Sonos eller Squeezebox? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hva? Det høres jo helt idiotisk ut... så jeg må ha en pc som står å går med et server program for i det hele tatt å kunne høre på Spotify på et anlegg?

Isåfall blir den avbestilt asap...og jeg som akkurat bestilte en ifra Elkjøp som har den på tilbud til 999,-

Squeezebox var først avhengig av en "server".. men ikke de nye: SB Radio og SB Touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kjøper en av de nyere Squeezeboksene så kan du streame uten å koble opp mot pc.

Duet er en utgått modell som dumpes i pris nå for å tømme lagrene. Den kan streame Wimp på egenhånd, men ikke Spotify.

Edit: Så faktisk ikke posten over min, før jeg skrev mine bortkastede ord

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stronen
    Jeg endte opp med Sonos ZP90 og Sonos BR100 som sørger for trådløst overføring fra modem. Dette koblet til Genelec 8040A som er aktive og låter utrolig bra. Bruker Ipad som styrer det hele med Spotify og Nas og høytalere i flere rom for de som ønsker det. Og en annen vesentlig ting, plugg ihop og det bare funker!!
    Løp og kjøp.

Hilsen En lykkelig mann.
    Jeg kjøpte det samme i går faktisk, styrer alt fra pcen og telefonen, så lett at dama selv klarte å sette det opp og bruke det !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify: Sonos greier bare å spille av spotify på 1 sone om gangen... Men ser ut til at tredjepart appen til Squeezebox lar brukerene bruke en og samme spotify konto på flere soner, og spille av forskjellige sanger/grupper samtidig på.

Det er jo en vesentlig forskjell for dem som skal bruke systemet til Spotify.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spotify: Sonos greier bare å spille av spotify på 1 sone om gangen... Men ser ut til at tredjepart appen til Squeezebox lar brukerene bruke en og samme spotify konto på flere soner, og spille av forskjellige sanger/grupper samtidig på.

Det er jo bare tull! Jeg sitter akkurat nå og spiller tre forskjellige spor fra Spotify på tre forskjellige soner i huset.

Hvor fikk du den infoen fra?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er jo bare tull! Jeg sitter akkurat nå og spiller tre forskjellige spor fra Spotify på tre forskjellige soner i huset.

Hvor fikk du den infoen fra?

Testa det hos en kompis... der slo den seg altid av på de andre sonene iallefall. Er vel.. tja.. under 1mnd siden vi testa det iallefall...

EDIT: Det spilte kun ut det den ene hadde bufra før den ga seg! Stoppa ikke momentant.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Ikke noe problem å la et helt album spille kontinuerlig på en sone, og skippe mellom album på en annen sone i mitt oppsett nå i hvert fall. Får se litt mer på det...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være hans oppsett som trenger en reboot også. Skal be han sjekke opp igjen faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så lenge siden dem kom med en oppdatering så kanskje derfor ? Funker fint her.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Sonos = happy streaming

Sitat Opprinnelig postet av Stronen
    Jeg endte opp med Sonos ZP90 og Sonos BR100 som sørger for trådløst overføring fra modem. Dette koblet til Genelec 8040A som er aktive og låter utrolig bra. Bruker Ipad som styrer det hele med Spotify og Nas og høytalere i flere rom for de som ønsker det. Og en annen vesentlig ting, plugg ihop og det bare funker!!
    Løp og kjøp.

Hilsen En lykkelig mann.
    Gratulerer, og velkommen i klubben av lykkelige menn og kvinner :-).

Sonos er etter min mening uovertruffen mht oppsett, brukervennlighet og fleksibilitet. Har hatt Sonos i mange år, og har flere soner og anlegg i bruk, og er strålende fornøyd. De fungerer knirkefritt både ute og inne...

Jeg har to BR100, to aktive ZP120 og 2 stk passive ZP90, og kjører med forskjellige DAC-er på de passive. Synes nok at den som bruker Zindac DAC5 er den som låter best, men er uansett positivt overrasket over lyden. Den er faktisk såpass bra at det er overraskende skjelden at jeg gidder å sette på en CD ;-).

Kan legge til at jeg heller ikke har hatt problemer med forskjellige låter samtidig til flere soner (tre) fra min Spotify Premium...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos og qnap TS119

Hei. sliter litt med å kunne bruke Nas'n min til sonos'n min. Den har koblet seg til PC'n jeg glemte å slå av før jeg søkte på Sonosen. Er det bare å søke på nytt? Men hvordan får man lagt inn programvare på NAS? Eller trenger man det?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Dette har aldri vært et problem hos meg heller. Kjører spotify på flere soner samtidig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende Spotify på Sonos: Du kan avspille Spotify på så mange soner du ønsker gjennom Sonos, for den bruker da bare en konto/innlogging på hele systemet.

Dersom du da sitter med en separat maskin (som jeg gjør på kontoret der head-fioppsettet mitt er) og logger på Spotify der, vil det falle ut på Sonos og vice versa. Men det er jo begrensninger hos Spotify-kontoen, ikke hos Sonos.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-E.
    Hei. sliter litt med å kunne bruke Nas'n min til sonos'n min. Den har koblet seg til PC'n jeg glemte å slå av før jeg søkte på Sonosen. Er det bare å søke på nytt? Men hvordan får man lagt inn programvare på NAS? Eller trenger man det?
    Du trenger ingen programvare på NASen. Regner med at du har koblet den til samme router som en av Sonosenhetene dine (f.eks BR100). Det er bare å legge musikkfilene inn. Gå inn på Sonos desktop og velg "set up music library" under "music". Da er det bare å angi hvor musikken ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sonosen i stua koblet til med nettverkskabel og det gikk fint å høre på nettradio, men det ble litt verre med musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker nå, gjorde som du sa. nå skal jeg selge SqueezeboxDueten og håper jeg går en stabil fremtid i møte....

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-E.
    Funker nå, gjorde som du sa. nå skal jeg selge SqueezeboxDueten og håper jeg går en stabil fremtid i møte....
    Har enda ikke hørt om noen som har vært misfornøyd med Sonos, så jeg tror du kan føle deg trygg på det

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Har enda ikke hørt om noen som har vært misfornøyd med Sonos, så jeg tror du kan føle deg trygg på det
    Hvorfor i all verden skal en legge musikken inn på harddisk når en har den på cd? Eller enda verre som meg som har musikken på LP?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er en bedre avspillingsmetode. Når man ripper en CD med bitmatching så er det ofte varierende resultater.

Digital sampling av en i beste fall AAA vinyl gir lite mening.

@skorob Kan du utdype hvorfor de nye squeezeboksene fra logitech ikke trenger server? Er det støtte for NFS eller SMB? Å kjøre dem med ekstern harddisk er jo nesten poengløst.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Fordi det er en bedre avspillingsmetode. Når man ripper en CD med bitmatching så er det ofte varierende resultater.

Digital sampling av en i beste fall AAA vinyl gir lite mening.

@skorob Kan du utdype hvorfor de nye squeezeboksene fra logitech ikke trenger server? Er det støtte for NFS eller SMB? Å kjøre dem med ekstern harddisk er jo nesten poengløst.
    Du mener det gir bedre lyd enn en ok cd spiller?

Jeg liker iallefall ikke tanken på å ha musikken på en harddisk. Ikke mye kos med det.

Jeg har jo litt mp3 som jeg kan spille av fra hardisken i min ps3, og det gir ikke noe bra lyd. Men det er vel fordi det er komprimerte filer.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •