DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jeg har tatt så mange målinger med så mange variabler , at jeg tør ikke legge ut noen direkte før/etter måling akkurat nå.

Men jeg har som nevnt tidligere kommet frem til det beste resultatet ved å gjøre alt manuelt med den innebygde 16 bånds PEQ'n.

Da går jeg ikke fullt så "hardt til verks" som den gjør selv , og dette gjør at jeg beholder noe mer i bassområdet , og slipper å bruke lift-funksjonen.

Lar man den gjøre alt selv ,så blir det litt for slankt etter min smak.

Men at basen blir bedre/strammere med denne saken er det liten tvil om - ser du skriver "sub-lyden" , men jeg bruker den ikke til sub.

Jeg bruker den som både EQ , dac og pre rett i effekt-trinnet til musikk , og det fungerer meget bra - frontene levere meget bra helt til 25 hz , så da får man med seg det meste til musikk hvertfall .

Men det blir nok flere målinger en dag , så da skal jeg huske på å lagre en før/etter måling og legge ut her :-)
    For se om ikke det blir en til høsten her også. Er såpass fornøyd med min 8033 at det bør ikke bli feil med en dual core heller. Det som mangler på 8033 for min del er flere bånd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt så mange målinger med så mange variabler , at jeg tør ikke legge ut noen direkte før/etter måling akkurat nå.

Men jeg har som nevnt tidligere kommet frem til det beste resultatet ved å gjøre alt manuelt med den innebygde 16 bånds PEQ'n.

Da går jeg ikke fullt så "hardt til verks" som den gjør selv , og dette gjør at jeg beholder noe mer i bassområdet , og slipper å bruke lift-funksjonen.

Lar man den gjøre alt selv ,så blir det litt for slankt etter min smak.

Men at basen blir bedre/strammere med denne saken er det liten tvil om - ser du skriver "sub-lyden" , men jeg bruker den ikke til sub.

Jeg bruker den som både EQ , dac og pre rett i effekt-trinnet til musikk , og det fungerer meget bra - frontene levere meget bra helt til 25 hz , så da får man med seg det meste til musikk hvertfall .

Men det blir nok flere målinger en dag , så da skal jeg huske på å lagre en før/etter måling og legge ut her :-)
    For se om ikke det blir en til høsten her også. Er såpass fornøyd med min 8033, at det ikke bør bli feil med en dual core heller. Det som mangler på 8033 for min del er flere bånd.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en slik DS dual core sak og har hatt den en stund nå. Jeg kommer nok aldri til å spille musikk igjen uten den tilkoblet.

Hos meg så tok den alle de stående bølgene mine, stramma opp i bassen og den innebygde dac-en er faktisk meget potent.

Koblet idag ut hjemmekino reciveren og bruker nå DS DC som dac og forforsterker mot et Primare A30.3 trinn, Triangle Lyrr og 2x SVS Sb12nsd..

Jeg har i vertfall aldri hatt bedre lyd her hjemme.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Har selv en slik DS dual core sak og har hatt den en stund nå. Jeg kommer nok aldri til å spille musikk igjen uten den tilkoblet.

Hos meg så tok den alle de stående bølgene mine, stramma opp i bassen og den innebygde dac-en er faktisk meget potent.

Koblet idag ut hjemmekino reciveren og bruker nå DS DC som dac og forforsterker mot et Primare A30.3 trinn, Triangle Lyrr og 2x SVS Sb12nsd..

Jeg har i vertfall aldri hatt bedre lyd her hjemme.
    Moro og høre - da har du kommet frem til det samme som meg :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var etterlyst noen før/etter målinger for å se hva Dualcore'n er god for , og her kommer det da litt .
    Har oppgradert til siste firmware (beta juni 2013) , og da måtte det jo testes litt :-)
    Først frekvensgangen før og etter :
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-og-etter-dc-2-0-jpg

Så vannfall med DC i "bypass ".
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-vannfall-dc-2-0-jpg
    Så vannfall etter autokorrigeringen.
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-vannfall-etter-dc-2-0-jpg
    Og man ser jo at det er liten tvil om at denne boksen virker , og gjør det den lover :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var etterlyst noen før/etter målinger for å se hva Dualcore'n er god for , og her kommer det da litt .
    Har oppgradert til siste firmware (beta juni 2013) , og da måtte det jo testes litt :-)
    Først frekvensgangen før og etter :
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-og-etter-dc-2-0-jpg

Så vannfall med DC i "bypass ".
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-vannfall-dc-2-0-jpg
    Så vannfall etter autokorrigeringen.
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-vannfall-etter-dc-2-0-jpg
    Og man ser jo at det er liten tvil om at denne boksen virker , og gjør det den lover :-)
    Takker for målingene. Det blir nok en slik ja. Må bare prøve.
    Hvor mye kan du lifte ned under 20hz? Er det maks 3 db?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Takker for målingene. Det blir nok en slik ja. Må bare prøve.
    Hvor mye kan du lifte ned under 20hz? Er det maks 3 db?
    Det har jeg ikke akkurat prøvd for dette er kun av frontene , og jeg vil ikke heve noe så langt ned i frekvens siden det bare vil overbelaste frontene.
    Jeg har heller aktivert et høypass filter (12db/oktav) ved 20 hz slik at jeg ikke skal ødelegge noe hvis det skulle komme store mengder sub-bass på et spor.

Men det er jo både lift (housekurve) funksjon, og en veldig god PEQ , så her kan man tweake til man blir grønn i trynet hvis man vil :-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •