Vet ikke helt om Sonos tilfredstiller meg helt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Vet ikke helt om Sonos tilfredstiller meg helt

Løsningen å linke samme høytallere osv i leilighetet/hus er genial. Men det er softwaren jeg er helt fornøyd med. Her er en noen eksempler som frustrer meg.

- Er hyppig bruker av Spotify, genail software og gode muligheter for finne sanger/artister som er related som man ikke husker på eller oppdager nye. Løsningen i Sonos tillater deg kun til å søke og bruke lagrede lister.

- Ofte når man sitter å surfer så vil man gjerne spille av noe lyd fra youtube el. lignende. Da må man gå inn å stanse musikken i Sonos for deretter spille av på nettleser.

- Syntes heller ikke iPhone softwaren er så bra alle skal ha det til.

- Vi har to stk macbook i huset og er vandt til å bruke iTunes, og må nok si at iTunes er mye bedre.

Er det noe løsning på dette?
    Er det noen som har funnet noen triks el. lignende ang Spotify?

Hilsen er frustrert Sonos bruker som vurderer å konvertere til noe annet, men hva?:???:

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp airport express og kobl disse opp mot høyttalerne / forsterker der du bruker Sonos. Du må riktignok installere Airfoil om du har lyst til å bruke noe annet et Itunes, men det er uten tvil vel anvendte penger. Streamer fra VLC, Spotify, Chrome. OSV.

Du kan spille det samme i alle rom når du bruker PC / Mac via itunes. Om du bruker Ipad / phone, touch så får du et en til en forhold, men veldig greit dette også.

Eventuelt så kan du styre MAc med Iphone. Har ikke gjort dette selv, men da vil du vistnok kunne bruke Iphone som en fjernkontroll for alle sonene i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum ide.
    Dette må jeg se nærmere på :-)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt si at jeg skjønte hva problemet var bortsett fra at mulighetene i Sonos software er begrenset når det gjelder Spotify. Hva har youtube f.eks med saken å gjøre?

Jeg bruker Spotify klienten for å søke/lagre playlists. Disse dukker jo opp i Sonos kontrolleren når man lagrer dem i Spotify klienten. Jeg har 5 soner både aktive (ZP-120) og passive (ZP-90) og alle brukerne i familien ser ut til å være førnøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Youtube var bare et eksempel, dvs at du bruker en nettleser og skal spille av noe lyd via der.

Jeg gikk i dag til innkjøp av Airport Express, og ved hjelp av Airfoil var det mulig å spille av musikk via å bruke Spotify, Opera osv osv. Eneste haken var hatt det "hang" litt, dvs litt forsinkelse. Men ikke noe problem når man spiller av musikk. Ser ut som jeg blir nødt til å kjøpe Airfoil. Dette åpnet virkelig dører.

Jeg syntes det er rett og slett veldig tungvint å være i spotify for å lagre spillelister osv, og for så gå inn i Sonos for å spille av. Hvis man ikke har airport og airfoil har man ikke mulighet for å spille av lyd fra nettleser el. andre spillere.

Tusen takk for tips Stereo Light, og bamse det er bare å hive i seg litt honning å gå til nærmeste butikk som selger airport express :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •