DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det kan den vel,hvis man kobler opp sånn som Corleone har gjort - altså til frontene mellom pre og effekt!
    Men det kommer selvsagt kun frontene til gode da !
    Og litt av poenget med den er også den gode jobben den gjør med subwooferne (ihvertfall med referanse til 8033 som jeg har) - den effekten vil jeg gjerne ha med både til musikk og film, men det går altså ikke. Hadde den hatt 2.1 analog inn eller aller helst HDMI hadde jeg kjøpt den tvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er å bruke en Dual Core til frontene og en til subwooferne, men da blir det plutselig 12k og mye mer styr å få ting til å henge sammen.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så artig at den VIRKER da:-D

Har selv vurdert en sånn en selv,men siden jeg ikke har noe effekttrinn for tiden,så må jeg i så fall koble den digitalt mellom kilde og receiver som også er en mulighet etter hva jeg har forstått !
    Sånn som du har koblet,så får du jo en ekstra A/D-D/A konvertering da - men du mener den gjør dette så bra at det ikke går utover lydkvaliteten/oppløsningen ?

Har du gjort noen målinger eller - hadde vert moro og sett før og etter resultat
    Det jeg slet mest med var dårlig/lite bass i sweetspot, den er på plass pluss at hele lydbildet ble større, lyden er langtifra perfekt men den er mange ganger bedre enn den var. Sliter med og få lastet opp bilder av en eller annen grunn, skal gjøre nytt forsøk i løpet av dagen.
    Men som Hellnoob sier så er nok denne mest for oss som kjører ren stereo.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Corleone: Hvilken RK har du fra før og ja fyll oss med litt grafer om du har mulighet. Har meget lyst på denne saken selv.
    Hadde ingen RK fra før i dette rommet, alt var gjort på gamlemåten med målebånd
    Skal prøve og få opp bildet fra målinger men sliter med det av en eller annen grunn.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    En mulighet er å bruke en Dual Core til frontene og en til subwooferne, men da blir det plutselig 12k og mye mer styr å få ting til å henge sammen.
    Er det noe i veien for at man kan bruke Dual Core på frontene,og den gode gamle Antimoden på sub(ene) da ? Jeg også har en sånn fra før !
    Forutsatt at man kobler Dual Core mellom pre og effekt !
    Blir det tidsforsinkelse i Dual Core som roter det til kanskje?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig mulig. Men hos meg er fronter og subwoofere ETT system, og litt av poenget med Dual Core er å kunne kjøre forskjellige profiler etter kilde og humør, og det kan du ikke med et todelt Dual Core, eller Dual Core + 8033.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er selvfølgelig mulig. Men hos meg er fronter og subwoofere ETT system, og litt av poenget med Dual Core er å kunne kjøre forskjellige profiler etter kilde og humør, og det kan du ikke med et todelt Dual Core, eller Dual Core + 8033.
    Ok skjønner !

Men hva tenker du om det jeg skrev ang tidsforsinkelse da?
    Den "gamle" skaper jo en forsinkelse,som må kompanseres for i receiver ved å øke avstand til sub !

Hvis man har en Dual Core mellom reiveiver og effekttrinn , så vil vel denne også skape en forsinkelse vil jeg tro ?

Da må det vel økes avstand til fronter også da,for å få alt i fase ved flerkanals bruk !
    Men dette burde vel RK i receiver ta seg av egentlig,men det er jo ikke alltid den er helt til å stole på!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Skal prøve og få opp bildet fra målinger men sliter med det av en eller annen grunn.
    Kjedelig da - verker etter å se disse målingene før og etter

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Er du fortsatt llike fornøyd med denna boksen ?

Du merker ikke noe til at du mister noe oppløsning om du har denne aktivert mellom pre og effekt - jeg tenker da på den ekstra A/D-D/A konverteringen som foregår !

Hva med bilder av" før og etter" responsen da - hadde vert veldig moro og sett:-D

Ser jo også at denne kan brukes som både dac og pre - har du prøvd ut dette ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt kan denne boksen brukes som Dac og forforsterker også .
    Noen som har testet dette ?

Hvis den gjør denne jobben bra også,så er det jo ikke mindre enn genialt,men man skal vel kanskje ikke forvente at den leverer "High end" på alle områder til denne prisen !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en test av denne "boksen" - virker som den får bra omtale,og målingene ser da ganske overbevisende ut
    DSpeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core Review | AVForums.com - UK Online

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått i hus en DualCore , og holder på å teste den ut

Så langt virker den lovende - god dac og mange muligheter med denne saken!
    Skal komme tilbake med mer når jeg har fått testet litt mer!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått i hus en DualCore , og holder på å teste den ut

Så langt virker den lovende - god dac og mange muligheter med denne saken!
    Skal komme tilbake med mer når jeg har fått testet litt mer!

Samme her, men må si den rydder opp fint lite der hvor jeg har problemer :P. 56hz . Men vi får teste den litt...

Robert.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Samme her, men må si den rydder opp fint lite der hvor jeg har problemer :P. 56hz . Men vi får teste den litt...

Robert.
    Det var da litt merkelig - jeg har problem i nesten samme området , og her gjør den "rent bord" :-)
    I tillegg så er dac'en bedre enn den innebygde i RX-A3020'n - merker det best ved at det blir mer deffinert bass , og det når den står i "bypass "!

Selv pre-delen virker veldig bra - kanskje en tanke lys , men veldig oppløst og klar lyd med stort lydbilde.
    Det som er minuset er at den har litt lavt utnivå , så jeg klarer ikke makse ut effekt-trinnet mitt - man skal få satt på igjen XLR-kontakter på Hypex-trinnet mitt , og prøve XLR utgangen siden den har dobbelt så mye volt - regner med det vil utgjøre en del ?
    Kjøpte den brukt , så jeg resatte den til fabrikkinnstillinger , og oppgraderte til siste software , og det hjalp noe!

Har ikke fått lekt meg så mye med den ,da det har vert mye jobbing i det siste , men her er en måling før/etter etter første runde :-)

DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-og-etter-dualcore-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk XLR kontakter til Hypex-trinnet mitt i går ,så da var det frem med loddebolten ,og det er lenge siden sist,så det var med litt skepsis jeg gikk til verket!
    Dette for få litt litt mer gain ut fra Antimode Dualcore'n - den yter jo dobbelt så mye volt på XLR utgangen , og med rca utgangen så fikk jeg som nevnt ikke utnyttet effekt-trinnet fult ut!
    Og dette gjorde underverker det gitt - Får jo 6 db økning , og det var det som skulle til :-)
    Og jeg tror jammen det spiller litt bedre også - virker til at lyden har litt mer pondus , og er mer oppløst oppover også !
    Dette kan selvsagt vere litt placebo også , men jeg sitter nå med det inntrykket hvertfall , og det stemmer også med omtaler jeg har lest så det er forhåpentligvis noe i det :-)

I tillegg så ser jeg det kommer en ny 2013 versjon som takler mye mer volt både inn og ut , og det blir muligheter for å oppgradere eksisterende modeller til nye specs , så det blir vel til at jeg gjør det etterhvert :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet alt opp igjen kjørt ny kalibrering , og sitter med et bredt glis her nå
    Den nye varianten av DualCore kan levere mye mer volt på utgangene enn den gamle , og det høres virkelig. På XLR utgangene kunne den gamle levere 3,25 V max , mens den nye kan levere hele 14.4V max.
    Dette gjør jo som jeg håpet at gainproblemet jeg hadde nå er løst , men også at den låter mye bedre som ren pre !

Merker dette tydelig ved at det er mye mer pondus, trøkk ,snert, dynamikk og driv i musikken rett og slett , så dette var meget oppløftenede

Kan varmt anbefale denne boksen - den gjør en meget bra jobb som både dac , pre og samtidig har den meget gode både automatiske og manuelle EQ muligheter !

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet alt opp igjen kjørt ny kalibrering , og sitter med et bredt glis her nå
    Den nye varianten av DualCore kan levere mye mer volt på utgangene enn den gamle , og det høres virkelig. På XLR utgangene kunne den gamle levere 3,25 V max , mens den nye kan levere hele 14.4V max.
    Dette gjør jo som jeg håpet at gainproblemet jeg hadde nå er løst , men også at den låter mye bedre som ren pre !

Merker dette tydelig ved at det er mye mer pondus, trøkk ,snert, dynamikk og driv i musikken rett og slett , så dette var meget oppløftenede

Kan varmt anbefale denne boksen - den gjør en meget bra jobb som både dac , pre og samtidig har den meget gode både automatiske og manuelle EQ muligheter !
    Hei, har du noen nye grafer med målinger?
    Gjerne også med vannfall om du har det?

-Roy-

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du noen nye grafer med målinger?
    Gjerne også med vannfall om du har det?

-Roy-
    Har en måling liggende , men den er ganske lik den over , men den er tatt med kun manuelle instillinger , og følgelig litt mer nivå i bassen :-)
    Målingen er med 1/3 glatting.
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-frekvensm-ling-14-07-2013-jpg

Vannfallet mitt er slik , men har ikke noe "før/etter" måling akkurat nå i farten, hvis det var det du tenkte på.
    DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Anti_Mode_2.0)Intressant sak ?-vannfall-14-07-2013-jpg

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,

Tenkte noen vannfall før/etter.
    Hva med samme måling med antimode i bypass og aktiv?
    Syntes du å merke noe mer i "kroppen".
    Enda viktigere, blir "sub" lyden forandret til stammere/ dypere eller mer rummlete :roll:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,

Tenkte noen vannfall før/etter.
    Hva med samme måling med antimode i bypass og aktiv?
    Syntes du å merke noe mer i "kroppen".
    Enda viktigere, blir "sub" lyden forandret til stammere/ dypere eller mer rummlete :roll:
    Jeg har tatt så mange målinger med så mange variabler , at jeg tør ikke legge ut noen direkte før/etter måling akkurat nå.

Men jeg har som nevnt tidligere kommet frem til det beste resultatet ved å gjøre alt manuelt med den innebygde 16 bånds PEQ'n.

Da går jeg ikke fullt så "hardt til verks" som den gjør selv , og dette gjør at jeg beholder noe mer i bassområdet , og slipper å bruke lift-funksjonen.

Lar man den gjøre alt selv ,så blir det litt for slankt etter min smak.

Men at basen blir bedre/strammere med denne saken er det liten tvil om - ser du skriver "sub-lyden" , men jeg bruker den ikke til sub.

Jeg bruker den som både EQ , dac og pre rett i effekt-trinnet til musikk , og det fungerer meget bra - frontene levere meget bra helt til 25 hz , så da får man med seg det meste til musikk hvertfall .

Men det blir nok flere målinger en dag , så da skal jeg huske på å lagre en før/etter måling og legge ut her :-)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •