Sonos eller Squeezebox? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hvorfor i all verden skal en legge musikken inn på harddisk når en har den på cd? Eller enda verre som meg som har musikken på LP?
    Jeg vil heller snu på spørsmålet: - Hvorfor skal jeg ha musikken min lagret på 1200 stykk 700-mb lagringsenheter som fyller en hel vegg i stua når jeg kan samle alt på en enhet? (Jeg snakker da om cd, ikke LP)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg vil heller snu på spørsmålet: - Hvorfor skal jeg ha musikken min lagret på 1200 stykk 700-mb lagringsenheter som fyller en hel vegg i stua når jeg kan samle alt på en enhet? (Jeg snakker da om cd, ikke LP)
    En vegg med cd plater, det kunne jeg tenkt meg i stuen.

Men når en har så masse musikk, så skjønner jeg at det er en fordel at det er søkbart.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vegg med cd plater, det kunne jeg tenkt meg i stuen.
    Jeg også, men ikke kona

Hadde jeg hatt mi ega kjellerstue der jeg kunne boltret med med lyd og bilde, skulle jeg gjerne fortsatt satset på cd-stativ. Men i en familiesituasjon med anlegg i stua, behov for lyd i flere rom osv, er Sonos utrolig praktisk.

Jeg skjønner dette med savn av et fysisk format, noe å ta på og bla i, men det er ganske kult å sitte med all musikken i hånda med en fjernkontroll også. CD-samlinga mi havnet i en eske på loftet, og der ble den stående.

Lydmessig tror jeg også det holder mål om en ripper til FLAC (lossless) (ikke MP3!) og bruker en DAC i anlegget.

LP blir noe annet. At du ønsker å fortsette med det, kan jeg forstå. CD, som tross alt ikke er noe annet enn en lagringsenhet for digitale filer (med den kapasiteten som de kunne få til på 1980-tallet!), er et format som jeg tror har en dårlig framtid...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg også, men ikke kona

Hadde jeg hatt mi ega kjellerstue der jeg kunne boltret med med lyd og bilde, skulle jeg gjerne fortsatt satset på cd-stativ. Men i en familiesituasjon med anlegg i stua, behov for lyd i flere rom osv, er Sonos utrolig praktisk.

Jeg skjønner dette med savn av et fysisk format, noe å ta på og bla i, men det er ganske kult å sitte med all musikken i hånda med en fjernkontroll også. CD-samlinga mi havnet i en eske på loftet, og der ble den stående.

Lydmessig tror jeg også det holder mål om en ripper til FLAC (lossless) (ikke MP3!) og bruker en DAC i anlegget.

LP blir noe annet. At du ønsker å fortsette med det, kan jeg forstå. CD, som tross alt ikke er noe annet enn en lagringsenhet for digitale filer (med den kapasiteten som de kunne få til på 1980-tallet!), er et format som jeg tror har en dårlig framtid...
    Jeg håper jo på et high end blu-ray basert format, der en går bort i fra komprimering(loudness wars)

Akk ja, det er jo lov å håpe.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper jo på et high end blu-ray basert format, der en går bort i fra komprimering(loudness wars)

Akk ja, det er jo lov å håpe.
    Formater med enda bedre lyd kan vi nok håpe på ja. Foreløpig har det vel gått i motsatt retning med mp3. Tror nok den trenden kan snu når I-poder o.l. får bedre kapasitet og plass til større filer. Spørsmålet er jo om fremtidens lydfiler kommer på et fysisk format som du antyder, om det blir noe en laster ned eller om det blir noe en abbonnerer på (ala Wimp, Spotify)? Skal man bruke Sonos, I-pod osv. så forutsetter det i såfall nedlasting/ripping.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    @skorob Kan du utdype hvorfor de nye squeezeboksene fra logitech ikke trenger server? Er det støtte for NFS eller SMB? Å kjøre dem med ekstern harddisk er jo nesten poengløst.
    Tillater meg å svare litt her. Diskusjonen rundt kobling mellom PC og Squeezebox har vært knyttet til avspilling via Wimp og Spotify.

Eldre Squeezebox, slik som Duet, støtter i utgangspunktet ikke Spotify. Med en tredjepartsplugin kan disse likevel streame fra Spotify, men det fordrer tilkobling til PC som kjører Squeezeserver.

Nyere Squeezebokser, med native støtte for Spotify, kan streame så lenge de har internettilgang og er logget inn på mysqueezebox.com. Wimp er ikke berørt av denne problemstillingen.

Skal man spille av sin egen lokale musikksamling, så trenger man fortsatt tilkobling til nettverk med kjørende pc, eller server med musikk.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •