mono vs dipole

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mono vs dipole

Jeg sitter å lurer på hva som vil være best som bakhøyttalere/surround i et 5.1 oppsett i min stue. Sofaen er ca 2m fra bakvegg, så jeg lurer på om direkte høyttalere vil være bedre enn dipole/bipole/wide range høyttalere.

Sweetspot er midt i en 3 seters sofa. Jeg ønsker at lyden skal være bra for alle som sitter i denne sofaen (opptil 3 pers). Har også en 2 seter som står vinkelrett på, men der bryr jeg meg ikke om lydbildet.

Jeg har tenkt å kjøpe klipsch. Så det står mellom rs og rb. De skal forøvrig plasseres i hver sin bokhylle, så bookshelf høyttalere ville nok sett mest riktig ut ihvertfall

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har hatt direkte i en periode nå, og har vært fornøyd med det. ..., mest gjerne fordi jeg alltid sitter i sweetspoten.... ..., men nå vurderer jeg høyttalere som skyter i vinkel...; altså med flere elementer som er litt vinklet. Jeg kan ikke annet enn å tro at dette må være bedre for spredning av surround kanalene som jo skal spres "rundt deg".

..., og det må jo være andre som har vurdert dette her på forumet? ... og testet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •