Lei av å koble pc-en til DAC-en med USB..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei av å koble pc-en til DAC-en med USB..

Vil finne fram til en rimelig USB/Bluetooth løsning. Apple sin dings er foreslått, men det må da finnes noe rimeligere? Noe som bare sender signalet direkte via BT kanskje? Har Squeezebox og, men liker ikke det noe særlig. Vil rett og slett ha laptopen i fanget og sende musikk til anlegget via noe trådløst. Noen forslag?

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streame musikk til ps3?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes bluetooth ja, fra noen få hundrelapper - men ikke optimalt mtp på lydkvalitet.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Finnes bluetooth ja, fra noen få hundrelapper - men ikke optimalt mtp på lydkvalitet.
    Link til noe som passer til mitt anlegg? Låner tråden litt

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare styre squeezebox server fra laptop, siden du allerede har sb?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Iphone, Ipad eller en extra pc vid ljudanlegget är det ju inga problem.
    Bara och köra itunes med air på bägge på delat nätverk. Itunes remote från telefon eller ipad funkar det också.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har du Iphone, Ipad eller en extra pc vid ljudanlegget är det ju inga problem.
    Bara och köra itunes med air på bägge på delat nätverk. Itunes remote från telefon eller ipad funkar det också.
    Harr iphone, men må ikke man ha nettverksforsrerker?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sätt din pc med Itunes kopplat till anlegget. Skaffa appen remote och kör på
    Enda skillnaden är att du styr musiken från telefonen. Skall du bruka pc samtidigt, skaffa en till

På bilden ser du att jag får upp fler avspelningsalternativer. Ironiskt nog är inte denna pc jag skriver på kopplad mot mediapc som står vid anlegget, men du förstår nog vad jag menar.
    De samma valgen får du från telefonen.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Sätt din pc med Itunes kopplat till anlegget. Skaffa appen remote och kör på
    Enda skillnaden är att du styr musiken från telefonen. Skall du bruka pc samtidigt, skaffa en till

På bilden ser du att jag får upp fler avspelningsalternativer. Ironiskt nog är inte denna pc jag skriver på kopplad mot mediapc som står vid anlegget, men du förstår nog vad jag menar.
    De samma valgen får du från telefonen.
    Putta all min musikk på itunes, og fikk til å styre med iphonen! takker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LIVING WF100 | Audio Pro
    En løsning fra audiopro som fungerer bra, men koster litt (ca.2ooo) enkelt med spotify og ellers valgfri mediaplayer så man slipper itunes ol. for den som vil...

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shammers
    LIVING WF100 | Audio Pro
    En løsning fra audiopro som fungerer bra, men koster litt (ca.2ooo) enkelt med spotify og ellers valgfri mediaplayer så man slipper itunes ol. for den som vil...
    Litt i meste laget ja

Newcomer Brainbug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Vil finne fram til en rimelig USB/Bluetooth løsning. Apple sin dings er foreslått, men det må da finnes noe rimeligere? Noe som bare sender signalet direkte via BT kanskje? Har Squeezebox og, men liker ikke det noe særlig. Vil rett og slett ha laptopen i fanget og sende musikk til anlegget via noe trådløst. Noen forslag?
    Beste alternativ via BT blir nok QED uPlay - lansert på CES 2010, 598,- på Hi-Fi Klubben og er oppgitt med BlueCore5 / aptX som er det ypperste BT har å by på i stereo for tiden. Problemet er at BT slett ikke er all verden i stereo; gjenstand for betydelig interferens i 2.4GhZ-båndet (WLAN, mikrobølger, radio etc. pga komprimering, beste stereokodek har maksbredde på 10-22kHz og selv med intens feilkorrigering i begge ledd fra CSR vil streaming bli ustabil allerede på 4-5 meter. Fordelen er jo selvsagt at du kan koble til telefonen, iPoden osv. i tillegg til pc.

For betraktelig bedre lyd (langt mindre komprimering enn BT) og betraktelig større rekkevidde må du over på vanlig trådløs/usb - Living WF100 som "shammer" lenket til så unektelig bra ut, men prismessig vil jeg anbefale denne fra Lindy, greit nok ser den ut som en garasjeåpner fra 70-tallet men med en rekkevidde på 50 meter og utmerket lyd som stort sett bare avhenger av lydkortet og stereoanlegget blir lista lang over plasser den kan settes i skjul omså. Den er kommet i ny utgave men den nye har kun 10m rekkevidde pga mindre forbruk og batteridrift. I tillegg til Leteng har også AVshop originalen til salgs for 489,- som er pølsepenger i forhold til ytelsen.

Utover disse to kommer jeg kun på dårlige løsninger, som f.eks. Creative, Apple, Bose, Belkin og den slags - virker som gode ideer men styr unna om du vil ha noe i god kvalitet som fungerer slik du selv vil. Verdt å nevne kanskje er Sonys HWS-BTA2W som et BT-alternativ om du går for det. Den bruker, i tillegg til omentrent samme specs som uPlay, FHSS (Frequency-hopping spread spectrum) som ellers bare er vanlig i mobilutstyr for å unngå enhver interferens og dermed holde lydkvaliteten stabil. Den støtter dog kun A2DP og selges heller ikke i Norge såvidt jeg vet.

Uansett, håper du får noen ideer og at finner noe du blir fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dævven! Takk for mange gode svar, spesielt til deg, Brainbug. Det var et svar i referanseklassen!

Audio Pro har mye smart, og jeg tror WF100 vil funke bra. Den er dog litt dyr, like dyr som DAC-en min. Det var nemlig noe rimeligere jeg hadde i tankene..

Lindy-produktet og QED-produktet ser unektelig ut som bra løsninger det også, men jeg er redd det vil gå på kompromiss med kvaliteten på lyden, og det kan man ikke ha noe av. Hadde det enda vært mulighet for å streame ukomprimert musikk til en BT-receiver som hadde digitalutganger.. Går det an? Isåfall er det vel svindyrt?

Jeg prøver meg på Squeezebox igjen, som jeg fjernstyrer med en HTC-telefon..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •