Ny Multispiller fra Electrocompaniet (EMP2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Multispiller fra Electrocompaniet (EMP2)

Leste akkurat på Lyd og Bilde at Electrocompaniet skal lansere en ny multispiller med blu-ray/dvd/sacd/cd.
    Noen som har noen tanker rundt denne? for min del så har jeg ikke penger til den akkurat nå så får heller vente noen år til den kommer her på brukten :P
    Prisen er ikke så altfor dyr i forhold til hva de andre spillerene har kostet ved lansering tidligere.

Electrocompaniet - Electrocompaniet launches new multiplayer EMP 2

EMP 2 – ny multispiller fra Electrocompaniet | Lyd & Bilde

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var utstilt, og i bruk, på HiFi-messa i Horten.
    Men lydrommet var ikke direkte bra og resten av oppsettet totalt ukjent, så vanskelig å si noe utifra den korte stunden jeg lyttet til den.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en fabrikant som velger Oppo spiller

bra valg men

Hvorfor ikke kjøpe Oppo (helt sikkert mye billigere også)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om Oppo faktisk, men var inne og kikket nå og tror faktisk jeg skal bestille med en Oppo Bdp-93 Så strøken ut og etter å ha lest litt nå på dette forumet så skal den være ganske så bra ja. Takker for tipset!

--------------

Hvor bra er cd spilleren i Oppo spilleren egentlig? Vet du noe om det? Har tenkt litt på Abrahamsen sin cd spiller da det er kjekt å ha muligheten til å spille cd, men hvis den som står i oppo bdp-93 er bra så gidder jeg ikke bruke ekstra penger på Abrahamsen sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Enda en fabrikant som velger Oppo spiller

bra valg men

Hvorfor ikke kjøpe Oppo (helt sikkert mye billigere også)

Har ingen ting med Oppo spiller å gjøre. Grunnen til at feks Oppo, cambridge, electrocompaniet spillerne ligner på hverandre er at de bruker referanse designet til Mediatek (som leverer Marvell QDEO), men så bygger de variasjoner ut fra det. Men hadde vært interessant å sett en test mellom, cambridge 751bd, oppo95, electrocompaniet emp-2, Primare BD32, som alle baserer seg på mediatek SDK.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ingen ting med Oppo å gjøre ????
    Interessant, for jeg har prøvd å finne ut via hva forskjellen på emp-2 og oppo bdp-93 er bortsett fra 16.000,- og xlr utganger.
    Tekniske data er veldig like så vidt jeg kan se, og i motsetning til Primare som er dønn erlige på at de har tatt en oppo som basis, og så oppgradert lydkortene/kretsene og chassi så sier ec ikke mye om hvilke forbedringer de har gjort. Som nevnt tidligere i et annet forum så håper jeg ikke de har tatt en "lexicon", og bare rebrandet oppo'n til en høyere pris.

Cambridge har forøvrig også vært ærlige på at de har modifisert en oppo.....

mvh Lars

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så blir det nok en Oppo Bdp-93 etterhvert. Det er jo snakk om såpass store prisforskjeller og når Oppo faktisk ser så bra ut i tillegg til at den er bra så er det ikke tvil. Bruker jeg heller noen ekstra penger på annen oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ikke alltid lett å være forbruker. Når produktene, iallefall tilsynelatene er så like.
    Har selv bestillt en azur 751bd pga av dedikerte stereo analoge utganger.
    Forøvrig er det interessant at oppo bdp-93 og cambridgen koster omtrent det samme i norge, mens i tyskland usa og england er cambridgen vesenlig dyrere en storebroren til bdp-93. Altså bdp 95. Hva dette betyr kan man jo spekulere i, men bdp-95 blir jo, iallefall av bladet hjemmekino, regnet som high end.

Det hadde jo vært artig å visst litt mer om hva ec har gjort med innmaten, det var den jeg ville ha, men ble litt skremt av ullne formuleringer som de beste dacer e.t.c. Primare er langt mere ærlige i såhenseende....ser det ut.

Mvh lars

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Ingen ting med Oppo å gjøre ????
    Interessant, for jeg har prøvd å finne ut via hva forskjellen på emp-2 og oppo bdp-93 er bortsett fra 16.000,- og xlr utganger.
    Tekniske data er veldig like så vidt jeg kan se, og i motsetning til Primare som er dønn erlige på at de har tatt en oppo som basis, og så oppgradert lydkortene/kretsene og chassi så sier ec ikke mye om hvilke forbedringer de har gjort. Som nevnt tidligere i et annet forum så håper jeg ikke de har tatt en "lexicon", og bare rebrandet oppo'n til en høyere pris.

Cambridge har forøvrig også vært ærlige på at de har modifisert en oppo.....

mvh Lars
    Ja videohovedkortet er nok temmelig likt, og virker som det har vært et tett samarbeid mellom oppo/mediatek. Men det er mediatek som står bak referanse designet. At de ulike merkene deler samme teknologi, men samtidig har ulik kvalitet i de analoge sidene + strømforsyning osv, ser jeg på som en stor fordel. Firmware vil da være veldig lik, ser også manualene , helt like bilder osv. Forskjellen mellom emp-2 og bdp-93, er sikkert like stor som forskjellen mellom bdp-93 og bdp-95 . Bedre strømforsyning , mye bedre stereo utganger (klasse A på electrocompaniet), mer solid kabinett, egn dac på stereo utgangen osv.

Cambridge Audio 751BD Universal 3D Blu-ray Player Preview — Reviews and News from Audioholics

ser du forskjellen mellom Cambridge og Oppo , og ta en "Lexicon" er rein svindel etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er ikke noe feil i å basere et produkt på en annens platform i seg selv, det jeg etterlyste fra emp-2 og ec sin side er hva de har gjort av endringer. Cambridge og primare f.eks beskriver tildels utførlig hva som skiller deres fra en bdp-93. Ec er mye mer vage, derfor min "skepsis". Hadde ec hatt en tilsvarene tillitsbyggende beskrivelse som primare på sin side, hadde jeg kjøpt ec sin spiller, er stor fan av ec sine produkter fra gammelt av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Det er ikke noe feil i å basere et produkt på en annens platform i seg selv, det jeg etterlyste fra emp-2 og ec sin side er hva de har gjort av endringer. Cambridge og primare f.eks beskriver tildels utførlig hva som skiller deres fra en bdp-93. Ec er mye mer vage, derfor min "skepsis". Hadde ec hatt en tilsvarene tillitsbyggende beskrivelse som primare på sin side, hadde jeg kjøpt ec sin spiller, er stor fan av ec sine produkter fra gammelt av.
    Ja men som jeg sa tidligere så har det ikke noe med oppo å gjøre men mediatek sitt chipsett. klipp og lim fra nettet

"BabyPlas, we get this question frequently, and of course we were curious ourselves. Here is a response from the US distributor:

"Since we released details of the forthcoming 650BD, we have received questions from dealers, press and potential customers asking us if it is a “re-badged” Oppo player. This is almost unavoidable as the specifications are very similar to each other and sufficiently different from the majority of players on the market, not least of all because the 650BD supports SACD, HDCD, DVD-A as well as high definition video formats.

Both the Cambridge Audio 650BD & Oppo BDP83 are based on a Mediatek microprocessor, and therefore similarities and comparisons are inevitable. However the Oppo players are usually only sold on line and not through traditional dealers, which means the retail price can be lower than a similar product that is sold through local distribution to a retail dealer network. So to defend any possible criticism that the 650BD is a more expensive version of the Oppo, here are points to bear in mind when responding to similar questions:

• Cambridge Audio has a long relationship with Mediatek (DVD8, DVD99, DV30 and 540D players are all based on various Mediatek chipsets).
    • When we started development of the 650BD, the sophistication and performance of the Mediatek Blu-ray chipset made it a natural choice
    • Of course we are not the only brand using Mediatek chipsets, Oppo being the most well known other brand.
    • The Mediatek chipset includes an OSD generator and software tools for defining setup menus. This means that any player based on this chipset is likely to have a similar On-Screen Display.
    • Also the rear connectors can be similar as there are various Mediatek guidelines for PCB layout. Each manufacturer then edits these to greater or lesser extent to add their own DACs, power supplies, casework etc.
    • The Cambridge Audio 650BD Blu-ray player is based on the Mediatek MTK8520/MTK8575 chipset. We have implemented the MediaTek kit in its standard format, using the internal scaler for instance, whereas Oppo have added an Anchor Bay scaler (somewhat unnecessarily in our opinion).
    • The 650BD front panel/controls, display and rear panel socket layout, remote control and internal PCB assemblies are completely different to the Oppo BDP83.

So in short CA and Oppo or other Blu-ray players actually have no relation. We merely use the same chipset supplier, Mediatek.""

Men jeg skal sende en mail til electrocompaniet å spørre om de kan legge ut mer info. om dac osv.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Ja men som jeg sa tidligere så har det ikke noe med oppo å gjøre men mediatek sitt chipsett. klipp og lim fra nettet

"BabyPlas, we get this question frequently, and of course we were curious ourselves. Here is a response from the US distributor:

"Since we released details of the forthcoming 650BD, we have received questions from dealers, press and potential customers asking us if it is a “re-badged” Oppo player. This is almost unavoidable as the specifications are very similar to each other and sufficiently different from the majority of players on the market, not least of all because the 650BD supports SACD, HDCD, DVD-A as well as high definition video formats.

Both the Cambridge Audio 650BD & Oppo BDP83 are based on a Mediatek microprocessor
    Nå er vel ikke Cambridge 650 i nærheten av en Oppo 83 men meget nær Oppo BDP 80
    (samme brikkesett,ytelse og en gammel Oppo BDP 80 og en Cambridge 650BD vil også ha samme DAC
    Cirrus Logic CS4361 DAC
    (650 og 83 er helt ulike å ingen oppegående personer sammenligner disse spillerene..........å langt sammenligner eller mener de er like 93/95 eller cambridge sine spillere (651/751) eller kommende emp2)

Når det gjelder
    Oppo bdp 93
    Oppo bdp 95 bruker de mediatek ja men til HDMI 2 utgangen som er dårligere utgang enn HDMI 1 utgangen som har Marvell Qdeo

Digitalt for den vanlige bruker vil det stort sett være samme om man har
    Oppo bdp 93, bdp 95 , Cambridge 651, 751 å kommende EMP2

Det er på den analoge siden forskjellen vil ligge
    Analogt har sine fordeler med ulik lysignatur fra spillermodell til spillermodell å endel ulike komponenter.
    (endel negative bakdeler innen surround også da bd spillere er dts essential + garantert - db lfe )
    å langt fra mange som bruker en spiller analogt å derfor helt ok å informere om at man kan få en slik spiller billig men med annet navn.
    Selvfølgelig kan man få en 93 eller 95 med bedre analog lyd (og dyrere) også
    Hovedside - OPPO
    samt oppgradreingsett til 93
    NuForce BDP-93 Edition, BDP-93 Xtreme Edition and BDP-95 Edition

EMP2
    info. om dac osv.
    tror den får samme som oppo /nuforce bruker på noen.........sabre 9018
    ESS Products - DAC
    den gamle oppo bdp 83 nuforce hadde vel sabre 9016 så heller ikke analog lyd er 83 lik eller sammenlingbart med nyere 95 eller en emp2 for den del

.

EMP2, BDP 93, BDP 95, 651 BD, 751BD som alle har 2 hdmi ut

Flott at Electrocompaniet kommer med så bra spiller men litt fantasiløst med en nesten identisk spiller som oppo eller cambridge allerede har .....forskjell er analog lyd (som mange ikke bruker engang på spillere)

et steg lengere er intergrert wifi , strømutak til ekstern harddisk, intergrert harddisk, opptaksmulighet , USB 3.0 osv (men kommer vel på modeller i fremtiden)

Du får sikkert svar da du mailer electrocompaniet men neppe noe innrømmelse at spilleren deres er nær sagt identisk med spillere som allerede er i salg.
    Slik er det med andre der Pioneer ikke skriver at Sharp spillere er nesten identiske eller Denon og Marantz osv osv osv

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ...
    Flott at Electrocompaniet kommer med så bra spiller men litt fantasiløst med en nesten identisk spiller som oppo eller cambridge allerede har .....forskjell er analog lyd (som mange ikke bruker engang på spillere)

et steg lengere er intergrert wifi , strømutak til ekstern harddisk, intergrert harddisk, opptaksmulighet , USB 3.0 osv (men kommer vel på modeller i fremtiden)

Du får sikkert svar da du mailer electrocompaniet men neppe noe innrømmelse at spilleren deres er nær sagt identisk med spillere som allerede er i salg.
    Slik er det med andre der Pioneer ikke skriver at Sharp spillere er nesten identiske eller Denon og Marantz osv osv osv
    Har selv testet EMP-2 mot Oppo-95 direkte for en tid tilbake og synes Electrocompaniet spilleren også var hakket bedre som ren transport, både bilde og lyd, så det er ikke bare analogutgangene her som gjør forskjellen. Men prisdifferansen kan vel best forsvares om man har Electrocompaniet oppsett fra før.

Det er riktig at det har vært vanskelig å få ut info fra EC om hva de har gjort. Har gravd litt i dette og det viser seg at de faktisk har gjort mer enn det en del har sagt eller trodd, bl.a. oppgradert drivverk dempemekanisme pluss at de har bygget veldig mye in-house på Tau etter spesifikasjoner. Bildekrets er vel mer eller mindre urørt, så det er mer det mekaniske som f.eks. bedre skjermet, skikkelig chassis.

Electrocompaniet slipper nå EMP-3 som er bygd på Oppo 103 tilsvarende som EMP-2 var bygd på Oppo 93.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino
    Har selv testet EMP-2 mot Oppo-95 direkte for en tid tilbake og synes Electrocompaniet spilleren også var hakket bedre som ren transport, både bilde og lyd, så det er ikke bare analogutgangene her som gjør forskjellen. Men prisdifferansen kan vel best forsvares om man har Electrocompaniet oppsett fra før.

Det er riktig at det har vært vanskelig å få ut info fra EC om hva de har gjort. Har gravd litt i dette og det viser seg at de faktisk har gjort mer enn det en del har sagt eller trodd, bl.a. oppgradert drivverk dempemekanisme pluss at de har bygget veldig mye in-house på Tau etter spesifikasjoner. Bildekrets er vel mer eller mindre urørt, så det er mer det mekaniske som f.eks. bedre skjermet, skikkelig chassis.

Electrocompaniet slipper nå EMP-3 som er bygd på Oppo 103 tilsvarende som EMP-2 var bygd på Oppo 93.
    Når det gjelder sammenligne spillere må disse være satt opp likt (likt innstilt da ut fra eske kan være fabrikkinnstillt ulikt ...er de brukt kan de også være ulikt innstilt)

Vanskelig å få info fra EC har jeg tro på....en emp 2 koster 8 ganger mere enn oppo 93 i usa pris

Bygget mye in house på Tau har jeg liten tro på
    (en så identisk spiller som oppo 93 /cambridge 651/751 vil jeg tro er laget på samme fabrikk........Winbase Electronics in China)
    selvsagt kan XLR kortet være ettermontert i emp2
    (sitter opp ned på spiller)

EMP2 er faktisk den minst påkostede / ombygde utgaven av Oppo BDP 93 jeg har sett.

Hovedkort er identisk med Oppo spillerene
    Det vil si at EMP2 bruker Mediatek SoC OP8531 som oppo 93/95
    (op 8531 er en brikke utviklet i sammarbeid mediatek/oppo ut fra den ordinære MTK8530 som brukes i andre spillere med samme hovedkort)

Når en Oppo 93/95 eller Cambridge 751 blir med samme hovedkort instrument målt til bit perfekt , 0 tap , 0 jitter , ingen avik i fargeconvertering , null feil i video bahandling som kan oppfattes av et øye så er det så langt jeg kommer i en argumentasjon.
    100% er for meg 100 .....om noen så støper chassis i gull og lover uendelig digital ytelse så lever ikke jeg i den verden

Tar man Oppo bdp 93 er den laget i mange såkalt forbedrede versjoner der de som har modifisert spillerene og solgt dem til skyhøy utsalgspris

Oppo BDP-93 mods, by JENA

OPPO BDP-93 NE

OPPO BDP-93EU Audiocom Reference - SoloOppo.com

Det er testet modifisert 93 der det er skiftet deler for digital overføring , klokke + en haug med deler til såkalt forbedret strøm , lagt til demping osv der de IKKE yter en promille bedre i en digital benchmark test ang ytelse

her er hovedkortet / brikkesett , plattform eller hva man ønsker å kalle det som er hele spilleren minus analoge lyden

EC har ikke villet fortelle noe om strømforsyning eller analoge lydkortet ....så langt jeg har lest/kan se er det meget likt det som sitter i en oppo 93 (å langt fra noe påkostede greier)

EMP2 er øverst BDP 93 nederst
    (det nederste kortet til høyre på begge spillere er regionfri kit å behøver ikke være like siden det lages mange ulike versjoner å de koples litt anderledes så derfor ulik plassering ledninger til kit)

Får satse på at - Electrocompaniet eller EMP2 eiere innviterer meg til å vise forskjeller digitalt.

Dumt for stereo lyttende folk som får valg om en oppo 103 kopi ved navn EMP-3.......da oppo bdp 105 er virkelig laget for stereo brukere
    (til pris og analog ytelse burde emp 2 være en kopi av 95 (ikke 93) + nye emp3 burde være en kopi av 105 (ikke 103)

oppo bdp 95
    http://www.avsforum.com/content/type.../1000/flags/LL

oppo bdp 105
    http://www.oppodigital.com/blu-ray-b...105-Top-hr.jpg

hovedkort ligger under det store analoge lydkortet å vises ikke på bilde men hovedkort er samme i en 103 som 105

Som garantert vil være samme i EMP3

Tar man et XLR kort og monterer opp ned så er EMP3 lik Oppo BDP 103
    Google Bilder-resultat for http://www.audioreference.co.nz/sites/audioref/files/imagecache/300wide/productimages/ELECTROCOMPANIET%2520EMP%25202%2520internal.jpg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC har vel egentlig blitt latterlig priset all over for lenge siden.. Ok, det ser fett ut, og låter fett... men ikke så $$$$ fett.

Blir enda mer skremt når jeg leser denne tråden, men er jo mange som har gått i den "fella" .

Jeg digger EC, men pga prisen er det vanskelig for min lommebok å gå for det merket, men ECI5mk2 har jo gått ned endel da .

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva jeg skal tro. Tenkte jeg skulle la det stå til å kjøpe EC EMP3 når den kommer på lager igjen. Jeg har bare kjøpt 1 CD spiller (23 år siden) så jeg tenkte jeg skulle kjøpe EMP3, så har jeg en skikkelig BD spiller også.
    Når jeg leser innleggene over lurer jeg virkelig på om dette er riktig valg...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Vet ikke helt hva jeg skal tro. Tenkte jeg skulle la det stå til å kjøpe EC EMP3 når den kommer på lager igjen. Jeg har bare kjøpt 1 CD spiller (23 år siden) så jeg tenkte jeg skulle kjøpe EMP3, så har jeg en skikkelig BD spiller også.
    Når jeg leser innleggene over lurer jeg virkelig på om dette er riktig valg...
    Er vel bra spiller sikkert EMP3 men kanskje unødvendig kostbar ?
    (så man kan få bedre ytelse / muligheter for en billigere penge)

Jeg kan ikke velge for deg men gi deg tips

Man har pr i dag spillere som er like/ca like digitalt
    (jeg har ikke hatt tid til å sammenligne de helt da de er forholdvis nye modeller å all info om hardware er ikke å oppdrive)

Som utgangspunkt har jeg tatt oppo 103 (som er den enkleste utgaven) som basis utgave å har beskrevet hva man får ekstra ved større oppo , en cambridge eller electroCompaniet bd spiller

Electrocompaniet EMP3 og Oppo BDP 103 er meget like
    Electrocompaniet EMP-3, high-end 3D Blu-ray spiller fra Electrocompaniet - AVMAX

OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player
    Electrocompaniet holder tilbake info om analoge lydkort + strømforsyning brukt i EMP3 men etter bilder å dømme er det ikke avanserte påkostede greier .. feks ingen torodial psu eller 32 bits sabre dac eller lignende men heller meget likt oppo bdp 103.
    103 er analog lyd forbedret enn tildligere 93 modell (ingen referanse men tildels bra til billig spiller å være)
    Oppo BDP-103 & BDP-105 Blu-ray Q&A Interview — Reviews and News from Audioholics
    __________________________________________________ _
    Oppo BDP 105 har samme hovedkort og digital ytelse som oppo 103
    OPPO BDP-105 Blu-ray Disc Player
    + 105 har torodial strømforsyning , optisk , coax , usb inngang til DAC behandling av eksterne digitale enheter (pc , ulike typer avspillere) + et svææært analogt lydort + XLR ut til stereo + headphone amp
    Product Review - OPPO BDP-105 Universal Audiophile 3D Blu-ray Player with DVD-Audio and SACD Playback

kan lese bench test lyd av 105 her
    OPPO BDP-105 Universal Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity
    __________________________________________________ _____________
    Helt ny som kommer i salg ca Feb 2013 er også Cambridge Azur 752bd
    http://www.rtv-servis.net/novice/CA_752BD.pdf
    Det er lite info om den ennå ......usikker på om hovedkort er likt feks Oppo spillerene da info til nå viser at det er Kyoto prosessoren som ble brukt i Oppo BDP 95 , 93 , Cambridge 651bd / 751bd , Electrocompaniet EMP2 som sitter i nye 752 ???????? om Mediatek hovedprosessor da er lik ????
    (med usikkerhet om hovedkort er ulikt på 751 gjelder i hovedsak om main prosessor og den sepparate video prosessor......av den lille info til nå er det ingen grunn til å tenke at 752 blir bedre enn 103/105 eller EMP3 ang hovedkort....men heller litt dårligere)
    Spilleren har 1 optisk og en coax inngang til dac behandling av eksterne enheter (pc , ulike avspillere) + eget balg av DAC enn feks det oppo spillere har.
    __________________________________________________ _______
    En ting jeg personlig mener er viktig er fabrikantenes oppfølging av software til spillerene (ja jeg har en oppo men skriver dette pga fakta og ikke interesse)
    Firmware oppdateringer er for å forbedre spiller , endre småfeil....har spillere samme hovedkort får de samme firmware relatert til hovedkirtytelse.
    Hvor ofte fabrikant leverer den til sine spiller kjøpere ?

Oppo er eksemplariske til å følge opp med firmware til sine brukere å leverer mange offesielle + beta i året
    Meget bra kundebehandling mail/tlf oppo support

Cambridge leverer skjelden firmware til sine kunder (1-2 stk i året)
    selv har jeg kontaktet Cambridge mange ganger å aldri fått svar....man kan hendvende seg til HFK som selger spilleren men etter min mening dårlig kunnskap om spilleren fra HFK arbeidere jeg har hatt kontakt med.

Eectrocompaniet kan ha levert ut firmware til feks EMP2 som jeg ikke greier å finne på nettet (men tror faktisk ikke de har tilbudt sine EMP2 kjøpere en eneste firware i 2012)
    som er hårreisende om det er riktig da det er lagt ut enorme mengder forberdinger/rettelser av software til samme type hovedkort.
    Support kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har kontaktet dem.
    __________________________________________________ _________

Cambridge og Elecrocomagniet er faste modeller (hardware) til analog og digital lyd å man er tvunget til å avspille slik de har laget spillerene.
    (tenker feks på analoge lydsignaturen)

Oppo har derimot mange custom spillere.

Det er veldig mange utgaver...nevner feks audiocom osv
    Custom OPPO Blu-ray Players - Audiocom

105 Tube Mods....ModWright Instruments | OPPO BDP-105 Modifications

https://www.upgradecompany.com/index...cations-detail

NB ...ikke svelg alle modifiserte utgaver sine ytelses fremmende resultat mange utbyggere utaler så varmt.....alt blir ikke bedre enn standard spillere (dette er feks målt i benchmark tester tidligere med feks standard 93 og ulike custom mod 93)
    Noe som allerede er 100% blir ikke 110 selv om man har lagt til dyre deler .
    (men enkelte ting vil bedres som feks analog lyd)

For dem som ønsker selv og sette preg på lyden med egen DAC til stereo og multichannel kommer det helt sikkert en utgave til oppo 103 på samme måte som det var til 93.
    Audiopraise :: Specialist in digital electronics and signal processing.
    Det vil si at optisk coax utganger bd spillere til ekstern DAC kan ikke avspille SACD men det kan man med Vanity (til egen ekstern DAC)
    Det vil si at alle vanlige bd spillere ikke kan sende high def stereo ut optisk/coax når man avspiller disc som er kopibeskyttet (man får bare 16 bit 48 khz) med coax kort kan man få stereo i riktig vit khz som kilde selv da disc har kopibeskyttelse.

med multichannel coax kort kan man sette sitt analoge preg med egene dac til alle kanaler ( 4 x stereo dac)
    coac er da tilogmed 24 bit 192 khz.
    __________________________________________________ _______________

En ting BD spillere ikke slår er den flotte frontplaten til EMP3

Velge spiller skal du få gjøre selv Razortec....mitt innlegg var å belyse muligheter du har , kanskje forskjeller som er eller ikke er der teknisk men med store variasjoner i pris.
    Er foreløpig lite fakta/info til fleste overnevne spillere til å sette opp 100% sikker info om forskjeller/ikke forskjeller.
    Mye info finner du på nettet....
    Lese synse tester fra private eller hifi blader vil jeg ta som det er (synse)
    Skal du forholde deg til best mulig info mm spillerene så les bench tester (vil vel komme flere etterhvert) eller test spillerene selv

Den digitale video ytelsen (2d) alle disee spillerene antar jeg er identisk (ut fra foreløpig info om hva som er i spillerene)........å sansynligvis blir digitale video ytelse lik oppo bdp 93 / 95 , cambridge 651/761 , elecrocompaniet emp2

Hovedforskjell spillere blir analog lyd ut.......her har jo mye ørene som skal høre , øvrig utstyr som skal brukes , lytterom mye å så for hvem dac signatur som passer så dette bør man jo egentlig teste.

4k kan variere om cambridge ikke velger qdeo 4k scaling men velger å scalere i mediatek brikken ? de andre spillerene bruker qdeo g2h

Sansynligvis uten jeg har sjekket 100% må sacd DSD bare kunne sendes HDMI 2 utgang på alle spillerene
    (hdmi 1 kan bare brukes til sacd der dsd gjøres om til 176,4 PCM)
    (på de eldre modellene kunne man sende dsd hdmi 1 , hdmi 2 + dsd til pcm hdmi 1+2 alt etter hva men selv ønsket)
    __________________________________________________ __________________________
    Mest åpne om sine spillere er Oppo
    Litt mere reservert er Cambridge

Helt reservert er Electrocompaniet som på ingen måte gir innsyn i hardware.
    Er det så at de nær sagt selger identiske spillere som de som koster 500 usd til 21000,- NOK så er det klart de holder kjeft.........har de puttet inn noe som i det minste kan forklare hvorfor spillerene deres er dyre hadde de etter min mening vært mere tjent med åpenhet om sine spillere
    __________________________________________________ _________________________
    Hva jeg mener er vel kanskje likehyldig for fleste men må nevne at om en EMP3 skulle være i referanse kategori lydkvalitet er det en stor mangel at de til den blodprisen ikke kan tilby digitale innganger som oppo/cambridge så man får brukt noe av denne analoge ytelsen som ekstern DAC fra eksterne optiske/coax kilder (burde hatt usb inn også).......ei heller headphone amp.

Skulle jeg valgt ville Oppo BDP 105 (som koster ca halvparten av en EMP3) , har samme funksjoner + mye mere være det utvilsomme valget (om man liker den analoge lydsignaturen 105 gir)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid likt lyden som kommer ut av EC produktene, men vet ikke hvordan emp3 er i forhold til de dedikerte cd spillerne. Jeg er ute etter bra stereo lyd. En stor fordel som oppo spilleren har, er at den kan brukes som dac. Sikker på at emp3 støtter dette? Finner lite info om denne.
    Jeg får "tygge" litt på dette. Mulig jeg tar en telefon og sletter meg på ventelista.
    Uansett hva det blir, så vil det bli bedre lyd enn den 23år gamle Sony spilleren jeg ga 1000kr for. ;-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har alltid likt lyden som kommer ut av EC produktene, men vet ikke hvordan emp3 er i forhold til de dedikerte cd spillerne. Jeg er ute etter bra stereo lyd. En stor fordel som oppo spilleren har, er at den kan brukes som dac. Sikker på at emp3 støtter dette? Finner lite info om denne.
    Jeg får "tygge" litt på dette. Mulig jeg tar en telefon og sletter meg på ventelista.
    Uansett hva det blir, så vil det bli bedre lyd enn den 23år gamle Sony spilleren jeg ga 1000kr for. ;-)
    Har ikke skrevet at EMP 3 har muligheten nei men får xlr ut

Ikke har Oppo BDP 103 muligheten nei

Cambridge 752 vil få optisk + coax inn

Oppo BDP 105 har optisk + coax + USB inn + hodetelefon amp + xlr ut

Alle spillerene vil også ha 2 stk HDMI inn så man kan også bruke DAC på den lyden

+ som DAC til det vanlige da med DLNA , USB HDD , disc , stream

Det vil sansynligvis være små forskjeller i hvordan de enkelte fabrikanter programerer og tilbyr funksjoner.
    Det gjelder belysning remote , power on spiller , demping av displaylys , app til android , iphone , ipad , kople usb tastaur til spiller , hvem nettverkstjenester/stream osv osv.
    Oppo dekker det meste....har ikke lest manual til emp3 eller bdp 752 ennå

Det som vil være hovedsakelig forskjellig mellom spillerene er den analoge lyden....hvem som passer deg å ditt utstyr ?
    __________________________________________________ ____________
    Det jeg vet ang Electrocompaniet EMP2 og forskjell oppo bdp 93 var

bdp 93 og emp2 har
    samme disc stasjon (drev)
    samme video kort (det vil si hele hovedkortet som har med digitale ytelser og funksjoner)
    samme strømforsyning
    (dette er ord fra EC selv)

Store delen av analog lyd har på EMP2 har EC gjort selv.
    Oppo 93 har op-amp krets ... EC bruker diskret kretstser ...
    EMP2 egen 24/192 DAC ... eget fullt balansert analog utgangs bord (xlr)
    Texas Instruments SRC4193 chip, en asynkron konverter, brukes til å oppsample alle PCM-signaler til 192kHz før lyden sendes til en CS4398 24-bit/192kHz D / A-konverter

Oppo 93 sin flerkanals analoge utganger beholdes i en EMP2

Dette blir da en prisforskjell (begge spillere kjøpt i Norge) på ca 16 - 17 lapper for bedret analog stereo ytelse med EMP2

Om stereo lyden er så bra at den forsvarer prisen blir opp til den som lytter.

Alternativene blir oppo bdp 95 , Cambridge azur 751 eller en eller annen custom oppo som varierer helt opp til 30 lapper
    Så har man noen bakdeler med bd spillere som gjør at mange bør tenke om man feks kjøper dyrt og langsiktig eller kanskje billigere og oftere.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EMP3 har samme spesifikasjoner som Oppo 103 når det gjelder innganger/utanger osv, men har i tillegg balansert stereo utgang da Electrocompaniet skal ha satt inn sin beste dac i spilleren. Ellers skal EMP3 ha noe bedre demping av selve drevet og ellers naturligvis et mer påkostet kabinett.

EMP3 er et produkt som primært retter seg mot den som enten har to-kanals anlegg eller den som ønsker å kombinere Blu-ray spiller med CD-spiller og derfor ønsker best mulig analog lyd ut i 2 kanaler.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •