Trenger hjelp nok en gang!! Klikker snart!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp nok en gang!! Klikker snart!

Hei!

begynner bli forbanna her og ville egentlig ikke innrømme at jeg ikke klarer å få til dacen min..

Har abrahamsen v6.0 dac som fungerer helt fint når jeg har den tilkoblet via usb til pc.. fantastisk dac!

Problemet kommer når jeg skal koble til andre enheter som f.eks xbox, cd spiller osv... Jeg klarer ikke å få lyd fra f.eks xbox eller cd spiller og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Kjøpte meg nye optiske kabler også i dag for å teste å bare koble til de forskjellige tingene, men klarer ikke å få til dette!!!

Kan godt være jeg trenger en skikkelig opplæring i dac, men jeg har f.eks koblet xboxen rett i dacen? er dette feil.. prøvde også å koble dacen rett til tven, går ikke dette heller?

Takker!

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Gratulerer med god dac.

Husk på at når du skal ha lyd fra Xbox/ps3 ol lign kilder så må du inn i menyen på dem å sette digital ut til 2 kanals pcm eller lign. V6 kan ikke ta imot surround/multikanal digital lyd.

Dette finner du inne i menyen for lyd på de andre boksene dine.

Ifra cdspiller så skal det bare vere å koble inn kabelen og velge kilden på fronten av dac. Men det vet du sikkert.....
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du har koblet til den optiske kabelen til cd spiller din, er det lys i den enden du skal koble inn i V6, er kjent med at på noen spillere, ivertfall dvd spillere så må man slå på digital utgangen. Og om det er en dvd/bluray spiller du bruker som cdspiller, så må du sette de i 2 kanal digital ut.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen.. skal teste det ut i morgen

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fantastisk, det funket men et til spørsmål: hva er egentlig best å koble med, optisk eller vanlig rca kabel? f.eks til blu ray spiller eller cd/dvd spiller?
    Takk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knag86
    fantastisk, det funket men et til spørsmål: hva er egentlig best å koble med, optisk eller vanlig rca kabel? f.eks til blu ray spiller eller cd/dvd spiller?
    Takk

Bare hyggelig...

Har du lyd i alt nå?

Optisk eller coax... her strides de lærde. Mellom pc og dac vil jeg ha brujt optisk, men fra cd spiller ol... er det beppe noen forskjell. Bare pass på at du bruker en 75ohms rca kabel. trenger ikke vere dyr. i den digitale verden så får man eller får ikke signal....

Ivertfall i min verden. Bruker selv digital kabler fra Claes..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fra pc bruk optisk, da har du automatisk galvanisk skille og slipper støy.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja okei, bruker bare usb fra dacen i dag, men syns det høres bra ut da.. jeg har en macbook air som jeg bruker å koble opp til dacen, men den har jo ingen optisk inngang?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja fikk lyd i det nå haha prøvd å få til dette selv lenge nå :P ja hadde noen kimber kabler liggende her faktisk så bruker bare de

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bare fortsetter på denne tråden da det gjelder samme dac og tilkobling... Lurte på hvordan jeg kan koble til tvet til dacen? Noen som vet? Har en blu ray spiller som bare har hdmi kabel og ingenting analogt så må koble tv til dac... Takker for hjelp!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer heller ikke å koble til electrocompaniet eci-3 forsterkeren min til tvet?!?! Litt nedtur å se på blu ray film med tv lyd.. Ganske uaktuelt faktisk! Hva skal jeg gjøre? (

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om vi kan hjelpe deg igjen.
    Fra tv til dac. Da må tv din ha digital ut. Om du har en flat tv så har den nok det. Om ikke så må du koble forbi dac med rca kabler fra tv til Eci-3. Tv din har garantert phono ut. Om den ikke har det så kan du kjøpe en scart overgang. Med scart på ene siden og gul,hvit, rød phono (rca kontakter) på den andre siden. Har tv din kun hdmi ut så må du ha en reciver.,

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en dekoder for TV-signalet? Den har nok digital ut, som du kobler til V6.0.

Har du CAM i TV-en: Gjør som Peter sier.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en 2 år gammel samsung lcd tv og ja jeg har koblet optisk (digital audio out) inn til dacen og har også gått inn på tv instillinger og valgt "ekstern høyttaler" istedenfor "tv høyttaler" men det kommer ikke noe lyd allikevel. Hva skal jeg gjøre da? :P hehe!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har en 2 år gammel samsung lcd tv og ja jeg har koblet optisk (digital audio out) inn til dacen og har også gått inn på tv instillinger og valgt "ekstern høyttaler" istedenfor "tv høyttaler" men det kommer ikke noe lyd allikevel. Hva skal jeg gjøre da? :P hehe!
    Tror du må finne S/PDIF ut
    S/PDIF - Wikipedia
    (på min samsung finner jeg det under EKSTRA på lydinnstillinger tv)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede gått inn på S/Pdif og eneste alternativ der er "PCM"
    hmmm!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM er riktig (stereo er pcm...........surround får jo ikke du ...som ville vært bitstream som alterativ)

men kan din tv videresende motatt stereo inn eller bare sende stereo ut fra den intergrerte tv tuneren .................mange tvr kan ikke videresende så får du det ikke til bør du skrive hva tv heter så noen kan laste ned manual å hjelpe deg (eller om de har samme tv selv å har svaret)

du burde ha optisk ut fra bd spiller å ikke hdmi til tv--> for så optisk ut... optisk ut fra tv vil mest sansynlig redusere lydkvalitet fra avspillinger fra bd spilleren

er optisk for tv lyd på tv kanaler fordi du har cam og bruker tv tuner .............ja da er optisk lurt

om du ikke bruker tv tuner men ekstern tv tuner.........ta ikke oprisk ut fra tv men fra eksterne tv tuneren

er målet lyd men helt ok med ræva lyd så ta lyden analogt ut fra tv eller tv tuner spm rca phono eller fra tv med cart overgangen til retep

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Model koden for tven er : LE46C535F1WXXE Er et Samsung tv.

Veldig spesielt å ikke ha optisk eller noenting ut fra BD spilleren, men ikke lett å si hva de tenkte. Det er en Denon 2500BT Spiller.

Ganske så frustrert her nå egentlig.... Takker for all hjelp uansett!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spesielt å ikke ha optisk eller noenting ut fra BD spilleren, men ikke lett å si hva de tenkte. Det er en Denon 2500BT Spiller.
    BD spilleren er du uheldig med ja

Er vel den eneste av kanskje 4-500 ulike modeller fra fabrikanter utgitt etter 2006 som bare har HDMI
    http://www.televisions.com/Images/Re...-2500BT_rs.jpg

(beste er å bytte spiller så mister du endel problemer/begrensninger du har i dag)

Skal lese manualen
    http://downloadcenter.samsung.com/co...00L05-0304.pdf

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for hjelpen! Virker litt rart da at den kommer med bare hdmi og hvis det ikke funker å koble til anlegg så forstår ikke jeg hva denon har tenkt ihvertfall!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •