Lyd gjennom Micro-USB?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd gjennom Micro-USB?

Hei

Skal kjøpe en dac til appletv2 som skal gå til NAD C356. Jeg lurer på om det er mulig å å føre lyd fra Apple tv2's micro usb?

Har tenkt å bruke denne Pro-Ject USB Box D/A-konverter - Sort som DAC viss det går?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VEIT ikke, men jeg tviler sterkt!
    To grunner:
    1. For å få lyd via USB må man installere DACen som et lydkort på den enheten man kobler den til, tviler på at Apple TV støtter dette.
    2. Usikker på hvor mye strøm du kan ta ut av en micro usb-kontakt, tror ikke det er like mye som av en vanlig, og den DACen har vel ikke egen strømforsyning, har den vel?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare svarer i henhold til det jeg leser på internett. Dette er ikke muligt, men, der er forskjellige hacks på internett, dette er dog som alltid på eget ansvar.

Hvorfor ikke bruke den optiske utgangen på Appletv2 til en dac der har optisk input? Da kan du kjøpe dac modulet der passer i din forsterker : NAD MDC-DAC-modul D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bare svarer i henhold til det jeg leser på internett. Dette er ikke muligt, men, der er forskjellige hacks på internett, dette er dog som alltid på eget ansvar.

Hvorfor ikke bruke den optiske utgangen på Appletv2 til en dac der har optisk input? Da kan du kjøpe dac modulet der passer i din forsterker : NAD MDC-DAC-modul D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Tenkte på det, men fikk forklart at viss den var på f.eks på optisk inngang ville ikke phonoinngangene funke, er dette riktig? Det vil si jeg må skifte hver gang jeg skal høre fra noe anna en pc...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig fungerer de andre inngangene på dac`en også, men du må manuelt flytte bryteren alt etter hvilken kilde du lytter til.
    Alternativt kan du jo gå for en annen dac, Cambridge sin f.eks., eller Abrahamsen : Abrahamsen D/A konverterer - Elkjøp da blir det litt lettere å skifte da du ikke må rote bak forsterkeren.
    Ellers, der er en billig brukt Muse her : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/82020

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig fungerer de andre inngangene på dac`en også, men du må manuelt flytte bryteren alt etter hvilken kilde du lytter til.
    Alternativt kan du jo gå for en annen dac, Cambridge sin f.eks., eller Abrahamsen : Abrahamsen D/A konverterer - Elkjøp da blir det litt lettere å skifte da du ikke må rote bak forsterkeren.
    Ellers, der er en billig brukt Muse her : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/82020
    Viss ikke phonoinngangene funker viss "knappen" står på optisk, og jeg må bak å skifte, er NAD ikke noe for meg.

Abrahamsen DAC'en ser bra ut, men følger ikke med kontroll, så må fram og skifte der og. Har hørt at Musical Fidelity V-DAC skal være bra..

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Viss ikke phonoinngangene funker viss "knappen" står på optisk, og jeg må bak å skifte, er NAD ikke noe for meg.

Abrahamsen DAC'en ser bra ut, men følger ikke med kontroll, så må fram og skifte der og. Har hørt at Musical Fidelity V-DAC skal være bra..
    EDIT: Abrahamsen var veldig billig nå da. Må man fram og skifte kilde på den DAC'en og?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi

Som på en forsterker må du skifte kilde på en dac. Når bryteren står på optisk lytter du til den optiske inngangen, når bryteren står på coax hører du på den.
    Abrahamsen dac`en har jo brytere på fronten som du bruker. Du kan ha denne på toppen av din forsterker og da betjene den der.
    Musical Fidelity er samme såvidt jeg vet, der sitter også en bryter der veksler mellom inngangene. Muligt jeg misforstår Musical Fidelity, men når bryteren står i "Coaxial" kan du ENTEN bruke den optiske eller coax, altså ikke begge deler, når bryteren står i "USB" brukes denne inngangen. Så det er en ulempe med Musical Fidelity hvis du tenker på å bruke både coax og optisk, det går nemlig ikke om jeg skjønner manualen korrekt da.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som på en forsterker må du skifte kilde på en dac. Når bryteren står på optisk lytter du til den optiske inngangen, når bryteren står på coax hører du på den.
    Abrahamsen dac`en har jo brytere på fronten som du bruker. Du kan ha denne på toppen av din forsterker og da betjene den der.
    Musical Fidelity er samme såvidt jeg vet, der sitter også en bryter der veksler mellom inngangene. Muligt jeg misforstår Musical Fidelity, men når bryteren står i "Coaxial" kan du ENTEN bruke den optiske eller coax, altså ikke begge deler, når bryteren står i "USB" brukes denne inngangen. Så det er en ulempe med Musical Fidelity hvis du tenker på å bruke både coax og optisk, det går nemlig ikke om jeg skjønner manualen korrekt da.
    Music Fidelity passer meg betre, men det som er surt er at i går hadde bassbrothers den til 2000, og nå er den helt borte desverre.
    Ser også på abrahamsen at det er 2 utganger. RCA og XLR. Finnes det XLR til 2xRCA eller må jeg lage selv?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du ha xlr-rca? Bruk rca utgangene, du trenger da bare en vanlig rca kabel fra disse til Aux inn på din forsterker.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du ha xlr-rca? Bruk rca utgangene, du trenger da bare en vanlig rca kabel fra disse til Aux inn på din forsterker.
    Tenkte jeg skulle koble til en PS3 og en apple tv. Det står det er 1 RCA utgang og 1 XLR utgang..?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til PS3 og Appletv skal du bruke INNgangene på dac`en jo. F.eks. optisk ut fra din Appletv til optisk inn på dac, og f.eks. coax digital ut fra din ps3 til coax digital inn på dac.
    RCA utgangen på dac kobler du da til din forsterker.

Du blander det med ut og innganger.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal koble til PS3 og Appletv skal du bruke INNgangene på dac`en jo. F.eks. optisk ut fra din Appletv til optisk inn på dac, og f.eks. coax digital ut fra din ps3 til coax digital inn på dac.
    RCA utgangen på dac kobler du da til din forsterker.

Du blander det med ut og innganger.
    Det er ikke coax ut på ps3?
    Ja, jeg rota litt med inn og ut gangene ja. Man trenger bare 1 kabel ut fra DAC'en ja.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger du en optisk>coax konverter, da kan du koble din PS3 optiske utgang til denne, og da med coax fra konverteren til dac`ens coax inngang, eller du må finde en dac med to optiske innganger, denne f.eks. CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Med denne kan du koble din pc til med usb, PS3 med Toslink og Appletv med Toslink.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ikke kjøpe DAC bare ut fra hvor mange innganger den har, du bør høre på den og høre om du liker den, også.
    DAC-Magic hadde jeg tenkt å kjøpe, til jeg hørte den, da fant jeg ut at jeg skulle prøve å finne noe annet.
    Det er nok en grei DAC, god til prisen påstås det, men den passet ikke meg.
    Du bør uansett høre sjøl, før du handler.
    Hva jeg, eller andre hifinisser her inne, måtte mene er greit å bruke som pekepinn på hva du bør høre på, men det er ikke noen fasit, vi har ikke ditt anlegg, dine ører eller dine preferanser for lyd.

Lykke til

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye fram og tilbake har jeg bestemt for å selge NAD'en min og kjøpe Denon AVR 1912. Der har jeg airplay og innebygget dac.
    Blir en betre økonomisk løsning. Har tenkt å ha et 2.1 oppsett, er det nokk til å drive frontene mine? (signatur)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du får se. Du kunne jo også kjøpe en stereo forsterker med innebygget dac, HK f.eks.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er fint med Denon 1912 er at den har innebygget airplay + mang tilkbolingsmuligheter som f.eks HDMI og digital inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •