Posten "#¤!¤#"!!#"!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg støtter Ulf-B her. Når du har signert for pakken så er det en sak mellom deg og posten.

Min erfaringer at man bør se utenpå pakken først.
    - så dersom det er synlig skade, så spør du om å få åpne den. Det går de med på i 99% av tilfellene. Rapport skrives, og du kan se om det er greit eller om du vil sende inn erstattningskrav eller lignede.

- Dersom det ikke er synlig skade på pakken er det mye værre å se om det er noe galt inni.

I begge tilfeller kan det være greit å ha bilder, slik at du har dokumentasjon på at tilstanden var slik, og ikke du som gjorde det. Det vil gjøre en evt. erstattningssak lettere.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er og enige med Ulf - formelt sett, men:

Kjøp og salg er en avtale mellom to parter, som ikke er i havn før mottatker har mottatt varen i forespeilet stand. Selger har valgt å sende pakken da han ikke fikk solgt den lokalt til samme pris, og kjøper er fornøyd han slipper å reise å hente varene. Begge tar på den måten en risk som man i etterkant må bli enige hvordan dekkes i fall slikt skjer, med mindre man har inngått en avtale om at kjøper tar all risk.

Dette er litt i samme gate som om produktet ikke virker slik det var forspeilet. Selv om produktet er kvittert ut av kjøper er ikke selger fri for ansvar. Det finnes en egen lov om dette: Kjøp fra privatperson (kjøpsloven) - Forbrukerportalen
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Nå har posten omsider mottatt pakken og vurdert skaden.
    Pratet med saksbehandleren pr telefon. Hyggelig type. Han foreslo å sende forsterkeren til ESC Holding for ny front, samt skjekk av intern status på forsterkeren, alt på Postens regning.

Godt å se at Posten fungerer slik de reklamerer. Ser ut til å ordne seg dette.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Nå har posten omsider mottatt pakken og vurdert skaden.
    Pratet med saksbehandleren pr telefon. Hyggelig type. Han foreslo å sende forsterkeren til ESC Holding for ny front, samt skjekk av intern status på forsterkeren, alt på Postens regning.

Godt å se at Posten fungerer slik de reklamerer. Ser ut til å ordne seg dette.
    Bra !!!!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ bircoff: Flott.

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg støtter Ulf-B her. Når du har signert for pakken så er det en sak mellom deg og posten.
    Så flott. Så når du og Ulf-B kjøper en ting på nettet (f. eks. en eller annen audiodings fra et sted), og produktet dere kvitterer ut på Posten viser seg å være skadet under transporten, så er dette da en sak mellom dere og Posten. Selger er da ikke en del av "saken". Storsinnet av dere.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    @ bircoff: Flott.

Så flott. Så når du og Ulf-B kjøper en ting på nettet (f. eks. en eller annen audiodings fra et sted), og produktet dere kvitterer ut på Posten viser seg å være skadet under transporten, så er dette da en sak mellom dere og Posten. Selger er da ikke en del av "saken". Storsinnet av dere.
    Jeg er ikke alltid storsinnet - ikke i slike situasjoner. Men et langt liv har lært meg at det er hensiktsmessig å forholde seg til realitetene. Hvis selger setter seg på bakbena - og det hender dessverre - vel, da er det Postloven og mitt forhold til Posten som gjelder. Punktum. Jeg liker det like lite som dere andre her - men sånn er det bare.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren kom tilbake etter full service hos abrahamsen. Ny front, nye bein, ny boks(?), renset, og testet.
    posten ordnet opp som lovet

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0