Oslo PULS 9-11 sept. 2011 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    OMG vil så gjerne høre Revel ULTIMA Salon 2 XD

Revel var nok ett av de morsomste rommene, men de slet litt med utfasinger da endel av bunndynamikken kjentes mer i hjørnene enn i sweetspot. Dette er jo et kjent problem i messerom, men kudos til Fredrik fra Neby for å dra lytterne med inn i demoen isteden for å henge i en krok som mange av de andre utstillerne gjorde.
    ML CLX imponerte absolutt, og løsningene på de vegghengte høyttalerene fra James var virkelig smarte. Disse skulle jeg gjerne testet hjemme.
    I rommet til Interconnect ble jeg igjen imponert av de bitte små høyttalerne fra PSB. Utrolig å få så stor lyd fra disse små kabinettene. Spennende å se at de nye Mozartene også er på plass.
    Lyden fra Kef Blade imponerte meg ikke i Munchen, og dessverre heller ikke denne gangen. For meg blir det for hardt og skarpt.
    Når det gjelder oppsettet fra Klipsch drevet av Anthem i kjelleren på OHFC så er dette en skam for en så fantastisk kinoløsning, og hadde jeg fått en demo her når jeg skulle kjøpe meg et oppsett hadde jeg handlet noe helt annet. Jeg forstår ikke at Audiocompaniet ikke setter krav til butikken som har dette i demo.
    Representanten fra Audio Physic i highend rommet til OHFC var en hyggelig kar og en flink til å holde demo med livlig musikk.
    Dessverre var det overaskende lite mennesker som møtte opp. Mye av skylden har kansje det fine været, men det er ikke lett å dra igang messer i norge når publikum uteblir. Ønsker vi happenings som dette er man også nødt til å sette av tid til å ta turen innom.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dessverre var det overaskende lite mennesker som møtte opp. Mye av skylden har kansje det fine været, men det er ikke lett å dra igang messer i norge når publikum uteblir. Ønsker vi happenings som dette er man også nødt til å sette av tid til å ta turen innom.
    For meg var høydepunkt besøk til Neby museumet, der en måtte booke plass pga begrenset antall plasser. Sjokket var derfor stort når jeg kom opp dit og det var en annen person der!! Og ila av de nærmere to timene jeg var der så var det max 4-5 andre innom...

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bilder fra messen:
    Bildene er tatt med kompaktkamera så kvaliteten varierer..

Fruen likte veldig godt Stax sine hodetelefoner.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer bilder jeg tok, bare beklage veldig dårlig kvalitet, er ingen fotograf, samtidig brukte jeg et lånekamera som jeg aldri har vært borti før og autofokusen er ødelagt.

Kommentarer til bildene: (fra topp mot høyre)

Bilde 1-2:
    Alle kjenner vel til disse? Klipsch Palladium. Fantastisk gode høyttalere til hjemmekinoen, desverre var ikke lytteintrykket det store denne gangen, var ingen som var der og viste de fram heller, veldig synd da de spiller fantastik åpent/luftig og fulle av detaljer. Mellomtonen sitter som et skudd, og sist gang så jeg på "the hurt locker" var som å sitte på skytebanen i forsvaret igjen å skyte med 12/7. Dette spilte på et Anthem oppsett, men subben de hadde koblet til holdt ikke mål i det hele tatt. (MK sub)

Bilde 3-4:
    T+A oppsett med rørforsterker og SACD spiller, spilte veldig pent, lyst med fin bunn, ble kanskje litt for lyst for min del, men var absolutt et fint oppsett. Stilige høyttalere også med en spesiel diskant, var noe elektrostat eller bånddiskant greier? Husker ikke helt, sikker noen som kan bekrefte dette.

Bilde 5-6:
    Adyton oppsett, dette har jeg hørt på vintermesse på lørenskog før og det har alltid imponert meg, for min del var dette messens beste lydopplevelse. Spiller bare stort over hele spekteret fra ytterste frekvens til bunnen med T+A subbene de hadde med. Var helt fantastiskt og vanskelig gå videre.

Bilde 7-8:
    Raidho Spilte på Burmeister og låt veldig bra, dette rommet var egentlig et kabeldemorom, og fikk bare en lliten lytteseanse. De hadde noen plugger som dere ser i strømuttaket der, var noen små filtre som skulle fjerne støy og gjøre lyden mye bedre. Disse var bare plugge i hvilken som helst stikk kontakt på strømnettet. (Ingen kommentar på dette)

Bilde 9:
    Fikk ikke hørt så mye på disse, var mye folk på messen og var mye fram og tilbake, var en utrolig stilig konstruksjon som dere kan se av flere bilder Noose tok, veldig tynne, med magneter ned langs sidene. Kul konstruksjon, og var overraskende bra lyd iforhold til hva man skulle tro

Bilde 10-12:
    Canton Ref serie, hørte på de små stativ høyttalerene dems, og spilte veldig bra, messens beste lyd kontra pris? Kostet bare 12 lapper, god dybde i bassen og fin diskant.

Bilde 13:
    Mark levinson med Revel. Dette spilte veldig bra, desverre hadde jeg ikke med min egen musikk, så fikk bare noen pling plong demoer, bortsett fra en sang med litt dybde, spilte dybt og pent, veldig åpen og detaljert diskant, hele 3 8" bass elementer. Hadde noen heftige høyttalerkabler (tykke) koblet opp på disse til 40k paret, (er ingen kabelfanatiker men de så jo veldig "kule" ut)

Bilde 14-16:
    KEF blade på marantz, veldig fine høyttalere, store høyttalere med fin konstrusjon. Igjen bare pling plong når jeg var der inne, fikk ikke noe inntrykk av de i det hele tatt, fikk høre at de ikke var helt heldige med plasseringen og rommet, og de hadde hatt en spesialist fra Japan der til å sette opp systemet. De endret det til søndagen tror jeg?

Bilde 17-20:
    Hadde dårlig tid på dette siste rommet, så fikk ikke med meg navnet, men er vel noe Martin logan, med en SINNSYK effektforsterker Dette spilte veldig bra, de hadde også 2 stykker paradigm subber koblet opp, disse er helt sinnsyke, men koster det samme

Bilde: 21-22:
    Vienna acoustics på mcintosh, spilte veldig bra, igjen hadde dårlig tid så fikk ikke det fulle inntrykket, men høyttalerene er jo godt kjent, det samme er mcintoshene

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å kommentere bildene med lytteinntykk.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig med bilder, synd jeg ikke fikk tatt turen - hadde passet perfekt å kombinere med platemessa.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe skulle kommentere men alle bildene kom i sånne små bilder :P Var litt vanskelig kommentere de da. Skal edite posten å kommentere den med titler bilde 1, bilde 2 osv så får dere linke kommentaren med bilde :P

Edit: Kommentarer er lagt ut Husk at jeg er ingen høyttaler kritiker eller journalist :P Kommer tilbake neste lørdag med bilder fra Horten messen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Bilde 7-8:
    Audio Physics mener jeg? Spilte på Burmeister og låt veldig bra, dette rommet var egentlig et kabeldemorom, og fikk bare en lliten lytteseanse. De hadde noen plugger som dere ser i strømuttaket der, var noen små filtre som skulle fjerne støy og gjøre lyden mye bedre. Disse var bare plugge i hvilken som helst stikk kontakt på strømnettet. (Ingen kommentar på dette)
    Dette er høyttalere fra Raidho. Flotte saker, men ikke noe AP. :P

Geir Arne

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor en får tak i disse AVM greiene de spilte Canton på?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe skulle kommentere men alle bildene kom i sånne små bilder :P Var litt vanskelig kommentere de da. Skal edite posten å kommentere den med titler bilde 1, bilde 2 osv så får dere linke kommentaren med bilde :P

Edit: Kommentarer er lagt ut Husk at jeg er ingen høyttaler kritiker eller journalist :P Kommer tilbake neste lørdag med bilder fra Horten messen
    Takker. Langt mer interessert når man skriver litt til bildene.
    Revel er høyttalere som måler veldig bra og er IMO veldig undervurderte her på berget.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kan tenke meg det Revel var det de som spilte sammen med Mark levinson elektronikken?

EDIT: et rask google søk ga meg svaret på det. Var de som spilte der

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef blade

Står jo helt missplasser med alt for mye vinkling og etter min mening og alt for langt ut fra veggen også. Skjønner ikke hva disse Hifi pusherne driver med. Altid bedre lyd hjemme uansett utstyr. Stort sett da

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, de var altfor vinklet. Og altfor langt ute. Tenke seg til at dette var satt opp av en superguru fra japan. De skulle visstnok endre det til søndagen etter hva jeg hørte. I tillegg spilte de bare plingis musikk, totalt kjedelig og gav meg ingen inntrykk av hva disse høyttalerene er kapable til. Knipsa noen bilder og gikk ut.

Skulle hatt med egen musikk

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blade var plassert sånn for å få mest mulig lik lyd i alle setene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Blade var plassert sånn for å få mest mulig lik lyd i alle setene.
    Jeg ble fortalt akkurat det samme, i motsetning til de andre rommene hvor høyttalerne var siktet inn mot sweetspot for 1-2 plasser, så dette var ett veldig bevisst valg for å gi flest mulig en OK opplevelse. Men hvor lurt valg dette var kan nok diskuteres for det var ikke spesielt imponerende der jeg satt ihvertfall...

Lydmessig må jeg innrømme at jeg ble bittelitt skuffet av messen med tanke på hvor dyre endel av oppsettene var, Revel og Adyton var unntak og nok det som fallt mest i smak hos meg.

Når jeg hørte CLXene f.eks. mååå det ha vært noe galt for da vrengte det faktisk selv om volum ikke var så veldig høyt, han som demostrerte det sprang febrilsk bort til pre for å justere og sangen ble fort byttet ut til noe annet så regner med jeg bare var uheldig der.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg ble fortalt akkurat det samme, i motsetning til de andre rommene hvor høyttalerne var siktet inn mot sweetspot for 1-2 plasser, så dette var ett veldig bevisst valg for å gi flest mulig en OK opplevelse. Men hvor lurt valg dette var kan nok diskuteres for det var ikke spesielt imponerende der jeg satt ihvertfall...

Lydmessig må jeg innrømme at jeg ble bittelitt skuffet av messen med tanke på hvor dyre endel av oppsettene var, Revel og Adyton var unntak og nok det som fallt mest i smak hos meg.

Når jeg hørte CLXene f.eks. mååå det ha vært noe galt for da vrengte det faktisk selv om volum ikke var så veldig høyt, han som demostrerte det sprang febrilsk bort til pre for å justere og sangen ble fort byttet ut til noe annet så regner med jeg bare var uheldig der.
    Fikk litt samme erfaring som deg.
    Jeg ba dem sette på litt rocka musikk for å se om CLX taklet litt midbass/bass. Det spilte tydelig med forvrengning og låt klemt! Mye bevegelse i panelene var det også. Enten gikk den enorme forsterkeren tom, eller så taklet ikke anlegget å spille høyt på låter med betydelig bassinformasjon.
    På annen musikk låt de pent.

Ellers deler jeg oppfatningen til mange om at KEF blade oppsettet ikke låt bra. Jeg syntes også de ser helt forferdelig ut, enda jeg er tilhenger av moderne design. Jeg syntes ikke formen virker funksjonell, men heller laget for å skille seg ut.

Gradient Helsinki er en høyttaler som gjør det motsatte. Den er også sær og spesiell, men jeg får et inntrykk at den ser sånn ut pga de tekniske løsningene med dipol/cardoid/waveguide og da liker jeg det mye bedre. Jeg fikk bare hørt et par låter med rolig musikk på disse, det syntes jeg låt veldig bra. Andre som fikk et inntrykk av disse?
    Godt å se at det er konstruktører som tør å gå nye veier for å jobbe med de viktigste tingene: frekvensrespons og spredningsmønster. Selv om jeg ikke helt skjønner at det er gunstig å sitte i dipol nullen til basselementet.

Revel låt som de fleste sier svært bra, det samme gjorde Adyton.

Vienna låt for varmt og "koselig" for meg. Greide ikke å engasjere meg på blues/rock.

Messa var verdt et besøk!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva høyttalere ble foresten brukt i highend (?) rommet i 1.etg til OHC? Det spillte også veldig bra, en hyggelig amerikaner som foretok demo med masse variert musikk.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Revel er høyttalere som måler veldig bra og er IMO veldig undervurderte her på berget.
    De skulle vært enda dyrere?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hva høyttalere ble foresten brukt i highend (?) rommet i 1.etg til OHC? Det spillte også veldig bra, en hyggelig amerikaner som foretok demo med masse variert musikk.
    På søndag var det AP Cardeas som spillte der. Toppmodellen til AP. Sammen med Revel og ML hadde dette rommet messens beste lyd etter min mening.

Amerikaneren var nok en engelskmann ved navn Conrad Mas. Mannen bak AVID platespillerne. Så anntar det var vinyl som snurret når du lyttet.

I motsettning til mange syntes jeg KEF Blade spillte ganske bra, og tett på Revel på min liste. Designet er jo virkelig en form follows function hvor KEF har klart å plassere hele det akkustiske senteren rundt mellomtonen. For å pressisere, jeg hørte på de mer "normalt" plassert, men relativt langt ute på gulvet.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterker ble brukt til Martin Logan? Det er høyttalere som ikke kan spille grisehøyt, men direkte forvrengning ville jeg tro skyldes forsterkeren.

Flere inntrykk av Gradient Helsinki? De har mellomtone med kardiode, diskant med waveguide og dipolbass. Med andre ord kontrollert spredning. Gradient tenker virkelig at en høyttaler skal spille med fire vegger. Men jeg stusser over sideplasseringen av bassen. Kan fort bli for lite bass og en 15" er ikke allverden når det er dipol.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •