Lyd mellom pc og receiver med optisk kabel, funker det?? haster.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du forsøkt med den andre digitale utgangen, "digitale utdata"?

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X :-D :
    För att få ljud via optisk SPDIF måste man köra samma drivrutiner som keyserlowe nedan rekommenderar. Detta är dock lite problematiskt eftersom 64 bit Windows 7 (64 bit Vista) inte tillåter drivrutinerna som standard.

Fixet är enkelt. Det enda du behöver göra när du startar datorn, är att precis innan Windows börjar laddas trycker du F8. Detta tar dig till en meny med bl.a. valet "Disable Driver Signing Enforcement" finns. Klicka för det så kommer drivrutinerna funka.

Detta måste dock göras varje gång man startar datorn, vilket drar ner betyget. Men det är fortfarande ett billigt och fungerande kort så om du står ut med detta så bör du köpa det.

Y :!: :
    Efter flera veckors prövande hållde jag på få flip när den digitala inte funkade ge ut sourrund ljud. Men efter att jag tankade ner drivers som Keyserlowe angav som funkade allt perfekt, tillsammans med ac3filter of course. Tack för länken och jag rek. detta starkt till alla. Bra ljud för pengarna. Den får 1 minus för att terrtec inte hade ordentligt fungerande drivrutiner till denna ljudkort.

keyserlowe :idea: :
    Kör med alternativa drivrutiner (http://cmediadrivers.googlepages.com/)... funkar kanon med optisk ut (kan skicka DD och DTS). Analoga utgångarna är antagligen inte så vassa... har dock inte provat

cmediadrivers - Open Source WDM Drivers for C-Media 8738/8768 based soundcards - Google Project Hosting

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv TerraTec Aureon 5.1 PCI i en htpc jeg raska sammen av litt gammelt og nytt. Slet også med optisk, men etter litt gogling så fant jeg denne drivern "Open Source WDM Drivers for C-Media 8738/8768 based soundcards".

Kjører selv Xp, ser det kan være noe mer vrient på 64 bit Vista og 7.

"bitperfect lossless digital transmission through S/PDIF,meaning that there is no tampering with the signal whatsoever. This may sound trivial, but almost all consumer grade devices lack such capabilities. In this sense, the driver is specifically designed with audiophile users in mind. "

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fortsatt ingen lyd. men jeg fikk ett tips idag fra en at hvis det var signal fra pcen så burde det lyse ett rødt lys i enden av optisk kabel som skal inn i receiver? Det lyser ikke hos meg. Sender ikke pcen ut digital signal da??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av disse skal jeg laste ned?

C-Media Electronics, Inc.

Jeg har Vista x64 bit. Samme lydkort som deg Stealt. Hvilken utgang på lydkorte bruker du? Den som er nærmest minijack eller den som er lengst ifra/nederst?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Idag kjøpte jeg meg nytt lydkort til pcen som heter AUREON 5.1PCI, planen er at jeg ønsker å få full surround når jeg ser film fra pcen min. Har koblet pcen til receiveren med en standard optisk lydkabel, fra utgang på lydkortet til inngang på forsterker. Hvorfor får jeg ikke lyd?? Trenger jeg noe mer en bare den ene kabelen??
    Du vil ikke få surround optisk med den originale driveren/programvaren kun 2 channel stereo.

Husker ikke helt, men tror du må sette Analog Output til 2 speakers for og få aktivisert S/PDIF Output.

Da skal du få lyd optisk men kun stereo.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken utgang på lydkorte bruker du? Den som er nærmest minijack eller den som er lengst ifra/nederst?
    Jeg bruker den som er lengst ifra/nederst. :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FREMSKRITT! Nå har jeg fått lys i begge endene av signalkabelen. Spotify står og spiller fra pcen, når jeg slår receiveren av og på, så spiller den 1-2 sek før lyden forsvinner. Så nå er det ihvertfall noe som er riktig. Men hvordan får jeg lyden til å bli??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er på pioneer, men på onkyo må du inn på meny og velge optisk som lyd kilde..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Vet ikke hvordan det er på pioneer, men på onkyo må du inn på meny og velge optisk som lyd kilde..
    jeg har valgt optisk inngang 2, som er den inngangen jeg bruker. Den spiller i 1 sek når jeg slår på receiveren så forsvinner lyden. Er det noen andre steder på Pioneer jeg må stille over til digital?? Alt under "input setup" skal være i orden nå..

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den SPDIF utgangen satt som standard avspillings enhet?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Er den SPDIF utgangen satt som standard avspillings enhet?
    Utgangen jeg har valgt heter "Digital utdataenhet (SPDIF), så danser det noen grønne streker ved siden av i takt med musikken. Har også en avspillings enhet som heter SPDIF-grensesnitt CMI8738/8768 Audio device" når jeg valgte denne og restartet receiveren kom det også 1 sek med lyd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FREMSKRITT! Nå har jeg fått lys i begge endene av signalkabelen. Spotify står og spiller fra pcen, når jeg slår receiveren av og på, så spiller den 1-2 sek før lyden forsvinner. Så nå er det ihvertfall noe som er riktig. Men hvordan får jeg lyden til å bli??
    ??, kanskje prøve og sette Digital Audio fra 48KHz til 44,1KHz.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    ??, kanskje prøve og sette Digital Audio fra 48KHz til 44,1KHz.
    Funket ikke! Hater å være så nære uten å få det skikkelig til

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken driver bruker du nå ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken driver bruker du nå ?
    Hvordan sjekker jeg det egentligt? Jeg har installert alt du viste til ovenfor bare og etter det kom det røde lyset samt 1 sek lyd når jeg slår på receiveren.. Jeg er egentlig amatør på dette området!(

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sjekker jeg det egentligt? Jeg har installert alt du viste til ovenfor bare og etter det kom det røde lyset samt 1 sek lyd når jeg slår på receiveren.. Jeg er egentlig amatør på dette området!(
    Ref :
    "Due to arbitrary driver signing restrictions imposed by Microsoft, the 64 bit versions of Windows Vista and 7 are currently unsupported although there's a workaround for installing and running the driver."

"Fixet är enkelt. Det enda du behöver göra när du startar datorn, är att precis innan Windows börjar laddas trycker du F8. Detta tar dig till en meny med bl.a. valet "Disable Driver Signing Enforcement" finns. Klicka för det så kommer drivrutinerna funka.
    Detta måste dock göras varje gång man startar datorn, vilket drar ner betyget. Men det är fortfarande ett billigt och fungerande kort så om du står ut med detta så bör du köpa det."
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

Kanskje kjøre F8 trikset før man installerer alternativ driver ?

Skal virke i 64bit Vista, men litt kjedelig hvis man må kjøre F8 "Disable Driver Signing Enforcement" hver gang man starter pc/Htpc. :|

Som sagt så kjører jeg Xp og der fungerer alternativ driver meget bra. :-D

Og gir 6CH DolbyDigital/DTS på S/PDIF (passthrough).

Link til Frequently Asked Questions :
    FAQ - cmediadrivers - Frequently Asked Questions - Open Source WDM Drivers for C-Media 8738/8768 based soundcards - Google Project Hosting

Men skulle det bare bli krøll :twisted: !, så kan du jo bare avinstallere alternativ driver og reinstallere original. :-D

Men du vil ikke få 6CH DolbyDigital/DTS på S/PDIF med den originale driveren, kun 2CH stereo.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :idea: , regner med at ditt originale lydkort er intregert på hovedkortet.

Det er mulig du allerede har gjort det, men hvis ikke må du inn i bios og disable/slå av det gamle.

Kan hende det holder og "disable" slå det av i gjennom Control Panel i Windows.

Dette må/bør gjøres uansett hvilken driver du ender opp med .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :idea: , regner med at ditt originale lydkort er intregert på hovedkortet.

Det er mulig du allerede har gjort det, men hvis ikke må du inn i bios og disable/slå av det gamle.

Kan hende det holder og "disable" slå det av i gjennom Control Panel i Windows.

Dette må/bør gjøres uansett hvilken driver du ender opp med .
    Jeg avinstallerte den gamle driveren til det lydkortet som hører til hovedkortet. Det var noe av det første jeg gjorde.

For meg virker det som at det er noen instillinger på receiveren som ikke er helt korrekt, med tanke på at den optiske kabelen lyser i begge endene, og når jeg slår på receiveren så spiller den i 1 sekund før det brått slutter som om receiveren switcher signal eller noe.. Men jeg har leitet gjennom hele forbanna receiver instillingene uten å finne noe fornuftig

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •