hjelp med hk 5.1 anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp med hk 5.1 anlegg

Har endelig bestemt meg for hvilket system jeg skal kjøpe, det blir harman kardon hkts 11 5.1 høytaler sett og en av de billigste hk reciverene, den heter hk 160 og er en 7.1 x 55 watt forsterker.

Jeg lurer på. 2 ting

1: om jeg enkelt kan spille musilk fra pcen i 2.1 format med dette systemet?

2: hvordan kobler jeg dette opp imot laptoppen min for og få bra lyd kvalitet og 5.1 format?

Edit& er det bare å koble hdmi fra laptoppen til reciveren? Jeg har også en argon ha2 dac, kan jeg bruke denne til noe for å få bedre kvalitet?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan koble til forsterker med HDMI, gjør det selv og det fungerer som en drøm. Hvis jeg har forstått ting rett, om du bruker en digital kabel, som HDMI, så er det DACen i recieveren som konverterer signalene til analoge. Tror ikke du vil få så veldig mye ut av en ekstern DAC, men det er min mening. Da er det vel også innstillinger på forsterker som avgjør om den skal spille 2.1,5.1 osv:-)

Hvis du ikke er pirkete så synes jeg faktisk en del av sangene på spotify er av grei kvalitet. Hvis ikke så har du jo disse lossless og FLAC filene.

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Ja, du kan koble til forsterker med HDMI, gjør det selv og det fungerer som en drøm. Hvis jeg har forstått ting rett, om du bruker en digital kabel, som HDMI, så er det DACen i recieveren som konverterer signalene til analoge. Tror ikke du vil få så veldig mye ut av en ekstern DAC, men det er min mening. Da er det vel også innstillinger på forsterker som avgjør om den skal spille 2.1,5.1 osv:-)

Hvis du ikke er pirkete så synes jeg faktisk en del av sangene på spotify er av grei kvalitet. Hvis ikke så har du jo disse lossless og FLAC filene.

Kim
    Vil fo det meste bruke spotify, men gleder meg også til å teste ut blu ray konserter i 5.1 hvordan høres disse 5.1 opptakene ut i forhold til musikk i stereo?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Vil fo det meste bruke spotify, men gleder meg også til å teste ut blu ray konserter i 5.1 hvordan høres disse 5.1 opptakene ut i forhold til musikk i stereo?
    Det har jeg ikke fått testet selv enda
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere 55 wayt per kanal er nok for disse høytalerene, står det ammbefaøes 10-120 watt pr kanal. Subben er aktiv og på 200 watt det er hkts 11 d er snakl om

Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Tror dere 55 wayt per kanal er nok for disse høytalerene, står det ammbefaøes 10-120 watt pr kanal. Subben er aktiv og på 200 watt det er hkts 11 d er snakl om
    55 watt vil drive de fint

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •