Valg av surroundpakke: Dynavoice + Yamaha eller Onkyo? Innspill ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av surroundpakke: Dynavoice + Yamaha eller Onkyo? Innspill ønskes

Har lenge tenkt på å kjøpe et skikkelig anlegg, men det har fremdeles ikke blitt noe av. Sist jeg sjekket hva som fantes der ute og som virket tilsynelatende bra og ikke oversteg budsjettet, landet jeg på denne pakka fra Surround.no: Yamaha RX-V667B m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 + XTZ W99 12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Undersøkte litt på nettet i etterkant for å se på erfaringer o.l., men ble usikker på om det var et bra kjøp.

For det første virket det som var forskjellige meninger om forsterkeren greide å drive frontene(M-65). Mulig å få en avklaring på dette?

En annen grunn til at jeg ble usikker, var at noen mente at Yamaha ikke var noen bra match med Dynavoice-høyttalere. Er dette fakta og vil det da være bedre å satse på tilsvarende pakke, men med Onkyo forsterker?

Har også lest at Yamaha vil gi best lyd ved film, mens Onkyo er best på musikk. Dette virker som en gjenganger, men hvor stor er egentlig forskjellen?

Som tilleggsinformasjon kan jeg nevne at anlegget vil bli brukt til musikk, film og xbox/ps. Bør også være såpass kraftig at det kan bite ifra seg i helgene.
    Kan ikke skjønne annet enn at denne pakka fra Surround bør holde til dette?
    Den er satt sammen av testvinnere(dog gamle), og jeg tror ikke jeg går under kategorien "kresen" når det gjelder lyd. Men hvis Yamahen er dårlig match sammen med resten av utstyret i pakka er det bortkasta penger..

Hva mener folket, er dette et godt valg? Er det f.eks. noen som har dette oppsettet som kan uttale seg?

Eller er det andre oppsett i samme prisklasse noen kan anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet ut både Yamaha og Onkyo og min mening er at Yamaha hadde det mest behagelige lydbildet og den greieste menyen til kalibrering og manuelle justeringer. Har dog ikke prøvd Dynavoice høyttalere annet enn bakhøyttalere...og de spilte veldig bra med Yamaha.
    Men smaken er som baken.....hvis du har mulighet så prøv å få en demo av begge forsterkerne:-D .
    Men hvis du vil ha min mening-kjøp Yamaha!
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •