra Blu-ray), og er således ubrukelig for meg. Ellers (til 2.0 og 2.1 musikk) virker den veldig spennende.
    Det kan den vel,hvis man kobler opp sånn som Corleone har gjort - altså til frontene mellom pre og effekt!
    Men det kommer selvsagt kun frontene til gode da !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Til alle som har vanskelige rom og har prøvd "alt" KJØP denne!
    Fikk min igår etter lynrask levering fra AVshop, tok 40 t fra bestilling til den var koblet opp.
    Jeg slet veldig med lite bass i sweetspot men etter kalibrering så er smilet på plass, en annen verden ble det, veldig moro. Hva og hvordan denne lille boksen gjør aner ikke jeg men jeg ble veldig imponert siden jeg var mer enn skeptisk før jeg koblet den opp.
    Koblet den mellom pre og effekt analogt.
    Kalibreringen tok ca 10 minutter, det er mange muligheter på denne, de fleste for avanserte for meg foreløpig men jeg skal nok bli kjent med den, inntil da skal jeg leke meg litt med EQ for og finpusse lyden.
    For skarve 6000 kr fikk jeg en skikkelig oppgradering i lyden.
    Så artig at den VIRKER da:-D

Har selv vurdert en sånn en selv,men siden jeg ikke har noe effekttrinn for tiden,så må jeg i så fall koble den digitalt mellom kilde og receiver som også er en mulighet etter hva jeg har forstått !
    Sånn som du har koblet,så får du jo en ekstra A/D-D/A konvertering da - men du mener den gjør dette så bra at det ikke går utover lydkvaliteten/oppløsningen ?

Har du gjort noen målinger eller - hadde vert moro og sett før og etter resultat

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corleone: Hvilken RK har du fra før og ja fyll oss med litt grafer om du har mulighet. Har meget lyst på denne saken selv.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •