Wimp-lydproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wimp-lydproblemer

Jeg hadde nå tenkt å gå fra Spotefy til Wimp. Dette fordi jeg får med wimp på min canal digital pakke. Jeg begynte å overføre alle spillelistene mine fra Spotefy til Wimp, og tenkte jeg skulle høre om jeg hørte noe forskjell.

Og forskjell er det, men det er ikke stabilt en som er best, og forskjellene er ikke veldig store. Men det er et stort problem, i wimp hører jeg på en del sanger (og det er ganske mange) en slaks høyfrekvent ringelyd. Ikke konstant selvfølgelig, noen ganger blir den overdøvet, og noen ganger er den ikke der. Men det er utrolig iriterende når den er der.

Er det noen andre som har samme erfaring, og hva kan det i såfall hvere, og er det en måte å bli kvitt det på?

Ps. Trodde først det var noe feil med en diskant, men som sakt det er ikke på mine cder, eller på spotefy.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går opplevde jeg faktisk det samme. Etter en stund la jeg merke til en høyfrekvent lyd. Den var ikke like tilstede hele tiden, og innimellom var jeg ikke sikker på om jeg faktisk hørte den eller om det bare var innbilning.
    Jeg konkluderte med at det var hodet mitt som var på tur og tok kvelden.

Da er det interessant å høre at andre opplever noe lignende. Er det flere som opplever dette?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brukt Wimp på en uke eller to, men ville bare spørre om dere har satt lydkvaliteten til "høy" ? Dere har sikkert gjort dette allerede, og uten betydning men.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er satt til høy, ja. Jeg har heller ikke opplevd dette før i går.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står til høy. Dette er foresten et problem jeg har opplevd før, og derfor valgte Spotify. Jeg gadd ikke å sjekke problemet noe før, da jeg jo måtte velge å bruke 99 kr. i mnd. et sted. Men nå får jeg jo Wimp med på kjøpet så da er det jo dumt å bruke penger på Spotify.

Jeg har lyttet litt ekstra i dag, og det er veldig variabelt hvor stort problemet er. Noen sanger er det der ganske tydelig, men du må høre etter den. Noen sanger er den ikke der (men om dette er pga. at lyden maskeres vet jeg ikke).
    På noen sanger er den veldig tydelig. Et eksempel på dette er: "Vuoi Vuoi Me" Av Mari Boine (Hendrik Schwarz Remix (viktig)). Dette er foresten en annen versjon en den på Spotify, men den er så fremtredende og jeg er helt sikker på at det ikke ligger på sporet (da det jo finnes på annen musikk. eks. "sangen om fyret ved Tornehamn på svarta bjørn. Her hører jeg lyden på wimp uten å måtte lytte etter den, men ikke så kraftig som på Vuoi etc...).

Det virker på meg som den er mest fremtredende der det er mye bass, og lite i det øvre skiktet.

Fint om andre kunne sjekke ut disse sangene på sine anlegg og kommet med en tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt det samme på høytalerne mine, er mest pågående når det er mye bass eller mellomtone. trudde det var noe galt med høytalerne bra at det ikke er de som er problemet 8)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen flere som opplever dette? Eller er det bare veldig få som bruker Wimp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg opplever ikke dette, mener det er ganske mange som bruker wimp her... Kansje du bør adressere dette i den andre tråden - "Lurt av Wimp".

Kansje det er noen med bedre ører enn meg der...

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nye til Ane Brun her i dag. Akkurat samme problem. Særlig på begynnelsen av første låt var det tydlig.

Dette er ekstremt iriterende (faktisk umulig å høre på når du er obs.) og det er merkelig ingen andre opplever dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •