Arvani Ergosound - Coaxial vs optisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arvani Ergosound - Coaxial vs optisk

Først av alt; emne kan være dårlig beskrevet, hadde ikke peiling på hva jeg skulle kalle det...

Men, har da kjøpt hjem Arvani Ergosound fra Elkjøp. Kjempe bra lyd.

Arvani Ergosound 2.1 soundbar TA2012 - Elkjøp

Har ett problem. Arvani Ergosound er bare utstyrt 1 optisk utgang, mens både ps3 og tuner har optisk inngang. Anlegget kommer med en coaxial inngang i tillegg, men det hjelper ikke meg med tanke på hverken tuner eller ps3 har inngang for det...

Tips til hva jeg bør gjøre?

Slik har jeg det koblet til foreløpig:

Minijack: Pc
    Analog: Nintendo wii
    Optisk: Ps3
    Coaxial: -----

Se vedlegg.
    Bilde nr 1 fra venstre: PS3
    Bilde nr 2 fra venstre: Arvani Ergosound
    Bilde nr 3 fra venstre: Tv-tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble både ps3 og tuner opp til tv, for så å kjøre optisk ut fra tv og ned i planka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tersol
    Du kan koble både ps3 og tuner opp til tv, for så å kjøre optisk ut fra tv og ned i planka.
    Takk for svar!!

Det fungerer da slik at hmdi kabelen fra tuner og ps3, frakter lyden til tv, så frakter optisk kabel lyden fra tven og ned til planken?(Har bare en optisk utgang på tven)

Blir dette en bra løsning? Kommer jeg til å merke forskjell i motsetning til å ha 2 optiske innganger på planken? Har hørt noe med at lyden ikke må gå gjennom for mange ledd...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Byberg
    Takk for svar!!

Det fungerer da slik at hmdi kabelen fra tuner og ps3, frakter lyden til tv, så frakter optisk kabel lyden fra tven og ned til planken?(Har bare en optisk utgang på tven)

Blir dette en bra løsning? Kommer jeg til å merke forskjell i motsetning til å ha 2 optiske innganger på planken? Har hørt noe med at lyden ikke må gå gjennom for mange ledd...
    Tror ikke du skal bekymre deg over det. Signalet går digitalt hele veien, så med mindre tv'en din gjør noe fiksfakserier med lyden underveis (noe jeg tviler på) så vil signalet være helt uendret.
    Forøvrig tror jeg ikke evt. forringing av signalet vil være hørbart med denne høyttaleren heller.

Jeg er faktisk inne på noe av samme tanken selv, men vil da kjøre analog lyd fra TV'en inn i planken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

optisk til coax

eventuelt kan du kjøpe en optisk til coax converter og bruke coax inngangen på planken. men om det funker med optisk ut fra tven er jo det en bedre og enklere løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Tror ikke du skal bekymre deg over det. Signalet går digitalt hele veien, så med mindre tv'en din gjør noe fiksfakserier med lyden underveis (noe jeg tviler på) så vil signalet være helt uendret.
    Forøvrig tror jeg ikke evt. forringing av signalet vil være hørbart med denne høyttaleren heller.

Jeg er faktisk inne på noe av samme tanken selv, men vil da kjøre analog lyd fra TV'en inn i planken.

Takker! Dette fungerte bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    eventuelt kan du kjøpe en optisk til coax converter og bruke coax inngangen på planken. men om det funker med optisk ut fra tven er jo det en bedre og enklere løsning.
    Ser ikke ut som jeg trenger converter, men takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg har samme problem nå. Tenkte jeg skulle dele min løsning (om man kan kalle det det).

Problem: Planken har delt én knapp (Optical in) for optisk og coaxial inngang. Ved veksling mellom aktiviteter som bruker optisk inngang (i mitt tilfelle kabel-tv og PS3) "trykker" Harmonyen Optical in, selv om planken allerede er satt til optical in, og da skifter den til coax in.

Løsning: Sett opp logitechen til 1. "Adjust power.." alltid la planken være på 2. "Adjust inputs" velg None for hvert av inngangsvalgene.

Det ser ut til å fungere. Håper dette kan hjelpe andre som har samme problem!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •