Dali Ikon + Denon 3312 = Sant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon + Denon 3312 = Sant?

God morgen.

Jeg har tenkt å bytte store deler av anlegget mitt (nærmere bestemt Dynavoice Def-6, Yamaha rv-x667),
    og vurderer Dali Ikon 6/7 (eller helst en Mentor 5/6) koblet opp mot en Denon 3312.
    Jeg er heller ikke fremmed for å putte på en effektforsterker (F.eks. en NAD C275BEE) hvis det skulle vise seg å være en god ide'

Det eneste jeg skal beholde av eksisterende løsning er min Cambridge Azur 751 BD

Grunnen er en god musikkløsning som også funker til film.
    Med eksisterende løsning så er filmlyden helt grei. Og jeg trenger ikke mer. Men vil ha mer ut av musikken.
    God og klar musikk som fungerer på moderate volum-nivåer.

Det hører med til historien at stuen dette skal brukes i sannsynligvis er en akustisk katastrofe.

Nå er planen å lytte på disse kombinasjonene etter hvert. Men siden tiden er knapp og jeg har noen barnevogner (bla en VW Sharan) som skal kjøpes først, så søke det derfor tilbakemeldinger fra forumet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon reciver + Ikon = god match.

Jeg har Denon 2808 + Ikon 6. 3312 og 2808 er vel ca det samme, bare mer oppdatert modell.

Jeg ville hørt nad før du kjøpte en slik effekt. Da jeg personlig ikke likte den lyden, og ble raskt skarpt. Men igjen så vet jeg det er mange som bruker de på f.eks Mentor og lignende.

Nå vet jeg ikke hvilke problemer du har i rommet ditt, men kanskje noen akustiske tiltak vil være vel verd pengene. Dersom du hører på musikk som er basskrevende så bør du vurdere sub.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner en som har AVR3311 + Ikon 7 mkII. Det låter helt konge. Værre blir det ikke med NAD C375BEE! Hørte på sistnevnte kombo på HFK :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger.
    Det høres ut som jeg må begynne å spare.
    Hvis oppgraderingen skal gjøres gradvis, hva anbefales det å begynne med?
    Vil en bedre receiver få ut mer av potensialet i høyttalerne, eller bør det være omvendt.

Når det gjelder det såkalte lytterommet, så er det dagligstuen. Og den er nylig oppusset, uten at de akustiske kvaliteter da ble vektlagt.
    På den tiden så var god lyd et uinteressant fenomen

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bøljemusikk
    Takk for gode tilbakemeldinger.
    Det høres ut som jeg må begynne å spare.
    Hvis oppgraderingen skal gjøres gradvis, hva anbefales det å begynne med?
    Vil en bedre receiver få ut mer av potensialet i høyttalerne, eller bør det være omvendt.

Når det gjelder det såkalte lytterommet, så er det dagligstuen. Og den er nylig oppusset, uten at de akustiske kvaliteter da ble vektlagt.
    På den tiden så var god lyd et uinteressant fenomen
    Personlig så hadde jeg kjøpt høyttalere først, og beholdt reciveren inntil du oppgraderer reciver. Da har du mulighet å få f.eks noen brukte Mentor 6 for en pris som ikke er så langt unna Ikon 6/7 ny. Slik at du bruker mer tid på oppgraderingene og sikkert litt mer penger (med mindre du kjøper brukt). Recivere pleier å gå ned i pris når det er nye modeller på trappene også. Så det kan være lurt å vente til det skjer, med mindre du kjøper brukt.

De fleste som selger brukte produkter innen prisklasse over 10k pleier å ha produkter som er holdt bra, kvittering og emalasje.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •