Forsteker til Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsteker til Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke

Halloen!

Har lurt på og kjøpe Jamo s606S3 høgtalar pakken på elkjøp.

LINK: Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Lurer då på om noken av desse passer til pakken? (sjå link under) skal også klare og drive ein 12t SUB som eg tenkte og kjøpe utenom (usikker på merke enda)

Forsterker: Onkyo SR607, Høytalere: concept 6 og senter, BILLIG!
    Onkyo TX-SR607 7.1 Surround forsterker - FINN Torget

Så visst noken kunne fortalt om desse fungerer til settet pluss ein 12ar hadde vore veldig flott!

Evt andre tips til ting som finnest på finn eller billigt andre plasser tas imot med glede!

MVH MAGNUS!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp front høyttalerne fra denne pakken, og Onkyo TX-NR609, er vel en oppdatert versjon av forsterkeren du nevner. Og jeg er meget fornøyd så langt. Betalte også "bare" 3295 for forsterkeren på Lefdal.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen kan det være kjekt å kjøpe pent brukt - da får du maksimalt for pengene.

Hvor i landet holder du til?

Edit: Ser du ønsker en reciver som er kraftig nok til å drive en sub - dette løser seg ved at di fleste subwooferne er aktive( Men det finnes også passive) dvs. at disse har egen forsterker til drive basselementet.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receivere skal ikke drive aktive subwoofere, de driver seg selv da de har egne forsterkere. Ikke kjøp en passiv subwoofer (uten forsterker), da får du fort fler problemer enn du kan klare å løse.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig i det de andre sier her om passiv vs aktiv sub. Pass på at subben er aktiv. Onkyo 607 til 3000,- kroner er bare å glemme, jeg kjøpte min brukt som ikke engang var pakket opp for 1500,- for noen måneder tilbake. Dette er en utgått modell. Nåværende modell er onkyo 609, og om jeg ikke husker feil kjører elkjøp bl.a kampanje på disse innimellom til 2500,- samme som de gjorde med 608 for en tid tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger!

Med tiden blir det nok innkjøp av fullt klipsch anlegg med Rf82 evt 83, men tenkte eg skulle ha noke "billigt og greit" i vinter.

Det med subben burde eg jo ha klart og funne ut sjølv, er jo igrunn egentlig klar over de aktiv/passiv "reglene" men tenkte igrunn ikkje over det i all hast.

Men er det noke fare i å bruke ein av dei forsterkarene eg linka til? Har hørt snakk om at visst eg ikkje bruker alle kanalane kommer dei som ikkje er i bruk bli ødelagte pga at dei ikkje får motstand. Any ideas? Og da er det null stress med driving av sub siden eg tenkte på Dali 12t aktiv sub? Siden det da berre er og kople til siden den har egen forsterker.

Angående det og kjøpe brukt som du nemner Bjarne så var det planen, men siden det ikkje vart klipsch i denne omgang siden eg må reise så langt for å få kjøpt brukt, tenkte eg at dette måtte være eit bra alternativ, er jo igrunn billig og har hørt det og det virker "greit" med ein 12 sammen med det blir det vell eit heilt greit trøkk over det Akkuratt dette anlegget ligger desverre ikkje ute på finn og er igrunn veldig usikker på alt slikt når eg er så usikker på andre anlegg siden eg ikkje har hørt dei. Er blitt veldig fan av Klipsch

Så eg kan fint kjøpe ein av dei forstkerene uten noke problem med at den blir ødelagt eller å kople til heile anlegget pluss ein aktiv sub?

Evt visst det er andre betre alternativer kan deke sende linker til annonser på finn? Tenkte og kjøpe brukt reciver siden eg da kanskje klarer og prute litt også

Så takker for all hjelp til no og den evt fortsettelsen!

Mvh Magnus!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke ha noe å si om man ikke bruker alle kanalene på receiveren.

Elkjøp selger forøvrig Pioneer 921 til 2500kr for tiden.

Generelt sett synes jeg det som selges på Finn er overpriset (eller utrangert med tanke på nye hd-standarder). Men man kan selvsagt finne godsaker der innimellom.

Selv har jeg forresten bestilt samme Jamo høyttalerpakke sammen med en Onkyo 609 receiver (fikk den for 3250 hos Elkjøp). Blir da som et nummer 2 anlegg her i heimen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg den 690 forsterkeren og at dei har den, men tenkte det var billigere og bestille fra finn men får vell berre bli den da

Takk for alle tips, god hjelp og få her på forumet! Når eg skal kjøpe inn "skikkelige greier" seinere blir ein kanskje også meir aktiv

Da blir det iallefall Klipsch!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    609 er det knakende god pris på til tider.

De butikkene som har igjen 608 selger denne for 1995 - 2495, så det er jo billigere enn den brukte forsterkeren som er enda eldre!

Ellers er det som sagt pioneer på tilbud om dagen, også bedre enn å kjøpe gammel forsterker som ikke er noe bedre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •