Hjelp: Sonos finner ikke nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Hjelp: Sonos finner ikke nettverk

    Har googlet og prøvd i timesvis, noen som kan hjelpe?
    Har koblet min ZP90 til routeren, restartet router/laptop osv..
    Sonos programmet svarer med at det ikke finner noe hvergang.
    Brannmur godtar Sonos, kan det være ip adressa, evt hva?

  2. #2
    Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Har googlet og prøvd i timesvis, noen som kan hjelpe?
    Har koblet min ZP90 til routeren, restartet router/laptop osv..
    Sonos programmet svarer med at det ikke finner noe hvergang.
    Brannmur godtar Sonos, kan det være ip adressa, evt hva?
    Hei.

    Er det Sonos programmet på en PC som ikke finner ZP90? I så fall: Står ZP90 og PC'n på samme nettverk? Dersom f.eks PC'n din får nett via en trådløs router, så er det vanlig at den kjører en egen DHCP tjeneste. Så dersom ikke ZP90 er koblet til den samme routeren, så kan de stå på forskjellige nett.

    Stein Ivar

  3. #3
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og du har koblet zp90 fysisk til ruteren, ikke sant?
    Og kjørt standard oppkobling med å lete etter soner i dataprogrammet og trykke inn de to knappene på zp90?

  4. #4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Og du har koblet zp90 fysisk til ruteren, ikke sant?
    Og kjørt standard oppkobling med å lete etter soner i dataprogrammet og trykke inn de to knappene på zp90?
    Ja og Ja

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hei.

    Er det Sonos programmet på en PC som ikke finner ZP90? I så fall: Står ZP90 og PC'n på samme nettverk? Dersom f.eks PC'n din får nett via en trådløs router, så er det vanlig at den kjører en egen DHCP tjeneste. Så dersom ikke ZP90 er koblet til den samme routeren, så kan de stå på forskjellige nett.

    Stein Ivar
    Sonos programmet ja, hvordan sjekker jeg dette er litt numb på det området her.. Pc'n får nett gjennom trådløs router, (altibox) hvordan skifter jeg feks nett på ZP90?

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bumper denne, da jeg begynner å bli desp:-D

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan virke som om at det er en brannmur, eller lignende som lager kødd på nettverket ditt.

    Om alt er som du sier, koblet til samme router, med kabel, og fortsatt ikke finner hverandre, må du kontakte Sonos' live chat.
    For å gjøre dette, må du gå inn på Wireless Home Music Systems and HiFi Music Players from Sonos og velge land til USA.
    Deretter trykker du support, og velger å gå på Live chat. Dette kan kun gjøres etter kl 1500, da gutta i USA ikke våkner før...

    Da hjelper de deg med å feilsøke system og nettverk, og forteller deg hvordan dette skal gjøres med ditt utstyr.

  8. #8
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det over ikke fungerer, ring Sonos support, de er veldig hjelpsomme.
    Se her: http://avforum.no/forum/av-prosessor...-traden-4.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •