Er hifi dyrt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Tråd: Er hifi dyrt?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Støtter den. Kjøpte Dynavoice M65 billig og har ikke angret siden. Onkyo tx-nr609 til 2,5k ,xtz sub og jeg tror du blir fornøyd!

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Støtter den. Kjøpte Dynavoice M65 billig og har ikke angret siden. Onkyo tx-nr609 til 2,5k ,xtz sub og jeg tror du blir fornøyd!
    Ikkesant. Den receiveren er fin, prisen er vel halvert siden den kom på markedet.
    Dra til Sverige om mulig og kjøp sub, jeg gjorde det og sparte 800 kr.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner den tida hvor lyd var mye morsommere pr. krone!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Kompentanse er vel å overdrive litt. Litt mer peil har de jo, men det er ikke akkurat vitenskapelige artikler som ligger til grunn for selgernes uttalelser. Det er iallefall mitt inntrykk. Til og med samboeren min himler med øynene inne på Soundgarnen, Oslo Hi Fi Center og Hi Fi Klubben.
    Så personer som f.eks snikkers-is har bare "litt" mer peiling enn en tilfeldig valg person på elkjip? De på elkjip driter i om de selger en høyttaler eller en tannkost. De vet såvidt forskjell.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge idag er hifi billig! Det som er dyrt er oppgraderingene!
    Man får fint et godt stereoanlegg til 6-8000, men problemet er folks syke og evne til å la seg rive med av hva andre mener.
    Stort sett så har hifi noen enkle grunnregler å følge, akkurat som feks biler, man får som regel det man betaler for... og husk, fortsatt er det mange som kjører rundet i en gammel Lada og er storfornøyd med det...
    Det som er viktig er at du finne en høyttaler/forsterkerkombo som passer deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFI kan være ganske dyrt.. MEN, ser du liker mest trance og dubstep, trenger ikke å bli så dyrt da.. Skaff deg noen Cervin Vega og NAD forsterker så langt pengene rekker, så blir du nok fornøyd!
    Satser du mer imot Jazz, metall og klassisk.. JA, HIFI er dyrt!
    Klipsch spiller også ganske bra, men da må du vel heller velge Denon.. Se litt på bruktmarkedet og på finn.no så kanskje du finner noe kurant? Brukt trenger faktisk ikke å være så dumt..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Så personer som f.eks snikkers-is har bare "litt" mer peiling enn en tilfeldig valg person på elkjip? De på elkjip driter i om de selger en høyttaler eller en tannkost. De vet såvidt forskjell.
    Snickers-is er jo et spesielt tilfelle og kan ikke sammenlignes med noen av disse. Dette er jo en privatperson som er hifi interrisert som har startet butikk og eget høyttalermerke ved hjelp av sin ekspertise, han har ikke kjempestor butikk hvor han er avhengig av hundrevis av selgere som er inkompetente, han fungerer jo nesten mer som en konsulent som perfeksjonerer egne skreddersydde systemer til deg og er langt ifra preget av å pøse ut mest mulig drit for å tjene mest mulig penger, dette er en spesialist som ikke oppsøker folk men heller motsatt at folk oppsøker han fordi de vet hva de skal ha. Hvertfall dette inntrykket jeg har fått.

Kan jo også nevne at soundwave gutta, samt lille butikken stereofil er personer som har hakket mer peiling en den gjennomsnittlige selger Men de sistnevnte er litt mer preget av å "pushe" sine produkter, hvertfall stereofil, rett og slett fordi de er så konkurranse utsatt.

Finnes jo faktiskt noen som jobber på hifi klubben som har peiling, problemet er jo at kjeden er for stor til å klare skaffe "eksperter" til alle stillingene, og dette gjelder jo hvertfall for elkjøp. Hvordan skal man klare finne 10tusen hifi nerder til butikken dems :P

Noen av hii butikkene burde kanskje lett på forumet her etter nye folk om de trengte det

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Meh. Vi har høy kjøpekraft innen hi-fi, kontra alt annet. Når vi hører om en høyttalere til f.eks $20,000 i USA, sier de at kan få en fin nybil for den prisen. Og det stemmer jo.. Mange fine nybiler til $20,000 i USA. Dermed kan det være vanskeligere for en amerikaner å tenke å bruke så mye på en høyttaler. Får ikke noe spennede ny bil for den prisen i Norge nei
    Tror ikke den jevne amerikaner har lønna vi har i Norge heller... Hjelper ikke at det koster mindre, når du tjener mindre.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at hifi er dyrt, det blir en hobby, og er man glad i hobbyen sin så bruker man penger på den.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Snickers-is er jo et spesielt tilfelle og kan ikke sammenlignes med noen av disse. Dette er jo en privatperson som er hifi interrisert som har startet butikk og eget høyttalermerke ved hjelp av sin ekspertise, han har ikke kjempestor butikk hvor han er avhengig av hundrevis av selgere som er inkompetente, han fungerer jo nesten mer som en konsulent som perfeksjonerer egne skreddersydde systemer til deg og er langt ifra preget av å pøse ut mest mulig drit for å tjene mest mulig penger, dette er en spesialist som ikke oppsøker folk men heller motsatt at folk oppsøker han fordi de vet hva de skal ha. Hvertfall dette inntrykket jeg har fått.

Kan jo også nevne at soundwave gutta, samt lille butikken stereofil er personer som har hakket mer peiling en den gjennomsnittlige selger Men de sistnevnte er litt mer preget av å "pushe" sine produkter, hvertfall stereofil, rett og slett fordi de er så konkurranse utsatt.

Finnes jo faktiskt noen som jobber på hifi klubben som har peiling, problemet er jo at kjeden er for stor til å klare skaffe "eksperter" til alle stillingene, og dette gjelder jo hvertfall for elkjøp. Hvordan skal man klare finne 10tusen hifi nerder til butikken dems :P

Noen av hii butikkene burde kanskje lett på forumet her etter nye folk om de trengte det
    Et av poengene mine (som kom dårlig frem) var at det er mange hifi-butikker som ikke er så store, men har enorm kompetanse. Disse har ikke samme muskler som elkjøp eller andre store aktører som tar vekk levebrødet ganske raskt fra disse.

Jeg burde kanskje endret fra Hifi-klubben til hifi-butikker/hi-end-butikker i mitt første innlegg. Det virker også som det er mange som tror at det er gratis å drive butikk med lokale og arbeidstakere. :roll:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Utrolig kjedelig for de mindre butikkene som faktiskt har kompetanse at elkjop eksisterer og ødelegger, men sånn er konkurransen tar vekk spesialiteten og kompetansen

Blir litt som kina som har billigere arbeidskraft utkonkurrerer andre og det eneste vi kan gjøre er å spesialisere oss på kompetanse og spesielle produkter. Snickers er jo en av de som virker som har orden på dette, litt vanskeligere siden dette markedet er litt lite.

Newcomer JVP sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha god lyd,så må man regne me å bruke litt penger.:P Men kan være heldig å komme over noe bra på bruktmarkedet til en fornuftig pris.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Et av poengene mine (som kom dårlig frem) var at det er mange hifi-butikker som ikke er så store, men har enorm kompetanse.
    Venter selv på høyttalere kjøpt av et enmannsforetak. Noen innehar selvfølgelig enorm kompentanse. Mente bare at jevnt over er det mye svada og salgsteknikker som er ute og går i hi fi sjapper. Da er Elkjøp med sine lavere priser faktisk å foretrekke.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Tror ikke den jevne amerikaner har lønna vi har i Norge heller... Hjelper ikke at det koster mindre, når du tjener mindre.
    Nei men kjøpekraften til en amerikaner er større når det gjelder bensin, biler, alkohol, og andre ting som vi nordmenn må betale alt for mye skatter og avgifter. Vi tjener i snitt 25-30% høyere, ikke 2-3 ganger så mye...

Men i hi-fi derimot, trenger vi ikke betale stort mer. For en Amerikaner, er 120 000 kroner en god bil (like god som en bil til 250 000 her til lands) og dermed kan det være litt vanskeligere (mentalt) å bruke det på en høyttaler. Samme høyttaler i Norge hadde kanskje kostet 140-150K, mens samme bil ville vært 250K.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ei fra US&A som jobba som heltid stuepike. Tjente $600 i måneden
    Da blir faktisk både bil og bensin skamdyrt, til tross for at det ikke er avgifter. HiFi er bare å glemme...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Venter selv på høyttalere kjøpt av et enmannsforetak. Noen innehar selvfølgelig enorm kompentanse. Mente bare at jevnt over er det mye svada og salgsteknikker som er ute og går i hi fi sjapper. Da er Elkjøp med sine lavere priser faktisk å foretrekke.
    Dette er jo et problem som kan være vanlig for små firmaer desverre. Noen kan kanskje ta seg vann over hode, for mye å passe på alene, det er ofte problemer med leverandører og andre ting som det er vanskelig ta beregninger for.

Husker jo da jeg bestilte mine RS-42MKII versjonen før de hadde kommet ut, tok vel 4mnd fra da jeg skulle fått de til jeg faktiskt fikk de :P

EDIT: har ikke dermed opplevd mye svada og salgsteknikker fra hifi sjappene. Selvølgelig de har jo et produkt de prøver og selge og det må man jo bare tåle de skal jo til syvende og sist leve av dette, men det er langt ifra så farget som selgere i de større butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HI-FI er IKKE dyrt. HI-end kan være dyrt.
    Å betalte rundt 20 000 for å få et solid surround anlegg i stua som nesten gir deg kinofølelsen er vel verdt pengene dersom du er interessert.
    Å betale rundt 10 000 for et stereoanlegg så du slipper å høre på lyden fra dårlige datahøytalere, øker faktisk livskvaliteten din mange hakk. Ønsker du å oppgradere så får du solgt anlegget for 2/3 eller halvparten av det det kostet. Hvis ikke kan du ha et anlegg for livet.

For ikke å snakke om all den tiden du bruker på forum og diverse andre ting, som jo er både lærerikt og morro.

Det som ødelegger er folk som går innom hi-fi butikk for å grave ut informasjon og så kjøper det på elkjøp. Eller bestiller det over internett.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    HI-FI er IKKE dyrt. HI-end kan være dyrt.
    Å betalte rundt 20 000 for å få et solid surround anlegg i stua som nesten gir deg kinofølelsen er vel verdt pengene dersom du er interessert.
    Å betale rundt 10 000 for et stereoanlegg så du slipper å høre på lyden fra dårlige datahøytalere, øker faktisk livskvaliteten din mange hakk. Ønsker du å oppgradere så får du solgt anlegget for 2/3 eller halvparten av det det kostet. Hvis ikke kan du ha et anlegg for livet.

For ikke å snakke om all den tiden du bruker på forum og diverse andre ting, som jo er både lærerikt og morro.

Det som ødelegger er folk som går innom hi-fi butikk for å grave ut informasjon og så kjøper det på elkjøp. Eller bestiller det over internett.
    +1 på den

Heldigvis er det noen av hifi sjappene som har "monopol" på sitt produkt. Altså ingen andre som har agenturet på det så de har ikke annet valg en å kjøpe det via dem.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, kommer ann på om du kjøper plasthøytalere som er "design", hvilket du ikke finner på hifiklubben. Skal du ha noe billig så bygg selv. Kaffe fra kaffebar er ikke billig, uten at det betyr at kaffe er dyrt i seg selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •