Ny Multispiller fra Electrocompaniet (EMP2) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oppo bdp 105 bestillt, så skylder jeg på hygen om jeg skulle bli misfornøyd
    Finner ut det i løpet av Januar håper jeg.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    jeg har selv Oppo 103 (hadde ikke behov for analoge utganger) og jeg er superfornøyd selv om jeg ikke enda har puttet en eneste plate i den enda

jeg streamer for det meste 1080p mkv fra nettverk og den fungerer aldeles utmerket til det ....til og med teksting funker supert

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic i forhold til tråden her men... Oppo 103 som har to HDMI innganger, betyr det at den kan brukes som en HDMI switch slik at man kan koble til for eksempel dekoder og ps3 og få en HDMI opp til tv og en digital ut til ekstern DAC?

Edit: ok jeg sjekket spec på den en gang til og fant ut at det ikke er mulig og at det egentlig var en "dumt" spørsmål

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Litt off topic i forhold til tråden her men... Oppo 103 som har to HDMI innganger, betyr det at den kan brukes som en HDMI switch slik at man kan koble til for eksempel dekoder og ps3 og få en HDMI opp til tv og en digital ut til ekstern DAC?

Edit: ok jeg sjekket spec på den en gang til og fant ut at det ikke er mulig og at det egentlig var en "dumt" spørsmål
    Tror du må få en 103 eller 105 eier til å teste for deg
    men
    (jeg har ingen 103 men slik jeg forstår kan du)

HDMI inn kan brukes som en swich der du feks kan kople til kabel tv decoder + ps3 .....lyden kan videresendes til feks reciver , tv

Det samme vil jeg anta at du feks kan.........
    HDMI inn fra feks kabeltv decoder......tv bilde ut oppo til tv + lyd optisk/coax ut (feks da til en ekstern dac)

Usikker på om HDMI audio må settes som off da optisk coax brukes fra eksterne enheter (om man feks vil ha optisk/coax til extern dac)

HDMI inn
    Foruten å kunne kople rocku stick Roku Streaming Stick | Roku Streaming Player
    eller MHL MHL (Mobile High-Definition Link) - Expand Your Mobile World - YouTube
    så er da de to HDMI inngangene hovedsakelig beregnet på feks kabel/satelitt decodere osv.
    (nå er det slik at med slike decodere ove vil man få mye bildebehandling i disse tv boxene så det oppo kan er å pynte på bilde før tv....slike boxer har jo ikke source direct )

HDMI innganger
    HDMI ◦The inputs support stereo and 5.1 LPCM up to 192KHz, 7.1 LPCM up to 96KHz.
    ◦Lossy Dolby Digital and DTS up to 7.1.
    ◦Dolby Digital Plus up to 7.1.
    ◦They do not support input of DSD, Dolby TrueHD or DTS-HD MA. (altså kopler man til feks en ps3 slim må man sette ps3 til å sende hd lyden som multichannel pcm med bd film og hd lyd)
    ◦If fed Stereo LPCM originating from an HDCD disc, then the HDCD decoder in the OPPO can be used.
    ◦Note that as with all HDMI, audio can only be carried embedded in a video signal (which can be a black image). To use high bit rate LPCM, that signal must be 720p or higher.

Altså .....man kan ikke avspille CD på feks ps3 HDMI inn OPPO men all lyd må inneholde bilde (tv , sd , hd video film)

Siden mange er stereo brukere nevner jeg også at man kan kople effektforsterker direkte til oppo (volum kontroll med fjernkontrollen til bd spilleren).....man må altså ikke ha forforsterker.
    usikker på om dette fungerer XLR ut men fungerer RCA phono

...........uten å ha sjekket alt jeg har skrevet tror jeg alt eller det meste også gjelder EMP3 + nye CA752
    __________________________________________________ ________________

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Får vel si gratulerer
    (det hadde jeg sagt om det ble en 752 eller emp3 også)
    Fornøyd håper jeg du blir:-)

Skal du forberede deg litt så er det jo bare å lese ..105 manual
    http://download.oppodigital.com/BDP1...glish_v1.4.pdf

En 105 vil være lik en 103 på de tingene de har felles.....så faq kan være greit å lese
    (105 har alt en 103 har + (105 har selvsagt optisk/coax inn , usb inn , hodetelefon amp , bedre dac , xlr)
    Unofficial OPPO BDP-103 Frequently Asked Questions

en 105/103 vil være lik den eldre 93 ang mediafiler
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

eller det meste likt ang annen info
    BDP-93 FAQ - OPPOwiki
    (de nye 103,105,emp3,752 har ikke esata...osv men det meste med nettverk , filer , avspilling vil være likt....+ en 103/105 vil selvsagt ha 4k , 2d til 3d , 2 hdmi inn osv som ikke 93 har)

dette er usa info så noen stream funksjoner vil vel avike fra en EU modell

105 USB inn (pc Software Driver for USB Audio DAC kan lastes ned fra Oppo )
    USB inngang på 105..high end DAC for PC.............
    The USB DAC fully supports the USB Audio 2.0 standard and can operate in asynchronous clock mode. It can take 16 and 24-bit stereo audio with sample rates of 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz and 192kHz.

When connected to a computer, the BDP-105 becomes a "sound card" or audio output device for the computer. Users can use their familiar audio library and playback software to stream music to their home theater or sound system.

The asynchronous clock mode ensures that the highly accurate and stable clock inside the BDP-105 drives audio data to the digital-to-analog converter so the time domain accuracy is not affected by the jitter performance of the computer's master clock or bus clock. The ESS Sabre32 Reference DAC and the excellent analog audio section are utilized to convert the digital audio data to analog audio signal with the highest accuracy and lowest distortion.

105 Optisk , Coax inn
    Optical and Coaxial (BDP-105 only) ◦Inputs are S/PDIF, meaning they support stereo LPCM and lossy Dolby Digital and DTS
    __________________________________________________ ___
    Den delen som jeg kanskje mener er mest viktig med bd spiller skal jeg også legge frem for og berolige deg Razortec.
    Spillere som har identiske hovedkort (chipsets , plattform eller hva man vil kalle det) trenger samme identiske oppdateringer for bedre/flere funksjoner/ytelser .

Eksemplene er forrige modeller der alle spillerene hadde identisk hovedkort ...ser man fra september 2011 fordeler oppfølging fra fabrikant seg slik.....
    (selvsagt burde oppo , ec , cd fått samme firmware og like fort)

12.09 . 2012 - beta.https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-74-0908B.aspx
    14.08 . 2012 - off....https://www.oppodigital.com/blu-ray-...e-71-0723.aspx
    31.07 . 2012 - beta.https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-71-0723B.aspx
    23.04 . 2012 - off....OPPO BDP-93/95 Blu-ray Disc Player Firmware Update
    06.03 . 2012 - off....OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    23.01 . 2012 - beta.OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    21.12 . 2011 - off.OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    05.12 . 2011 - beta.OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    26.09 . 2011 - off.OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    12.09 . 2011 - beta.OPPO BDP-93 Blu-ray Disc Player
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread
    13.04 . 12 (står 13.04.14)..Cambridge Audio

To ensure the best possible viewing experience, the player may need a firmware update from time to time. Please visit the ELECTROCOMPANIET Digital web site Electrocompaniet - to check for firmware updates and instructions on installing the updates.

Electrocompaniet - Firmware

Electrocompaniet - EMP 2

Meste er viktige oppdateringer ...les feks oppo oppdateringene så ser man forbedringer/endringer for selve spiller og disc støtte.....hva får man uten dem ?(jo alt fra mindre glede , masse feil , problem , desperate stunder)
    Får kommende spillere ....emp3....103...105...752 samme variabel mengde firmware er det ikke tvil om at noen spillere vil man få mere utbytte av enn andre.

her er oppdateringene til 103/105 så langt
    2 beta + 2 offesielle
    dato..mnd...år
    28.12 . 2012 - off...https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-38-1220B.aspx
    06.12 . 2012 - beta.https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-38-1205B.aspx
    19.11 . 2012 - beta.https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-37-1114B.aspx
    23.10 . 2012 - off...https://www.oppodigital.com/blu-ray-...e-33-1018.aspx

Official OPPO BDP-103 Owner's Thread

enorm spiller når man tar av lokket...fremfor 103,emp3
    [Youtube]IXr6a01HXok#t=125s[/youtube]

en emp3 innvendig http://www.audioreference.co.nz/site...20internal.jpg

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en oppo 103, og der står det at lyden blir maks 16kb/44khz ved coax ut og det er fordømt irriterende. (kan ikke dekode hdmi-lyd) De fleste EC' brukere ville nok kople XLR eller digital coax til forsterkeren/dac, ville lyden ikke bli forkrøplet til 16bit/44khz selv om kildematerialet til BD er 24bit eller fra SACD med DSD?

--------------------------------------------------------------
    (vakkert skrevet, men så mye at jeg tar meg friheten å krympe det til noen sitater så det blir lettere for folk å få tak i informasjon. Jeg har erfart ofte at folk takler ikke så mye på en gang, hehe.)

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    en 105/103 vil være lik den eldre 93 ang mediafiler
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki
    jeg har nylig erfart at 103 støtter ikke eksterne tekst(vobsub/srt) hos mkv/avi, mens support for internte tekst virker ikke alltid. jeg skal snakke med Oppo en dag, så får vi/jeg håpe at det blir bedre. Får se, kan hende at de ikke gidder, og da er det greit å få det stadfestet.

To ensure the best possible viewing experience, the player may need a firmware update from time to time. Please visit the ELECTROCOMPANIET Digital web site Electrocompaniet - to check for firmware updates and instructions on installing the updates.

Electrocompaniet - Firmware

Electrocompaniet - EMP 2
    Jepp, sjokkerende. Ikkeno' på lenge.
    jeg syntes at det er en stor feiltakelse å bare droppe firmwaresupdates.
    De trenger ikke å komme så ofte, men i det minste noe?!

Sitat Opprinnelig postet av hygen , side 1
    EMP2 er øverst BDP 93 nederst
    (det nederste kortet til høyre på begge spillere er regionfri kit å behøver ikke være like siden det lages mange ulike versjoner å de koples litt anderledes så derfor ulik plassering ledninger til kit)
    Dumt for stereo lyttende folk som får valg om en oppo 103 kopi ved navn EMP-3.......da oppo bdp 105 er virkelig laget for stereo brukere
    (til pris og analog ytelse burde emp 2 være en kopi av 95 (ikke 93) + nye emp3 burde være en kopi av 105 (ikke 103)
    Helt enig!
    Strømforsyningen er ikke elendig, en linjær strømforsyning trenger ikke å være bedre enn en svisjet, men det hadde vært lurt å bruke noen kroner for skjerming av strømforsyningen, det ville kanskje gavnet lyden for XLR-utgangen. Det er en god grunn til at strømforsyningen sitter lengst mulig vekk fra de andre kretsene.

I oppo'en er det ikke nødvendig med skjerming ettersom det er ingenting som dekker over strømforsyningen, så støyen er nede på et minium (som vises i tester av støynivået til spilleren)

Jeg syntes faktiskt at EC kunne hatt gjort så mye bedre for den prisen de tar.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal være bra naiv for ikke å se at dette er et reint profittforetak fra EC.
    Avansen på BD spillerne deres vil jo være skyhøy sammenlignet med Oppo og Cambridge. Hvorfor kjøpe en overpriset 103, med ettermontert xlr og "bedre" dac, når man kan kjøpe en 105 som har alt. Selvsagt vil ikke EC pakke inn en 105, fordi den vil være dyrere for dem og vanskeligere å "forbedre". Jeg mister totalt respekt for EC når de holder på sånn. Kjeltringer. Men verden vil alltid bedras.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært meningsløst for EC å basere sin spiller på 105 og ikke 103 da de jo benytter sin DAC og analog utgangskrets. EMP 3 er definitivt bedre enn standard Oppo 105 i stereo, men man også få levert oppgradert Oppo, så får man velge selv hva man vil ha. Men å si at det er kjeltringstreker å putte inn sin egen DAC og analogutgang, gi spilleren et bedre chassi og så ta ekstra betalt for det hele er vel å dra det litt langt...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Jeg har en oppo 103, og der står det at lyden blir maks 16kb/44khz ved coax ut og det er fordømt irriterende. (kan ikke dekode hdmi-lyd) De fleste EC' brukere ville nok kople XLR eller digital coax til forsterkeren/dac, ville lyden ikke bli forkrøplet til 16bit/44khz selv om kildematerialet til BD er 24bit eller fra SACD med DSD?
    Oppo 103 kan sende tilogmed 24 bit 192 kHz ut optisk/coax
    men
    Er disc kopibeskyttet blir lyden sendt ut som max 16 bit 48 kHz
    (dette for å unngå high res piratkopi)
    ...dvs feks FLAC 24/192 kan du fint avspille i sin helhet.
    ...dvs feks BD disc med 24 bit 192 kHz DTS HD MA optisk/coax ut stereo blir 16 bit 48 kHz...............surround ut optisk / coax vil dette bli DTS Core (dts core....tilsvarer beste dts man finner på dvd)
    ...dvs DVDA vil bli 16/48 stereo ut
    ...dvs BD Multichannel PCM eller stereo spor disc med feks 24 / 96 vil bli 16/48
    osv osv osv

Dette med 16/48 med optisk/coax er standard for alle bd spillere ang kopibeskyttet disc

Fleste BD spillere sender max 24/96 men noen slik som Oppo /electrocompaniet /Cambridge sender 24/192 der man avspiller ikke kopibeskyttet

Ingen BD spillere kan sende SACD lyd ut optisk/coax
    (på en hybrid sacd vil red book sporet (16/44,1) avspilles

optisk/coax ut ....man kan modifisere enkelte avspillere så de omgår kopibeskyttelsesregler + kan sende sacd ut som pcm (usikker på om pcm blir 88,2 eller 176,4 kHz)

jeg har nylig erfart at 103 støtter ikke eksterne tekst(vobsub/srt) hos mkv/avi, mens support for internte tekst virker ikke alltid. jeg skal snakke med Oppo en dag, så får vi/jeg håpe at det blir bedre. Får se, kan hende at de ikke gidder, og da er det greit å få det stadfestet.
    BDP-103 Media Files FAQ - OPPOwiki
    Vær obs på at mange dlna server software osv kan ha begrensninger ...bruk feks oppo faq for riktig valg
    (bruke oppo faq er også beste info for electrocomaniet/cambridge eiere også)

En Oppo 93 er meget lik i dlna , filtyper osv så det er mye bra info og lese en 93 faq
    det en 103 støtter som ikke 93 gjør er ...◦FLV (Flash Video)◦MPO (Multi Picture Object)◦3GP
    MKV med FLAC.. , DTS HD MA...Dolby ThrueHD

BDP-93 FAQ - OPPOwiki
    ang nettverk har 103 50 raskere wifi + støtte for SMB osv)

(firmware electrocompaniet)
    Jepp, sjokkerende. Ikkeno' på lenge.
    jeg syntes at det er en stor feiltakelse å bare droppe firmwaresupdates.
    De trenger ikke å komme så ofte, men i det minste noe?!
    Endel av firmware oppdateringer kan være forbedring av spiller.
    De aller fleste firmware oppdateringer dreier seg om filmprodusenter (disc) som ikke følger fastsatte regler for produksjon .
    Det kan da være avspillingsproblem , feil lyddecoding osv som må endres med firmware for riktig avspilling.
    Så lenge flere typer spillere krever samme firmware for riktig ytnyttelse av disc/spiller så sier det seg selv at når enkelte fabrikanter tilbyr spillerene de har solgt hyppige oppdateringer.......andre fabrikanter skjelden eller aldri oppdateringer vil en slik lite/skjelden oppdatert spiller spille av mye feil/kan ha mye problem ved avspilling/vil ikke få forbedring av ytelse som brikkesett fabrikanten har kommet med ...osv osv

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •