Cd Vs Streaming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cd Vs Streaming

Hei. Sitter her med ønskeliste til jul! (hehe)

Først tenke jeg på cd spiller, men kom også over det med streaming fra pc/HDD. Pris blir ca 2 k på cd spiller og rundt 4 k for streaming unit. Får man like bra kvalitet som å kjøpe album på itune store og streame det til høyttaler, en å kjøpe cd og spiller av med skikkelig cd spiller?. Høyttaler, forsterker og slikt ser dere på signaltur.

Hva er best?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både CD og streamer. Det går ærlig talt mye mer i streaming enn i CD.

Legger inn all musikk jeg har på CD i iTunes i tapsfritt format. På den måten kan du få både kvaliteten av CD og brukervennligheten av streaming.

Du kan få streaming unit mye billigere (Airport Express, 700kr), men da bør du helt klart ha egen DAC utenom. De finnes jo i alle prisklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd gir klart best kvalitet og itunes er bare noe møkk dem selger musikken i 256 mp3 format etter hva jeg husker. Det beste er å konvertere cd samlingen i flac til hardisken da får du streaming i god kvalitet

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Jeg har både CD og streamer. Det går ærlig talt mye mer i streaming enn i CD.

Legger inn all musikk jeg har på CD i iTunes i tapsfritt format. På den måten kan du få både kvaliteten av CD og brukervennligheten av streaming.

Du kan få streaming unit mye billigere (Airport Express, 700kr), men da bør du helt klart ha egen DAC utenom. De finnes jo i alle prisklasser.
    Jeg importerte cd'ene mine med apple lossless instillinger, er det tapfritt?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Jeg importerte cd'ene mine med apple lossless instillinger, er det tapfritt?
    Ja

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Hei. Sitter her med ønskeliste til jul! (hehe)

Først tenke jeg på cd spiller, men kom også over det med streaming fra pc/HDD. Pris blir ca 2 k på cd spiller og rundt 4 k for streaming unit. Får man like bra kvalitet som å kjøpe album på itune store og streame det til høyttaler, en å kjøpe cd og spiller av med skikkelig cd spiller?. Høyttaler, forsterker og slikt ser dere på signaltur.

Hva er best?

Verden går videre

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange av disse streaming unitene som har støtter wimp?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss jeg velger f.eks streaming. Da vil jeg ha en boks som kobler seg til internett så jeg kan styre itunes og wimp fra pc og da spilles rett av til den boksen og -> stereo (kommer til å rippe cd'er så vil ikke ha noe stort tap av kvalitet)

Noen som har vet om noe som passer meg?

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her jeg også
    Ganske ny innen for streaming verden jeg også. Fikk en kort introduksjon på noen nettverksspillere eller hva det nå heter av en blærete Hifi-selger på Hifimessa i Horten. De lå på 14k i pris, noe som er helt uaktuelt for min del. Men ser jo masse andre alternativer til en mye billigere penge. Hva er forskjellen? Kun kvalitet, eller er det mange muligheter som utelukkes på de billigere alternativene?

Det som er viktig for meg er at jeg kan styre fra iPod touch'n min. Om dette er standar for alle, eller om noen ikke støtter det, har jeg rett og slett ikke peiling på. Selvfølgelig lydkvalitet er også viktig. Noen tips til hva jeg bør velge? (under 4k helst)

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Slenger meg på her jeg også
    Ganske ny innen for streaming verden jeg også. Fikk en kort introduksjon på noen nettverksspillere eller hva det nå heter av en blærete Hifi-selger på Hifimessa i Horten. De lå på 14k i pris, noe som er helt uaktuelt for min del. Men ser jo masse andre alternativer til en mye billigere penge. Hva er forskjellen? Kun kvalitet, eller er det mange muligheter som utelukkes på de billigere alternativene?

Det som er viktig for meg er at jeg kan styre fra iPod touch'n min. Om dette er standar for alle, eller om noen ikke støtter det, har jeg rett og slett ikke peiling på. Selvfølgelig lydkvalitet er også viktig. Noen tips til hva jeg bør velge? (under 4k helst)
    Som jeg foreslå over så mener jeg at Airport Express med optisk Toslink ut til en DAC er den beste løsningen. Enkelt å oppgradere senere, og så kan du sannsynligvis bruke DACen til andre enheter enn kun streameren.
    Fordelen med AE er at den funker sømløst med iTunes, iPod Touch og iPhone.

Du kan også bruke Touch og iPhone som fjernkontroll av andre programmer, men da må du kjøpe egen programvare for det. Jeg har programmet Remoteless på iPhone for å styre Spotify. Funker meget bra. Problemet med AE løsningen er at du også må ha egen programvare på PC/Mac for å få streamet musikken fra Spotify/Wimp til AE. Jeg bruker programmet Airfoil på mac. Vet ikke hvilke programmer som er tilgjengelig på PC, men det gjør garantert noen andre her på forumet.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Som jeg foreslå over så mener jeg at Airport Express med optisk Toslink ut til en DAC er den beste løsningen. Enkelt å oppgradere senere, og så kan du sannsynligvis bruke DACen til andre enheter enn kun streameren.
    Fordelen med AE er at den funker sømløst med iTunes, iPod Touch og iPhone.

Du kan også bruke Touch og iPhone som fjernkontroll av andre programmer, men da må du kjøpe egen programvare for det. Jeg har programmet Remoteless på iPhone for å styre Spotify. Funker meget bra. Problemet med AE løsningen er at du også må ha egen programvare på PC/Mac for å få streamet musikken fra Spotify/Wimp til AE. Jeg bruker programmet Airfoil på mac. Vet ikke hvilke programmer som er tilgjengelig på PC, men det gjør garantert noen andre her på forumet.
    Hmm. Får ta og ringe apple i morgen og spør om express funker med wimp/spotify! Viss det tror jeg nuk jeg går for det Hvor dyr dac burde jeg satse på?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox Touch fungerer med både Wimp og Spotify.
    Trådløse nettverksmusikkspillere
    Hegel sin DACer regnes som veldig bra.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Squeezebox Touch fungerer med både Wimp og Spotify.
    Trådløse nettverksmusikkspillere
    Hegel sin DACer regnes som veldig bra.
    Tenker mer på streaming fra pc..
    Abrahamsen dac + airport?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •